Uusi liikennöintipalvelu SuperBus.com aloittaa Virossa

OnniBus.comin sisaryritys SuberBus.com aloittaa liikennöinnin Virossa.

• SuperBus.com on uusi kaupunkien väliseen liikennöintiin keskittyvä linja-autotoimija Viron markkinoilla.
  • Yhtiö luo 35 uutta työpaikkaa.
  • Lippujen hinnat 1€ + 1€ varausmaksu.
  • SuperBus.comin liikennöintiverkosto kattaa lanseerausvaiheessa neljä kaupunkia: Tallinnan, Tarton, Narvan ja Pärnun.
  • Reitit lähtevät Tallinnan satamasta D-terminaalin edestä.
  • SuperBus.comin nykyaikaisissa kaksikerroslinja-autoissa on ilmastointi, ilmainen Wi-Fi, pistokepaikat kaikilla matkustajapaikoilla puhelimien ja tablettien lataamiseksi, nahkaiset istuimet turvavöillä sekä liikuntaesteisille esteetön pääsy bussiin.
  • Lippujen myynti ja aikataulut: www.SuperBus.com.
  • Liikenteen alkaminen odottaa viranomaisen lupapäätöstä, jonka odotetaan saapuvan heinäkuun loppuun mennessä.

Virossa aloittava SuperBus.com on nopeasti kasvavan eurooppalaisen, kaupunkien väliseen liikennöintiin keskittyvän bussiperheen uusin jäsen.

SuperBus.comin operoimissa vähäpäästöisissä Van Hool Astromega -kaksikerroslinja-autoissa on 89 matkustajapaikkaa, nahkaiset istuimet turvavöillä, paikkakohtaiset latauspistokkeet sekä langaton ja maksuton Wi-Fi. SuperBus.comin lippujen hinnat ovat alkaen 1 euron + 1 euron varausmaksu. Mitä aikaisemmin lipun ostaa, sitä edullisempi se on.

”Viro tarjoaa erinomaiset mahdollisuudet bussiliikenteelle”, sanoo Sir Brian Souter, Bus Transport Holdings OU:n hallituksen puheenjohtaja. ”Olemme erittäin innostuneita ja meillä on hyvin optimistiset etenemissuunnitelmat. Pystymme tarjoamaan aloittaessamme 35 uutta työpaikkaa. Olemme ensimmäinen linja-autoyhtiö, joka voi tarjota palveluja myös liikuntaesteisille asiakkaille.”

Yhtiö aloittaa kolmella reitillä yhdistäen Tarton, Pärnun, Narvan ja Tallinnan. SuperBus.com tarjoaa Tallinnan ja Tarton välille 8 päivittäistä edestakaista lähtöä. Tallinna-Pärnu-välillä yhtiö operoi 5 edestakaista lähtöä päivässä ja Tallinna-Narva-välillä 4 edestakaista lähtöä päivässä. Yhtiö uskoo aikataulujensa houkuttelevan matkustajia samassa suhteessa kuin edullisten hintojensakin. ”Uskon, että eri ammattien edustajat, ikäryhmät ja sosiaalisessa asemassa olevat ihmiset tulevat käyttämään SuperBus.comin palveluja”, sanoo Sir Brian Souter. “Kokemuksemme Suomesta, Puolasta ja Uudesta-Seelannista ovat osoittaneet, että markkinoilla on kysyntää nopeille linja-autoyhteyksille ja että uusien palvelujen ja tuotteiden tuominen markkinoille hyödyttää koko julkisen liikenteen sektoria. Olemme huomanneet, että niin Puolassa, Suomessa kuin Uudessa-Seelannissa paikallinen kysyntä linja-automatkustamiselle on piristynyt ja monet yksityisautoilijat ovat jättäneet autonsa kotiin siirtyessään linja-autopalvelujen käyttäjiksi löytäessään erityisesti SuperBus.comin kaltaiset palvelut.”

SuperBus.comin toimitusjohtaja Lauri Helke uskoo myös suomalaisten löytävän uudet reitit. ”Kaikki kolme reittiä lähtevät Tallinnan satamasta D-terminaalin edestä. Suomalaisille samanlaiset punaiset kaksikerrosbussit ja konsepti ovat tulleet tutuksi OnniBus.comin myötä. Toisaalta Suomessa käyvät virolaiset pääsevät edullisesti ja nopeasti Suomen laivoille kaikista suurimmista kaupungeista.”

SuperBus.comin vuorot Tallinnasta:

• Tallinna – Tarto
  • 8 päivittäistä vuoroa
  • Matkustusaika 2 h 40 min

• Tallinna – Pärnu
  • 5 päivittäistä vuoroa,
  • matkustusaika 2 h 10 min

• Tallinna – Narva
  • 4 päivittäistä vuoroa
  • matkustusaika 3 h 30

Palvelut on suunniteltu alkavaksi heinäkuun lopusta (odottaa lupapäätöksiä)

Yhtiön kotisivujen osoite on www.SuperBus.com, yhtiön Facebook-sivujen osoite on www.facebook.com/SuperBuscom. Yhtiön virallinen nimi on Bus Transport Holding OÜ.

Lehdistöyhteydet:
Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, maija.hyotylainen@republic.fi

Lisätietoja Souter Investmentsistä ja Highland Global Transportista

Souter Investments on Sir Brian Souterin sekä tämän perheen omistama sijoitusyhtiö. Souter Investmentsin sijoitusportfolio kattaa muun muassa kuljetus-, palvelu-, infrastruktuuri-, rahoitus-, terveydenhoito- ja biopolttoainesektorin yrityksiä. Yritysten yhteenlaskettu liikevaihto on 5,85 miljardia Zlotya (n. 1,5 miljardia euroa).

Yhtiön kuljetusalan investointeihin kuuluu muun muassa lauttayhtiö Auckland, bussiyhtiöt Mana Coach Services sekä Howick and Eastern Buses, johtava kansainvälinen linja-autovalmistaja Alexander Dennis ja turkkilainen lauttaoperaattori Istanbul Deniz Otobusleri A.S.

Lisätietoja Sir Brian Souterista

Kuljetusalan yrittäjä Sir Brian Souter perusti yhdessä sisarensa Ann Gloagin kanssa linja-autoyhtiö Stagecoach Group plc:n vuonna 1980. Yhtiö aloitti liikennöinnin kahden linja-auton voimin. Tänä päivänä Stagecoach Group plc on johtava kansainvälinen kuljetusalan yhtiö operoiden Isossa-Britanniassa, läntisessä Euroopassa, Yhdysvalloissa ja Kanadassa. Yhtiö työllistää 33 000 ihmistä ja sen kalusto muodostuu lähes 12 000:sta linja-autosta ja junasta.

Stagecoachin ja Souter Investmentsin ohella Sir Brian ja vaimonsa Betty johtavat Souterin perheen omistamaa The Souter Charitable Trust -säätiötä. Säätiön tehtävänä on avustaa humanitäärisiä projekteja Isossa-Britanniassa ja ulkomailla. Yli kuuden viime vuoden aikana Souter Charitable Trust on jakanut lahjoituksia yli 45 miljoona punnan edestä. Souterin perhe on ainoa rahoittaja säätiössä, jonka arvo on 36 miljoonaa puntaa. Toiminnan kustannukset ovat alle 30 000 puntaa vuodessa, joka on alle 0,1 % säätiön arvosta. Säätiöstä voi lukea lisää osoitteesta www.soutercharitabletrust.org.uk.