Vapun suosikkijuomat: Sima kiilasi ehdottamaksi ykköseksi kuoharin ja samppanjan edelle

Vapun juomat suosikkijuomat on laitettu nyt järjestykseen. Kauppakeskus Itiksen huhtikuun asiakasbarometrissä yli 3500 asiakasta on antanut mielipiteensä Vapun suosikkijuomasta: asiakkaiden ylivoimainen ykkössuosikki vappujuomana on sima. Kakkoseksi kiri kuohuviini ja kolmoseksi samppanja.

Kauppakeskus Itis toteuttaa säännöllisesti asiakasbarometrin, jossa kartoitetaan asiakkaiden ostoaikeita tai mielipiteitä ajankohtaisissa kaupan alaa koskevissa kysymyksissä. Huhtikuun asiakasbarometrissa asiakkailta kysyttiin ”Mikä on sinun suosikkisi vappujuomaksi?” Vastausvaihtoehtoina olivat sima, kuohuviini, samppanja ja avoin vaihtoehto: muu, mikä?

Asiakasbarometriin osallistui Itiksen Infossa sekä Itiksen sähköisen uutiskirjeen kautta 3526 asiakasta. Ylivoimaisesti suosituin vaihtoehto oli sima, joka keräsi 47 prosenttia annetuista äänistä. Kakkoseksi kiri kuohuviini 30 prosentilla äänistä ja kolmoseksi jäi samppanja, jonka nimesi suosikkivappujuomakseen 15 prosenttia vastanneista. Vaihtoehdon ”muu, mikä?” valitsi 278 asiakasta ja avoimissa kommenteissa eniten mainontoja keräsivät olut, limu ja maito.

‒ Siman ylivoimaiseen suosioon vaikuttaa varmasti se, että juoma maistuu kaikenikäisille aina lapsista isovanhempiin. On hienoa todeta, että sima on niin itseoikeutettu juoma vappuperinteessämme. Mattimyöhäiset pääsevät vielä suosikkijuoman makuun kauppojen valmiilla simoilla, joista löytyy kivasti eri vaihtoehtoja, toteaa kauppakeskus Itiksen markkinointipäällikkö Anna Homén.

Toukokuun asiakasbarometrissa ja Itiksen myymälöille tehtävässä kauppiaskyselyssä selvitetään, mitkä ovat tämän vuoden odotetut hittilahjat koulunsa päättäville nuorille.

Kauppakeskus Itis palvelee vappuna seuraavasti:
30.4. klo 9‒18
1.5. kauppakeskus on suljettu.
Vappupäivänä Itiksen liikkeistä ovat avoinna Lidl, S-Market, Apteekki Medena, Lääkäriasema Pikkujätti ja R-Kioski, Tallinnanaukio.

Lisätietoja:
Anna Homén, markkinointipäällikkö, Kauppakeskus Itis, puh. 050 403 4220,
anna.homen@wereldhave.com

Kauppakeskus Itis
Itis on Suomen suurin kauppakeskus, jossa on lähes 120 myymälää, yli 50 palvelua ja kymmeniä ravintoloita sekä kahviloita. Itis on viimeisten kolmen vuoden aikana uudistettu täysin ja uudessa Itiksessä asioi vuosittain lähes 17 miljoonaa asiakasta. Itiksessä on panostettu eritoten lapsiperheiden viihtymiseen avaamalla 300 neliömetrin kokoinen sisäleikkipuisto Leikkiasema sekä esittelemällä Riehuli, Itiksen maskotti, joka tanssittaa lapsia Riehuli-discossa aina lauantaisin. Kauppakeskus Itiksen omistaa hollantilainen kiinteistösijoitusyhtiö Wereldhave N.V.