Medixine ja Responda 113 tuovat yhdessä etäseurannan kokonaispalvelun

– Helpotusta pitkäaikaissairaan arkeen ja kuntayhtymän palveluostoihin

Tiedotusvälineille 7.12.2015

Medixine ja Responda 113 ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka tavoitteena on tuottaa kunta- ja kuntayhtymäasiakkaille kattava palvelu kroonisten sairauksien kotimonitorointiin. Etäseurannan odotetaan vapauttavan terveydenhuollon toimijoiden resursseja vaikeampiin tapauksiin ja toisaalta tuottavan asiakastyytyväisyyttä, kun rutiininäytteiden kuten verenpaineen tai verensokerin mittaustulosten antaminen onnistuu kotoa. Terveyspalvelun tarjoajien kannalta tällaisia helposti hankittavia kokonaispalveluita ei ole ollut markkinoilla.

Jotta kuntayhtymä saisi toimivan etäseurannan, palvelun täytyy pystyä kattamaan koko sairauksien kirjo. Esimerkiksi diabetes II tyypillisesti liittyy potilailla useisiin muihinkin metabolisiin oireisiin, joita kaikkia on kyettävä seuraamaan.

”Kun Medixinen etäseurantaratkaisu saa nyt taustalleen Responda 113:n etävalvonnan, uusi kokonaisuus tehostaa kotisairaanhoitoa, sairauden seurantaa ja kotiutumista”, Responda 113:n toimitusjohtaja Petri Kokkonen kuvailee yhteistyönä syntyvän palvelutuotteen hyötyjä.

”Olemme kehittäneet etäseurantaratkaisuja jo useiden vuosien ajan ja hioneet tekniset ratkaisut valmiiksi ja helppokäyttöisiksi. Palvelukokonaisuudesta puuttui kuitenkin Responda 113:n kaltainen kumppani, joka pystyy käsittelemään turvallisesti suuria määriä dataa ja notifikaatioita sekä tukemaan potilaita mittausten käyttöönotossa ja suorituksessa”, kertoo toimitusjohtaja Tapio Jokinen Medixinestä.

”Tällä hetkellä tarjolla on ollut lähinnä erillisiä, yksittäisiin oireisiin tai sairauksiin tarkoitettuja startup-tuotteita. Arvostamme Medixinen asiantuntemusta ja ratkaisua, joka kattaa monia eri taudinkuvia. Pidän myös erittäin tärkeänä sitä, että Medixine on sertifioitu toimija ja sen tuote on myös CE-hyväksytty lääkintälaite”, Petri Kokkonen Responda 113:sta sanoo.

Lisätietoja:

Responda 113 / toimitusjohtaja Petri Kokkonen, puh. 0500 481 818
Medixine / toimitusjohtaja Tapio Jokinen, puh. 09 452 0020

Medixine on suomalainen vuonna 2001 perustettu terveyden ja hyvinvoinnin sähköisiin ratkaisuihin erikoistunut yritys. Medixinen ohjelmistojen avulla voidaan tuottaa sähköisiä palveluita, jotka sopivat sekä omahoidosta kiinnostuneille loppukäyttäjille että terveydenhuoltoalan ammattilaisille. Medixine on toimittanut ratkaisuitaan Euroopassa, Aasiassa ja Yhdysvalloissa. Medixine-pohjaisia palveluita tuotetaan jo yli 100.000 potilaalle. Lisätietoa: www.medixine.fi

Responda 113 tarjoaa etävalvontaa palveluna. Ainutlaatuisen kattava reaaliaikainen tilannekuva yhdistää tietoa mistä tahansa internetiin kytketyistä järjestelmistä ja antureista. Hälytystilanteissa tieto ohjaa toimimaan heti oikein, normaalitilanteiden lisäarvo on erilaisten toimenpiteiden automaattinen hallinta. Kustannustehokas kokonaispalvelu mahdollistaa ennakoivan etävalvonnan missä tahansa maailmassa. Perustana on markkinoiden edistyksellisin hälytyskeskusjärjestelmä, joka auttaa huolehtimaan ihmisistä ja omaisuudesta. Vuonna 2014 perustetun Responda 113 Oy:n omistavat suomalaiset Insta DefSec Oy ja Tabulon Oyj. Lisätietoa: www.responda113.fi

Avainsanat: