Tuukka Koistinen ja Pekka Mäki selostavat kaikkien aikojen nyrkkeilyottelun Suomeen

TIEDOTE 29.4.2015
Julkaisuvapaa

Kauan odotetussa kolmen nyrkkeilyliiton maailmanmestaruusottelussa 2.5. kohtaavat urheilijoiden viime vuoden palkkakuningas Floyd Mayweather Jr. ja maailman ainoana kahdeksassa eri painoluokassa maailmanmestaruuden voittanut Manny Pacquiao. Valmistautuminen vuosisadan otteluksi tituleerattuun Mayweather Jr. – Pacquiaoon alkaa ottelupäivän aamulla ja koitoksen selostavat Tuukka Koistinen ja Pekka Mäki.

Las Vegasin toukokuisessa illassa nähdään kauan odotettu kohtaaminen Floyd Mayweather Jr:n ja Manny Pacquiaon välillä. Kotimaansa Filippiinien parlamentissa istuva, lempinimeä ”Pac-Man” totteleva Pacquiao on voittanut ammattilaisuransa 64 ottelusta 57 (kaksi ratkaisematonta). Floyd ”Money” Mayweather Jr. on puolestaan voittanut kaikki 47 otteluaan ammattilaisena.

Ottelusta odotetaan nyrkkeilyhistorian rahakkainta ja sen tuotot nousevat noin 400 miljoonaan dollariin. Suomalaiset pääsevät kokemaan tämän yhden urheiluhistorian odotetuimmista kohtaamisista suorana etenkin nyrkkeilymaailmasta tutulla pay-per-view-mallilla Viaplay-palvelun ja Viasatin satelliittijakelun kautta 49,90 euron hintaan.

Ennakkostudioita ja klassikko-otteluita

Kamppailuun valmistautuminen alkaa lauantaina 2.5. klo 9, kun Ilta-Sanomien ennakkostudiolähetys tulee katsottavaksi ISTV-palveluun koko päivän ajaksi. Samalla Viaplayhin avautuu katsottavaksi yli 3 tuntia dokumentteja, jotka pohjustavat vuosisadan ottelua.

Klo 23 Viaplay ja Viasatin PPV-kanava aloittavat lähetyksen nyrkkeilyhistorian vanhoilla klassikko-otteluilla ja alustavan aikataulun mukaan Suomen aikaan varhain sunnuntaiaamuna klo 4 ääneen pääsevät selostuskaksikko Tuukka Koistinen ja Pekka Mäki, kun lähetys Las Vegasin nyrkkeilyillasta alkaa esiotteluilla. Klo 6 astelevat illan suurimmat tähdet kehään ja 12-eräiseksi kaavailtu WBO-, WBA- ja WBC-liittojen maailmanmestaruusottelu käynnistyy alkuseremonioiden jälkeen.

”Lauantaina maalataan urheiluhistoriaa isolla telalla”

Selostaja Tuukka Koistinen odottaa Mayweather Jr:n ja Pacquiaon kohtaamisesta todella intensiivistä ottelua ja sanoo että panoksena on muutakin kuin tittelit: ”Molemmat nyrkkeilijät ovat tehneet jo tässä vaiheessa täysin käsittämättömän kovat urat ja nousseet supertähdiksi. He ottelevat myös kunniasta ja mahdollisuudesta sementoida status maailman parhaana nyrkkeilijänä. Tästä syystä uskon, että näemme intensiivistä sodankäyntiä aina ottelun viime sekunneille saakka.” Nyrkkeilyillan asiantuntijakommentaattorina toimiva huippuvalmentaja Pekka Mäki on samaa mieltä, ja sanoo että tulossa on uskomattoman hieno ilta: ”On erittäin hienoa päästä kommentoimaan tätä vuosikymmenten otteluksi kutsuttua tapahtumaa!”

Myös Koistinen odottaa Suomessa varhain sunnuntaiaamuna alkavaa koitosta: ”Olen todella innostunut saadessani jakaa tämän ainutlaatuisen ja jännittävän ottelun suomalaisten nyrkkeilyfanien kanssa selostajan ominaisuudessa. Lauantaina syntyy legendoja ja maalataan urheiluhistoriaa isolla telalla. Tällaisesta työtarjouksesta ei voi kieltäytyä, näitä tulee vastaan vain kerran elämässä."

Lisätietoja:

Consumer Offering Manager, Antti Nikkanen, Viasat Finland, puh. 040 722 8309, antti.nikkanen@viasat.fi

Head of PR, Janette Cohen, Viaplay, puh. +46736991978, janette.cohen@viaplay.com

www.viaplay.fi/maypac

www.viasat.fi/mayweatherpacquiao

Viaplay

Viaplay on Pohjoismaiden johtava televisio-ohjelmien, elokuvien ja urheilun suoratoistopalvelu. Viaplay tarjoaa uusimmat tv-sarjat, tuhansia suosittuja elokuvia ja lisäksi huippu-urheilua suorina lähetyksinä. Viaplay on saatavilla Internetiin yhdistettävien laitteiden, kuten tietokoneiden, älypuhelimien, tablettien, Smart TV-televisioiden, Viasatin digiboksien sekä Xbox 360- ja Playstation 3 ja Playstation 4 -pelikonsolien kautta. Lue lisää osoitteessa www.viaplay.fi

Viaplay AB on osa kansainvälistä, neljässä maanosassa toimivaa Modern Times Group (MTG) -mediakonsernia, johon kuuluu ilmais- ja maksutelevisioita, radioita ja tuotantoyhtiöitä. MTG:n Viasat Broadcastingiin kuuluu ilmais- ja maksutelevisiokanavia, jotka ovat saatavilla Viasatin oman satelliitin kautta ja kolmannen osapuolen verkossa ja se jakelee televisio-ohjelmia jopa Internetissä. MTG on myös Venäjän suurimman itsenäisen televisioyhtiön CTC Median pääomistaja. Lisätietoja on osoitteessa www.mtg.se.

Modern Times Group (MTG) ja Viasat Finland Oy

Oy Viasat Finland Ab on osa kansainvälistä, neljässä maanosassa toimivaa Modern Times Group (MTG) mediakonsernia, johon kuuluu maksu- ja ilmaistelevisioita, radioita ja tuotantoyhtiöitä. MTG:n Viasat Broadcastingiin kuuluu ilmais- ja maksutelevisiokanavia, jotka ovat saatavilla Viasatin oman satelliitin kautta, televisiolähetysverkoissa (kaapeli, satelliitti ja IPTV) ja Internetissä. MTG on Venäjän suurimman itsenäisentelevisioyhtiö CTC Median pääomistaja. Modern Times Group on kasvuyritys ja se on listattu Tukholman Nasdaq OMX -pörssissä.

Suomessa Viasat lähettää kanavapakettejaan oman satelliitin kautta sekä kaapeli- ja laajakaista-tv- ja antenni tv -lähetyksinä. Suomessa Viasat aloitti lähetykset vuonna 1996. Lisätietoja www.viasat.fi