Resco laajenee voimakkaasti Suomessa ja hankkii Major Blue Companyn

Resco laajenee voimakkaasti Suomessa ja hankkii Major Blue Companyn Resco AB solmii hankintasopimuksen suomalaisesta tietotekniikan konsulttiyrityksestä Major Blue Companysta. Kaupan myötä Resco saa vahvan aseman Suomessa tietotekniikka-/Internet- konsulttina. Kaupan myötä Rescolle siirtyy noin 100 työntekijää ja CRM:n, henkilöstöhallinnan ja liiketoimintajärjestelmien ydinosaamista. Major Blue Companyn (MBC) liikevaihto oli vuonna 1999 32 miljoonaa markkaa. Yhtiön liikevoitto oli 0,3 miljoonaa markkaa. Kauppasumma koostuu 390.000 kappaleesta Rescon uusia osakkeita. Kauppa vaikuttaa (Good Williä lukuun ottamatta) Rescon tulokseen myönteisesti vuonna 2000. Kauppa on hyväksyttävä yhtiökokouksessa. Kaupan myötä Rescon palveluksessa on 570 henkilöä, ja Rescolla on ydinosaamista järjestelmäintegroinnista, liiketoimintajärjestelmistä, liiketoimintamallien kehittämisestä, markkinointiviestinnästä ja -suunnittelusta. Yhtiö toimii Ruotsissa, Suomessa ja Saksassa. Olemme jo pitkään etsineet sopivaa yritystä, jonka kautta voisimme vahvistaa asemaamme Suomessa. Suomi on näkemyksemme mukaan tällä hetkellä yksi maailman mielenkiintoisimmista tietotekniikan markkina-alueista. Major Blue Companylla on takanaan pitkä historia edistyksellisten tietotekniikkaratkaisujen kehittäjänä. Yritys on myös onnistunut kehittämään tuotevalikoimansa nykyajan tarpeita vastaavaksi tilanteessa, jossa tietotekniikka- ja Internet-kehitys integroituvat toisiinsa yhä tiiviimmin, sanoo Kjell Jacobsson, joka on Rescon hallituksen puheenjohtaja ja vastaa Rescon kansainvälisestä laajentumisesta. - Major Blue Companyn hankkiminen on Rescon on ensimmäinen suuri askel Rescon strategiassa laajentua kansainvälisesti ja kehittyä yhdeksi Euroopan johtavimmaksi tietotekniikka- ja Internet-konsulttiyritykseksi. Hankkimallamme yrityksellä on vahvaa osaamista tulevaisuuden ratkaisujen kannalta strategisesti tärkeimmillä alueilla: CRM, henkilöstöhallinta ja Internet, sanoo Rescon toimitusjohtaja Torstein Johansen. - MBC oli ensimmäisten joukossa Suomessa ottamassa käyttöön Microsoftin DNA-arkkitehtuuria (Distributed Internetwork Architecture). Lisäksi meillä on useita CRM- ja HRM-tuotteita, jotka on sopeutettu WAP- ja Internet- käyttöön. Taustamme sopii hyvin Rescoon. Odotamme uusilta jännittäviltä mahdollisuuksilta laajempaan kansainvälistymiseen paljon, kertoo Major Blue Companyn toimitusjohtaja Markku Pekkola. Yhteyshenkilöt: Rescon vaihde, +46 (0)8-51 90 30 00 Torstein Johansen, Rescon toimitusjohtaja, +46 (0)706-65 65 10 Kjell Jacobsson, Rescon hallituksen puheenjohtaja +46 (0)708-90 30 50 Fredrik Härén, Rescon tiedotusvastaava +46 (0)705-86 18 18 fredrik.haren@resco.se Markku Pekkola, Major Blue Companyn toimitusjohtaja, 0400 233 150 e-mail:markku.pekkola@majorblue.fi Tietoja Rescosta Resco on yksi Pohjoismaiden suurimmista kokonaisratkaisuja toimittavista Internet-konsulttiyrityksistä. Yrityksessä yhdistyvät nykyaikaisen Web- toimiston kommunikointikyky ja liiketoiminnan kehittämisen, liiketoimintajärjestelmien ja järjestelmäintegraation syvällinen osaaminen. Rescolla on ainutlaatuinen asema Pohjoismaiden tietotekniikka- ja Internet-markkinoilla, koska yrityksen palveluksessa on liiketoimintajärjestelmien, järjestelmäintegroinnin, markkinointiviestinnän, Web-tekniikan ja competence managementin asiantuntijoita. Major Blue Companyn hankinnan jälkeen Rescolla on 570 työntekijää (530 Rescossa, mukaan lukien SandellSandberg, sekä 40 työntekijää osakkuusyrityksissä.) Resco perustettiin vuonna 1982. Vuonna 1996 Resco listattiin Tukholman pörssin O-listalle. Resco Finlandista tuli äskettäin Suomen SAP-kumppani. Tietoja Major Blue Companysta Major Blue Company on suomalainen tietotekniikan konsulttiyritys, joka erikoistuu CRM:n, henkilöstöhallinnan, myynnin/markkinoinnin ja liiketoimintahallinnan tietotekniikkaratkaisuihin. Yrityksellä on useita tuotteita mainituilla alueilla. Asiakaskuntaan kuuluu esimerkiksi autoteollisuutta. Yritys tarjoaa lisäksi konsultointi- ja koulutuspalveluita. Major Blue Companylla on vakaat yhteistyösuhteet esimerkiksi IBM/Lotuksen, HP:n, Oraclen ja J.D. Edwardsin kanssa. Suomen Microsoft valitsi Major Blue Companyn vuonna 1999 vuoden ratkaisunkehittäjäksi (Solution Provider of the Year 1999). Nimityksestä kilpaili yhteensä 100 yritystä. Yritys perustettiin vuonna 1985. Yrityksellä on tällä hetkellä 90 työntekijää Tampereen ja Helsingin toimipisteissä. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bit.se Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/27/20000427BIT01980/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/27/20000427BIT01980/bit0002.pdf