Testamenttiauto kiertää jakamassa tietoa testamenttilahjoittamisesta

LEHDISTÖTIEDOTE 29.5.2015

Hyvä testamentti -kampanja jalkautuu kesäkuun alussa Helsinkiin ja Espooseen. Autolla voi vierailla ja kysyä järjestöjen edustajilta testamenttilahjoitusmahdollisuuksista.

Testamenttiauto kiertää Helsingissä ja Espoossa kesäkuun alussa. Kampanja-auto pysähtyy keskiviikosta 3.6. perjantaihin 5.6. Lasipalatsin aukiolla ja on maanantaina 8.6. Munkkivuoren ostoskeskuksella sekä tiistaina 9.6. Espoossa Tapiolan Heikintorilla.

Päivien aikana Hyvä testamentti -kampanjassa mukana olevat järjestöt kertovat omasta toiminnastaan sekä jakavat testamenttilahjoittamiseen liittyvää tietoa kampanja-auton luona klo 9.00 - 18.00.

”Hyvä testamentti -kampanjan tarkoituksena on herätellä ihmiset miettimään, mitä he haluavat omaisuudelleen tapahtuvan kuolemansa jälkeen. Testamentin voi tehdä koska tahansa ja monelle vaihtoehto kirjata yleishyödyllinen yhteisö perinnön saajaksi  on avautunut kampanjamme kautta uudella tavalla. Olemme tuoneet esille erilaisia järjestöjä, joiden kautta testamenttilahjoituksellaan voi tehdä konkreettista hyvää”, toteaa kampanjan koordinaattori Pia Tornikoski.

”Hyvä testamentti -sivuston lakineuvojalle on satanut runsaasti kysymyksiä ja huomattavan moni on etsinyt tietoa sivustolta. Aihe kiinnostaa selvästi ja autokiertueella toivomme herättävämme mahdollisimman monen muunkin kiinnostuksen. Testamenttilahjoitukset ovat toistaiseksi muodostaneet vasta pienen, mutta tärkeän osan järjestöjen toiminnan rahoituksesta. Toiveenamme on myös, että testamentin tekijät rohkaistuisivat keskustelemaan suunnitelmistaan läheistensä kanssa”, sanoo Tornikoski.

Hyvä testamentti -kampanjassa on mukana 15 yleishyödyllistä yhteisöä, jotka edustavat laajasti erilaisia hyväntekeväisyyskohteita: Amnesty International, Animalia, Kirkon Ulkomaanapu, Kuurojen Liitto, Patmos Lähetyssäätiö, Pelastakaa Lapset, Plan Suomi, SEY Suomen Eläinsuojeluyhdistysten liitto, Solidaarisuus, Suomen Lähetysseura, Suomen Merimieskirkko, Suomen Pipliaseura, Suomen Sydänliitto, World Vision ja WWF (Maailman luonnonsäätiö). Järjestöt ovat Vastuullinen Lahjoittaminen VaLa ry:n jäseniä.

Hyvä testamentti -kampanjan sivut löytyvät osoitteesta www.hyvatestamentti.fi.

Lisätietoja: Pia Tornikoski, Hyvä testamentti -kampanjan koordinaattori, puh. 040 596 3763