• Resand Oy/

Resand Oy nimittää Carsten Stöltingin Resand Deutschland GmbH:n toimitusjohtajaksi ja laajentaa toimintaansa Saksassa

Resand Oy           Lehdistötiedote 24.8.2023 klo 11.00

Suomalainen valimohiekan elvytykseen erikoistunut teknologiayritys Resand Oy on käynnistänyt toiminnan Saksassa. Carsten Stölting on nimitetty Resand Deutschland GmbH:n toimitusjohtajaksi,  ja hänen vastuullaan on Saksan markkina-alue.

Stölting vastaa Resandin myynnistä ja palveluista sekä Saksan ja Keski-Euroopan markkinoiden kasvustrategiaa tukevan organisaation rakentamisesta.

"Olen iloinen voidessani toivottaa Carstenin tervetulleeksi Resandin tiimiin. Carstenilla on pitkä kokemus teollisuus- ja palveluliiketoiminnan johtamisesta sekä vahva asiantuntemus valimoteollisuudesta yhdellä tärkeimmistä markkina-alueistamme. Saksan toimintojemme aloittamisen ja äskettäisen Siempelkamp-sopimuksen myötä olemme siirtyneet seuraavalle tasolle kansainvälisen liiketoimintamme rakentamisessa. Carstenin kanssa voimme nyt aloittaa kasvusuunnitelmiemme kiihdyttämisen", sanoo Kalle Härkki, Resand Oy:n toimitusjohtaja.

"Resand Oy on ainutlaatuinen yritys, ja olen iloinen päästessäni mukaan. Resandin teknologia auttaa valimoita pienentämään merkittävästi hiilidioksidipäästöjä ja samalla vähentämään huomattavasti liiketoimintaan liittyviä hiekan käyttökustannuksia. Ensimmäinen tehtäväni on keskittyä tiimin rakentamiseen ja toimintojen järjestämiseen siten että ne tukevat suunnitelmiamme tarjota valimoille uusi tapa pienentää valimotoiminnan jätteen suurinta lähdettä. Samalla haluan olla tiiviissä yhteydessä asiakkaisiin ja sidosryhmiin, keskustella ainutlaatuisesta teknologiastamme ja ratkaisustamme ja selvittää, miten siitä olisi eniten hyötyä asiakkaalle, yhteiskunnalle ja ympäristölle", sanoo Carsten, Resand Germanyn toimitusjohtaja.

Resand aloitti ensimmäisen kaupallisen hankkeensa Suomen ulkopuolella saksalaisen Siempelkampin kanssa maaliskuussa 2023. Yhtiöllä on myös tutkimusta ja tuotekehitystä edistävä tuotantoyksikkö Freibergin yliopiston kanssa. Resand Deutschland GmbH perustettiin heinäkuussa 2023.

Resand Oy
Kalle Härkki, toimitusjohtaja
kalle.harkki@resand.eu

Resand Deutschland GmbH
Carsten Stölting, toimitusjohtaja
carsten.stoelting@resand.eu

Resand Oy

Teollisuuden käyttöön soveltuva hiekka on ehtymässä. Neitseellisen hiekan louhintaa voidaan vähentää ja siitä aiheutuvaa luontokatoa hidastaa puhdistamalla ja käyttämällä hiekkaa uudelleen. Resand Oy on valimohiekan elvytykseen erikoistunut suomalainen teknologiayritys, joka tarjoaa asiakkailleen puhdasta hiekkaa palveluna. ResandTM-ratkaisun avulla valimohiekka voidaan kierrättää lähes sataprosenttisesti, ja hiekan käytöstä ja kuljetuksista aiheutuvia CO2-päästöjä voidaan vähentää jopa 80 %.

Resand Oy:n pääkonttori sijaitsee Nuutajärvellä, ja yhtiöllä on henkilökuntaa useassa Euroopan maassa. Yhtiö tavoittelee voimakasta kasvua eurooppalaisilla valimomarkkinoilla ja liiketoiminnan laajentamista Euroopan ulkopuolelle.

ResandTM tuo ratkaisun maailmanlaajuiseen hiekkahaasteeseen kierrättämällä hiekkaa – yhä uudelleen ja uudelleen. www.resand.eu