Video suomalaisista joulun tekijöistä leviää maailmalla

Huawein Makers of Christmas -filmi on kunnianosoitus sekä valokuvaajille että joulun tekijöille. Kolme valokuvaajaa tutustui kolmessa kaupungissa joulun mahdollistajiin. Kaupungeiksi valikoituivat Helsinki, Porvoo ja Hong Kong. Filmin on ohjannut barcelonalainen muusikko, valokuvaaja, elokuva- ja mainosohjaaja Ida Cuéllar (Arenys de Mar). Elokuva oli alun perin tehty Iso-Britannian Huaweille, mutta nyt tunnelmallinen filmi on julkaistu Huawein sosiaalisen median kanavissa ympäri maailmaa.

Valokuvaajat ja kaupungit

Hong Kongia on kuvannut kaupungin oma kasvatti Elaine Li. Valokuvaus on tämän nykyisin Ogilvy & Matherilla työskentelevän Senior Art Directorin intohimo.

Porvoota on kuvannut kööpenhaminalainen muun muassa Adidakselle ja Leicalle sekä muoti- ja mediabrändeille kuten Highsnobietylle ja Hypebeastille työskennellyt valo- ja videokuvaaja Bobby Anwar. Bobbyn sydän sykkii erityisesti musta-valkokuvaukselle ja hän ihailee muun muassa legendaarisen Ernst Haasin tyyliä.

Lontoolainen kuvajournalisti Alan Schaller sai haasteekseen Helsingin kuvaamisen. Hänen töitään yhdistää geometrinen kompositio sekä valojen ja varjojen leikki. Kokenut kuvaaja Alan on yksi katuvalokuvausta edistävän Street Photography Internationalin (SPi) perustajista.

Video on kuvattu Huawei Mate 10 Pro ja Huawei P10 -puhelimilla.

Kuvattavat ja kaupungit

Helsingissä joulun tekijöiksi valikoituivat joulupukki, kokki ja tarjoilija, joulukoristetehtaan työntekijä sekä synnytyssairaalan hoitaja. Porvoossa kuvaajan tähtäin kohdentui palomieheen, kalastajaan, joulukuusen kasvattajaan sekä joulupostista huolehtivaan postinjakajaan.

Hong Kongissa joulun tärkeänä tekijänä kuvattiin taksikuljettajaa, lentäjää, poikabändi Boogie Playboysia sekä neonvalomainosten taitajaa.

Lisätietoja:

Alkuperäinen Makers of Christmas -filmi on nähtävissä osoitteessa https://www.youtube.com/watch?v=a4FuKrJ4xmA

Valokuvaajat:
Elaine Li: https://www.instagram.com/lielaine/?hl=en
Bobby Anwar: https://www.instagram.com/bobbyanwar/?hl=en
Alan Schaller: https://www.instagram.com/alan_schaller/?hl=en

Huawei-yhteyshenkilöt – kuluttajaliiketoiminta
Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228,     sofia.lehtimaki@huawei.com

Huawei Suomi sosiaalisessa mediassa:

·       Facebook:        https://facebook.com/HuaweiMobileFi

·       Instagram:        https://instagram.com/HuaweiMobileFi

·       Twitter:        https://twitter.com/HuaweiMobileFi

Kuvat ja tuotelainat
Susanne Sairo, Republic of Communications, 050 325 8061
Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679
prhuawei@republic.fi

Lisätietoja Huaweista
Huawei on johtava maailmanlaajuinen informaatio- ja viestintäteknologian (ICT) ratkaisujen tarjoaja, joka palvelee telealan operaattoreita, yrityksiä, kuluttajia ja julkista sektoria. Huawei tekee myös tiivistä yhteistyötä yliopistojen kanssa ympäri maailman. Huawein innovatiivisia ICT-ratkaisuja, -tuotteita ja -palveluita käytetään yli 170 maassa. Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama.

Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 180 000 henkilöä, ja yrityksen 9 900 Euroopassa olevasta työntekijästä 1 200 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen (T&K) parissa. Yrityksellä on 18 T&K-keskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia) ja se operoi lukuisia innovaatiokeskuksia yhteistyössä tele- ja ICT-alan partnerien kanssa