Uutta kenkäliikeajattelua edustava Shooz avaa ovensa Itiksessä

Kauppakeskus Itiksessä 2.2. avautuva Shooz edustaa uudenlaista kenkäliikeajattelua niin valikoiman, palvelun kuin modernin visuaalisen ilmeen myötä. Suomalaisomisteisen Shoozin tavoitteena on avata tänä vuonna myös verkkokauppa ja muutaman vuoden sisällä laajentua 8‒12 liikkeen ketjuksi.

‒ Haluamme olla kenkäliikekonseptillamme edelläkävijöitä ja tuoda uutta ajattelua alalle. Shoozin asiakas on muodista ja laadusta kiinnostunut nainen tai mies, jolle ovat tärkeitä myös tuotteen eettiset ja ekologiset arvot. Haluamme tarjota asiakkaillemme kenkämaailman IN-jutut laadukkailta brändeiltä, jotka ovat hinnaltaan keskitasoa, luonnehtii Shoozin projektipäällikkö Päivi Pitkänen.

‒ Ajatuksenamme on, että eri kenkäbrändit elävät sesonkien ja asiakkaiden toiveiden mukaan. Tuomme valikoimaamme myös brändejä, joita ei ole aikaisemmin ollut Suomessa saatavilla. Liikkeessämme eri brändien kengät ja asusteet on esitelty kokonaisuuksina, ja malleista on vain toinen kenkä esillä kansainväliseen tapaan. Tässä palvelumallissa korostuu asiakaspalvelu, joka on henkilökohtaista, asiantuntevaa ja sopivan rentoa, Päivi Pitkänen jatkaa.

Kenkäliikeketjun ensimmäinen lenkki Itiksessä

Shooz Footwear Oy Ab:n ovat perustaneet joukko kokeneita suomalaisia muodin ammattilaisia. Yritystä luotsaavan Johan Forsströmin mukaan Itiksen kenkäliike ei jää ainoaksi.

‒ Tavoitteenamme on tuoda Shoozin valikoima laajemman asiakaskunnan saataville verkkokaupan myötä. Seuraavien vuosien aikana tarkoitus on laajentaa Shooz 8‒12 liikkeen ketjuksi. Avaamme Shoozin ensimmäisen liikkeen Itikseen, koska se on Pohjoismaiden suurimpia kauppakeskuksia, ja haluamme aloittaa ketjun toiminnan parhaalta paikalta. Näemme, että kauppakeskuksen suuri kävijäkunta edustaa myös kenkäliikekonseptimme kohderyhmää, toteaa toimitusjohtaja Johan Forsström.

‒ Olemme iloisia, että ketjuksi tähtäävä Shooz avaa ensimmäisen liikkeensä juuri Itikseen. Asiakastutkimuksissamme on elokuvateatterin lisäksi noussut esiin toive saada Itikseen lisää pieniä, yrittäjävetoisia erikoisliikkeitä isojen ketjujen rinnalle. Shooz on erinomainen esimerkki juuri tällaisesta liikkeestä, toteaa Itiksen markkinointipäällikkö Anna Homén.

Kenkäliike Shooz sijaitsee Itiksen ensimmäisessä kerroksessa ns. Stockmannin päädyssä. Sen valikoimaan kuuluvat mm. UGG, Lacoste, Tommy Hilfiger, Vagabond, Caterpillar, Vans, Ten Points, Clarks, Lloyd, Gabor, Högl, Gant, Butterfly Twists, British Knigts, Diadora, Igi&co ja LA Gear.

Lisätietoja:
Shooz Footwear Oy Ab

Johan Forsström, partner, 040 510 9699, johan.forsstrom@shooz.fi
Päivi Pitkänen, project manager, 050 495 3009, paivi.pitkanen@shooz.fi

Kauppakeskus Itis
Anna Homén, markkinointipäällikkö, Wereldhave Finland Oy
puh. 050 403 4220 / anna.homen@wereldhave.com

Shooz
Shoozin filosofia on tarjota asiakkaille laadukkaita kenkiä ja asusteita tunnetuilta brändeiltä. Valikoima on erittäin laaja sisältäen niin sneakersit, bootsit kuin korkkaritkin. Pyrimme tuomaan valikoimiin juuri ne kenkämaailman IN-jutut sekä ottamaan asiakkaiden toiveet huomioon. Shooz tulee laajenemaan 8-12 liikkeen ketjuksi muutaman vuoden sisällä.

Kauppakeskus Itis
Itis on Suomen suurin kauppakeskus, jossa on yli 120 myymälää, yli 50 palvelua ja kymmeniä ravintoloita sekä kahviloita. Lapsiperheet viihtyvät Itiksen Leikkiasemalla ja lauantaisin lapsia ilahduttaa Itiksen maskotti Riehuli. Itiksessä asioi vuosittain yli 17 miljoonaa asiakasta. Kauppakeskus Itiksen omistaa hollantilainen kiinteistösijoitusyhtiö Wereldhave N.V. http://www.itis.fi