Yli 20 000 euron palkintopyörä Nastolaan – luovutustilaisuus Harley-Davidson Tampereella 4.10.2014

Euroopan Harley-Davidson-klubit kokoontuvat vuosittain yhteen FH-DCE Super Rally ® -tapahtumaan. Tänä vuonna 40. kertaa järjestetty 3-päiväinen tapahtuma kokosi Harley-harrastajat Tallinnaan, jossa joukko virolaisia, ruotsalaisia ja suomalaisia bändejä viihdytti motoristeja. Suomesta esiintymässä olivat Los Bastardos Finlandeses ja Crossfyre.

FH-DCE Super Rallyyn® Tallinnassa osallistui itse Bill Davidson, Harley-Davidsonin perustajakaksikon Arthur Davidsonin pojanpoika ja Harley-Davidsonin uuteen kukoistukseen osaltaan 80-luvulla nostaneen William G. Davidsonin poika. Hän arpoi tilaisuuteen osallistuneiden kesken uuden Harley-Davidson Dyna Wide Glide -moottoripyörän, jonka listahinta Suomessa on 22 500 €. Pyörän arvontaan lahjoitti H-D Europe.

(Kuvassa vasemmalta oikealle: Sarita Nieminen, Keijo Kela, Mikko Summa.)

Palkintopyörän voitti nastolalainen Keijo Kela. Pyörän hänelle luovuttivat 4.10.2014 Tampereella Harley-Davidson Europen edustaja Mikko Summa sekä Harley-Davidson Tampereen kauppiaspariskunta Mika ja Sarita Nieminen.

”Poikkesin tuttavani houkuttelemana Tallinnan Super Rallyyn matkallani Venäjälle. Vierailu tapahtumassa kannatti, sillä tällaista voittoa ei ole vielä koskaan tullut vastaan”, kertoo palkintopyörän voittaja Keijo Kela. ”Olen ajanut moottoripyöriä siitä lähtien, kun sain ajokortin, mutta vasta viime vuosina olen todella aktivoitunut harrastuksessani. Kioskikruisailun vastapainoksi on tullut ajettua enemmän pitkää matkaa”, Kela jatkaa.

Kuva- ja materiaalipyynnöt:

Panu Alanko

Republic of Communications

panu.alanko@republic.fi

Tietoja Harley-Davidsonista

Harley-Davidson on ollut vuodesta 1903 lähtien osa moottoripyöräkulttuuria, kun yhdysvaltalaiset 21-vuotias William S. Harley ja 20-vuotias Arthur Davidson toivat markkinoille ensimmäisen kilpapyöräksi rakennetun Harley-Davidson® -moottoripyörän. Armeijan ja poliisien käyttämä sekä monien julkisuuden henkilöiden suosima, edelleenkin kilparadoilla pärjännyt Harley-Davidson tunnetaan kotkan koristamasta logostaan, mutta myös kehittämistään moottoreista. Pyörien valmistamisen lisäksi yhtiö on lisensoinut tuotteitaan aina ajovarusteista vaatteisiin, asusteisiin ja lahjatavaroihin. Lisätietoja www.harley-davidson.com, www.harley-davidson.fi ja https://www.facebook.com/harleydavidsonfinland.

H.O.G. eli Harley Owners Group on Harley-Davidsonin organisoima yhteisö Harley-Davidson -pyörän omistajille. Harley Owners Group kokoaa yhteen samanhenkisiä ihmisiä ja tarjoaa heille muun muassa yhteisiä retkiä ja ajokoulutusta. Uuden Harley-Davidsonin ostajan etuuksiin kuuluu muun muassa H.O.G. -jäsenyys ensimmäiseksi vuodeksi. H.O.G. -klubit ovat jakautuneet alueittain nimetyiksi chaptereiksi. Suomessa toimii yhteensä kuusi chapteria.

FH-DCE eli Federation Harley-Davidson Clubs Europe on maailman suurin itsenäisistä H-D -klubeista koostuva yhteisö, joka kattaa yli 38 000 tuhatta jäsentä 120 eri klubissa ympäri Eurooppaa. FH-DCE perustettiin vuonna 1991, ja sen jäsenet pääsevät vaikuttamaan sekä Harley-Davidsonin että moottoripyöräilyn maailmaan osallistumalla kansainväliseen toimintaan.