UUSI HARLEY-DAVIDSON SPORT GLIDE – KETTERÄ KÄSITELTÄVYYS YHDISTYY PITKÄN MATKAN AJAMISEEN

Vuoden 2018 uusi Sport Glide on tehdasvalmisteinen custom-pyörä, joka soveltuu kaupunkiajamiseen, työmatkoihin ja pitkän matkan ajoon. Vaikka Sport Glide lainaa tyyliinsä viitteitä Harley-Davidsonin Touring-mallistolta, on se leimallisesti omanlaisensa ja nykyaikainen kokonaisuus.

• Harley-Davidson Softail® -malliston uusin tulokas
  • Uudet 43 mm:n käännetyt haarukat sekä monoiskunvaimentimilla varustettu takajousitus, jossa on hydraulinen esisäätömahdollisuus
  • Pyörässä on Milwaukee-Eight 107 V-Twin -moottori
  • Sekä satulalaukku että kate ovat nopeasti ja helposti riisuttavissa
  • Täysi LED-valaistus ja elektroninen ohjainlaite kaupunkiajon helpottamiseksi

Uusi Harley-Davidson® Sport Glide™ on nopeasti tyyliin kuin tyyliin muuntautuva tehdasvalmisteinen cruiser-mallinen pyörä, joka soveltuu niin matka- kuin kaupunkiajamiseen. Sport Glide on Harley-Davidson Softail® -malliston yhdeksäs jäsen ja viimeisin sadasta moottoripyörämallista, jotka yhtiö suunnittelee esittelevänsä vuoteen 2027 mennessä.

Kevyt ja jäykkä Softail-alusta heijastuu ketterän jouhevaan ajotuntumaan, kun taas Milwaukee-Eight 107 V-Twin -moottorin suoma vääntömomentti antaa pyörälle erinomaisen kiihtyvyyden ohituksiin. Sport Glide on saatavana kolmella värillä: Vivid Black, Twisted Cherry ja Silver Fortune.

Dave Latz, Harley-Davidsonin tuotesuunnittelupäällikkö:

”Sport Glide tarjoaa uusien Softailien tapaan dynaamisen suorituskyvyn ja ominaisuuksia, joiden ansiosta se sopii sekä työmatkaliikenteeseen että pidempään ajoon. Sen muotoilu heijastaa modernia suorituskykyä ja nykyaikaista tyyliä.”

Brad Richards, Harley-Davidsonin tyyli- ja suunnitteluyksikön varajohtaja:

“Sport Gliden tyylissä on paljon Harley-Davidsonille ominaisia elementtejä modernilla twistillä. Katteessa näkyy ikonisten Harley Touring -mallien lepakonsiipikatteen vaikutus, mutta sitä on hienosäädetty urheilullisempaan suuntaan. Sport Glide -projekti antoi meille mahdollisuuden käyttää directional-vanteita, jotka ovat ensimmäiset Harley-Davidsonin tehtaalla muille kuin CVO-malleille valmistetut. Pysäköitynäkin Sport Glide näyttää virtaviivaiselta. Tämä on saatu aikaan katteen muotoilun, pyörälaukkujen ja yksityiskohtien, kuten viistojen pakoputkikärkien, avulla.”

Sport Gliden kate on muotoiltu ohjaamaan tuuli pois kuljettajan rintakehästä kuitenkin niin, että ilmavirrasta pääsee nauttimaan. Kate on kiinnitetty haarukkaputkiin pikakiinnityspidikkein, eli sen asentaminen ja irrottaminen on nopeaa ja helppoa. Tuulensuojasta nauttivat kuljettajat voivat puolestaan vaihtaa standardoidun 1,5 tuuman korkuisen tuulilasin 5,5-tuumaiseen Light Smoke -tuulilasiin, joka on saatavana Harley-Davidsonin verkkokaupasta.

