Uusi ajokilometreihin perustuva vakuutustuote ‒ alle 15 000 vuodessa ajavat säästävät autovakuutuksissa

POP Vakuutus on tuonut Suomeen ensimmäisen autovakuutustuotteen, jossa sekä kasko- että liikennevakuutusmaksun suuruus määräytyy ajettujen kilometrien mukaan. Esimerkiksi Ruotsissa kilometripohjaista hinnoittelua on käytetty jo vuosia, mutta vasta viime aikoina tällainen käytäntö on rantautunut myös Suomeen. Keskimääräistä vähemmän ajavat maksavat nyt autovakuutuksestaan vähemmän.

Ajokilometrit vaikuttavat vahinkojen todennäköisyyteen

Uusi autovakuutustuote on suunnattu vähän ajaville ja esimerkiksi kakkosautoille. Suomessa on yli puoli miljoonaa taloutta, joissa on vähintään kaksi henkilöautoa. Noin 65 prosentilla kakkosautoista ajetaan vuodessa alle 15 000 kilometriä eli vähemmän kuin suomalaisten keskimääräinen vuotuinen ajomäärä, joka on noin 16 000 kilometriä.* Eri tutkimuksien ja vakuutusyhtiön näkemyksen mukaan ajokilometrien määrä vaikuttaa vahinkoriskiin.

‒ POP Vakuutus tuo markkinoille uuden POP Auto Kilsa -tuotteen alle 15 000 kilometriä ajaville. On täysin oikeudenmukaista, että vähän ajavat saavat helpotusta vakuutusmaksuihinsa sillä fakta on, että vähemmän ajokilometrejä mittariinsa kerryttäville sattuu vähemmän vahinkoja, toteaa POP Vakuutuksen Jani Engberg.

– Voidaan ajatella niin, että vähän ajavat ovat tähän asti maksaneet paljon ajavien vahinkoja omissa vakuutusmaksuissaan.

Alempi hinta, kattava turva

POP Auto Kilsan vakuutusturvasta ei ole tingitty, vaikka hinta on pysyvästi alempi. Kyse ei ole siis mistään alennuksesta tai kampanjasta, joita autovakuutuksissa yleensä käytetään. Tämän tuotteen ottajalle säästöä saattaa kertyä jopa satasia vuodessa.

‒ Haluamme vakuutusten hinnoittelun olevan läpinäkyvää ja reilua eli kertoa asiakkaillemme, mistä heidän vakuutustensa hinnat muodostuvat, Engberg korostaa.

Esimerkki: Corolla-kuski säästää satasia

Pääkaupunkiseudulla asuva 39-vuotias nainen omistaa Suomen suosituimman kakkosauton Toyota Corollan, joka on vuosimallia 2014. Nainen ajaa alle 10 000 kilometriä vuodessa ja haluaa autolleen turvasisällöltään laajimman XL-kaskovakuutuksen sekä liikennevakuutuksen. Kun hänellä on täydet bonukset sekä kasko- että liikennevakuutuksessaan, POP Auto Kilsa -vakuutukselle tulee hintaa noin 600 euroa vuodessa. Tavallinen autovakuutus maksaisi noin 740 euroa vuodessa. Vuodessa vain vähän ajavalle kuskille kertyy siis säästöä sievoinen summa, kun hän valitsee vähän ajaville tarkoitetun autovakuutustuotteen.

Miten POP Auto Kilsa -autovakuutuksen hinta määräytyy?

• POP Auto Kilsa -vakuutus on suunnattu henkilöautoille, jotka ovat ympärivuotisessa käytössä ja joilla ajetaan alle 15 000 kilometriä vuodessa.
  • Asiakas arvioi vakuutettavan auton vuotuisen ajokilometrimäärän, jonka mukaan auto- ja liikennevakuutukselle määräytyy hinta.
  • Jos arvio vuotuisesta ajomäärästä muuttuu, sen voi käydä päivittämässä POP Vakuutuksen Oma Palvelussa.

Lisätietoa:

CMO, CDO (Markkinointi- ja verkkokauppajohtaja) Jani Engberg, jani.engberg@suomenvahinkovakuutus.fi, +358 (0)40 738 7877.

Tutustu tarkemmin POP Auto Kilsaan osoitteessa popvakuutus.fi

*Laskettu Trafin LIPASTO -laskentajärjestelmän ja Autoalan tiedotuskeskuksen autokanta -tilaston tiedoista.

Tiedot perustuvat Fonectan koostamiin tilastoihin Trafin ajoneuvoliikennerekisteristä.

POP Vakuutus on uuden ajan suomalainen digivakuutusyhtiö, joka tarjoaa asiakkailleen selkeitä ja edullisia vahinkovakuutuksia verkossa. POP Vakuutuksen valtteja ovat ymmärrettävä viestintä, totuttua paremmat verkko- ja mobiilipalvelut sekä mutkaton asiakaspalvelu. POP Vakuutus on Suomen Vahinkovakuutus Oy:n markkinointinimi.