Uudistunut Shell Matkakeskus avataan huomenna Jyväskylässä – BURGER KING® -hampurilaiset ja monipuoliset palvelut autoilijoille saman katon alta

Suomen neljäs BURGER KING® -ravintola aloittaa toimintansa huomenna keskiviikkona klo 13 avattavan Shell Matkakeskuksen yhteydessä Jyväskylässä. Energiayhtiö St1:n keväällä 2013 ostama Shell-asema on käynyt läpi mittavan muodonmuutoksen ja tarjoaa nyt asiakkaille ajanmukaisen tuote- ja palveluvalikoiman ympäri vuorokauden. Kauppiaina asemalla toimivat Restel Liikenneasemat Oy sekä Restel Fast Food Oy.

Jyväskylään avattava BURGER KING® on ketjun ensimmäinen Etelä-Suomen ulkopuolelle avattava ravintola. Ravintolan yhteenlaskettu asiakaspaikkamäärä on 65 ja se työllistää 45 henkeä. Jyväskylän ravintolan avautumisen jälkeen BURGER KING® -ketjun henkilöstömäärä on Suomessa noin 200. Rekrytointitarve säilyy jatkossakin, kun uusia ravintoloita avautuu lisää heti kesän jälkeen.

”Syksyllä BURGER KING® -ravintolaverkoston laajeneminen kiihtyy, ja silloin avaamme lisää uusia ravintoloita sekä pääkaupunkiseudulla että muulla Suomessa”, kertoo Burger Kingin ketjujohtaja Mikko Mollberg.

Myymälä ja mittarikenttä päivitettiin nykyaikaan

Shell Matkakeskuksen ruokatarjonta on keskitetty hampurilaisravintolaan ja kahvilapalveluita tarjoaa uudistettu HelmiSimpukka Cafe. Myös aseman myymälä on saanut uuden raikkaan ilmeen ja sen tuotevalikoima on päivitetty nykyajan asiakastarpeiden mukaiseksi.

Remontoidulla mittarikentällä on myynnissä vanhojen tuttujen polttonestelaatujen lisäksi Shell V-Power Nitro+ – huippuluokan suorituskyvyn takaava bensiini, joka vähentää tehokkaasti kitkaa ja puhdistaa aktiivisesti moottoria. Shell Matkakeskus on myös ensimmäinen keltaisten ketjujen RE85-tankkauspaikka Jyväskylän seudulla. Biojätteistä ja -tähteistä valmistettu kotimainen RE85-korkeaseosetanoli sopii autojen flexifuel-malleihin. Lisäksi asemalla voi nyt tankata moottoripolttoöljyä.

Shell Palvelumestari palvelee asemalla autoilijoita maanantaista lauantaihin klo 10–18 (lukuun ottamatta arkipyhiä) – huolehtien mm. tankkauksesta ja tarvittaessa myös moottoriöljyn ja lasinpesunesteen lisäämisestä sekä tuulilasin pesusta. Myös pyyhkijöiden sulkien vaihto ja renkaiden ilmanpaineiden tarkistus hoituvat pyydettäessä.

Elokuun puolessa välissä asemalla avautuu täysin uudistettu Shell Autopesu – ns. Perfect-pesu, joka on ohjelmoitu vuodenajoittain pesemään tehokkaasti aina kulloisiinkin keliolosuhteisiin tyypillistä likaa.

Lisätietoja:

St1 Oy, aluepäällikkö Charlotta Alanko,  puh. 040 758 6268, charlotta.alanko@st1.fi

Mikko Mollberg, ketjujohtaja, Burger King, Restel Oy, puh. 040 485 4227, mikko.mollberg@restel.fi

Leena Turunen, toimialajohtaja, ravintolat, Restel Oy, puh. 044 545 0545, leena.turunen@restel.fi

Kim Westerling, ketjujohtaja, Shell HelmiSimpukka, Restel Oy, puh. 09 733 5335, kim.westerling@restel.fi

Shell Matkakeskus
Hannikaisenkatu 24, 40100 JYVÄSKYLÄ

Avoinna: 24 h

BURGER KING®

Vuonna 1954 perustettu BURGER KING® on maailman toiseksi suurin hampurilaisketju. BURGER KING® -ravintoloita on yli 13 000 ympäri maailmaa 88 maassa. Ravintolat palvelevat noin 11 miljoonaa asiakasta päivittäin. Noin 97 prosenttia BURGER KING® -ravintoloista on itsenäisesti franchise-sopimuksilla toimivien yrittäjien pyörittämiä ravintoloita, joista monet ovat vuosikymmeniä toimineita perheyrityksiä. Lisätietoa saatavilla osoitteessa www.bk.com sekä myös Facebookissa ja Twitterissä.

Restel Oy on Suomen johtava hotelli- ja ravintola-alan yritys. Liiketoimintaa Restel harjoittaa 47 hotellilla, joissa on yhteensä yli 8 000 huonetta, ja noin 240 ravintolalla. Liikevaihto vuonna 2013 oli 395 M€. Yritys työllistää Suomessa yli 5 000 hotelli- ja ravintola-alan ammattilaista. Hotellitoimintaa Restel harjoittaa kansainvälisten Crowne Plaza Helsinki-hotellin ja Holiday Inn -ketjun lisäksi myös kotimaisten Cumulus- ja Rantasipi-ketjujen, Hotelli Seurahuone Helsingin sekä Hotel Atlas Kuopion myötä. Restelin laajasta ravintolatarjonnasta löytyvät niin valtakunnan suurimmat tapahtuma-areenat Hartwall Areenasta Helsingin Musiikkitaloon kuin ravintolaketjut Martina ja Rax Buffet. HelmiSimpukka-ketju toimii valtakunnallisesti 58 liikepaikalla. Restelin valikoimaan kuuluvat myös Hemingway’s, Blok, Mario, Lauantai, Bambu, Wanha Mestari-ketju, Kaarle XII, Vespa, Primula, Baker’s sekä Burger King® -ravintolat.

St1

St1 on suomalainen energiayhtiö, joka toteuttaa toiminnassaan visiotaan olla johtava CO2-hyvän energian valmistaja ja myyjä. Yhtiö tutkii ja kehittää liiketaloudellisesti kannattavia, ympäristöä säästäviä energiaratkaisuja. St1:n energiapalvelut ja -tuotteet ulottuvat tuulivoimasta biojätepohjaiseen RE85-korkeaseosetanoliin. Yhtiöllä on bioetanolin tuotantolaitoksia Suomessa, jalostamo Göteborgissa sekä St1- ja Shell-asemia Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. St1:n pääkonttori on Helsingissä ja yhtiö työllistää yli 550 henkilöä. www.st1.fi, www.facebook.com/st1suomi, www.facebook.com/shellpalvelumestari