Lukittavat ja kovat pyörälaukut ovat virtaviivaista simpukkamallia. Niiden pakkaaminen ja purkaminen on helppoa ja ne voi vaivatta avata yhdellä kädellä pyörällä istuen. Laukut voi myös poistaa sekunneissa sisäisellä pikalukitusmekanismilla, eikä kiinnityspisteitä juuri edes huomaa. Laukkujen yhteenlaskettu tilavuus on 25,5 litraa. Matkatavaratilaa voi lisätä lisävarusteena saatavalla, takamatkustajan istuimeen kiinnitettävällä sissy bar -selkänojalla, matkatavaratelineellä tai Tour-Pak-kiinnityskehyksellä, joista jokaisessa on uusi Softaileille kehitetty HoldFast ™ -irrotussalpa.

Leveä ja tukeva istuin ja eteenpäin asennetut jalkaohjaimet muodostavat kolmion, joka soveltuu monelle erikokoiselle kuljettajalle; istuimen korkeus on 652,7 mm. Daymaker LED -etuvalojen lisäksi pyörästä löytyvät kirkkaat taka- ja vilkkuledit. USB-latausportti, avaimeton käynnistys ja Harley-Davidson Smart Security System -turvajärjestelmä ovat Sport Gliden vakio-ominaisuuksia.

Uudet 43 mm:n käännetyt haarukat jäykentävät etupäätä ja niiden vaimennusjärjestelmä takaa tarkan käsittelyn, vakauden ja luotettavan jarrutustehon – jota edelleen parantavat standardoidut ABS-jarrut. Sport Glide rullaa uusilla Mantis-alumiinivanteilla (edessä 18-tuumainen, takana 16-tuumainen) ja Michelin Scorcher 31 -renkailla.

Sport Glide sisältää muiden Softailien tapaan uuden monoiskunvaimentimilla varustetun takajousituksen, jossa on hydraulinen esisäätömahdollisuus. Säätö onnistuu oikeanpuoleisen kannen alta löytyvällä nupilla. Täten pyörä voi kyyditä raskastakin kuormaa niin, ettei ohjailtavuus kärsi.

Voimanpesänä toimiva Milwaukee-Eight 107 -moottori paitsi tehostaa suorituskykyä, myös luo hienostuneisuuden tuntua Sport Glidelle ja muille Harley-Davidsonin Big Twin -cruisereille. Kaksinkertaiset tasapainoakselit on viritetty vähentämään tärinää tyhjäkäynnillä, kun taas vauhdissa kuljettaja pääsee nauttimaan Harley-Davidsonin tutusta voimantunnusta.

Sylinterinkannen kuumimmille alueille kohdistettu öljynjäähdytys lisää entisestään kuljettajan ja matkustajien mukavuutta. 2-1-putkijärjestelmä lisää pyörän urheilullisuutta ja parantaa kääntymisajoa. Elektroninen kaasuohjain mahdollistaa vakiovarusteisen elektronisen nopeussäätelyn.

Sport Glide tarjoaa iloa myös kuljettajille, jotka haluavat viedä pyöränsä kustomoinnin yhä yksilöllisempään suuntaan. Harley-Davidsonin verkkokaupasta löytyy suorituskykyä tehostavia Screamin’ Eagle Performance -lisävarusteita moneen makuun. Stage I:n Street Cannon -vaimentimien ja ilman sisäänottoa parantavien tuotteiden lisäksi verkkokaupasta voi hankkia esimerkiksi Stage IV -tason parannuksia, jotka lisäävät iskutilavuutta jopa 1 868 kuutiosenttimetriin.

Kuvat ja muut lisämateriaalit

Steven Fröhlich

Markkinointipäällikkö, Harley-Davidson Nordic

steven.frohlich@harley-davidson.com

Tiedustelut

Ville Heinonen

Republic of Communications

ville.heinonen@republic.fi

Tietoja Harley-Davidson Motor Companysta

Harley-Davidson Motor Company on vuodesta 1903 asti toteuttanut unelmia vapaudesta. Yritys valmistaa Custom-, Cruiser- ja Touring-moottoripyöriä ja tarjoaa kattavan valikoiman Harley-Davidson -moottoripyörien osia, varusteita, ajotarvikkeita ja -vaatteita sekä erilaisia keräilyesineitä. Lisätietoja Harley-Davidsonin verkkosivustolla www.h-d.com.