Resurs Bank tuo Loyo Pay ‑ mobiilimaksusovelluksen Suomeen

Resurs Bank lanseeraa Suomessa Loyo Pay ‑sovelluksen ja tarjoaa asiakkailleen mobiilimaksupalvelun, joka toimii kaikissa kanavissa – niin verkkokaupassa kuin myymälöissäkin. Sovellus lisää pankin asiakastyytyväisyyttä entisestään ja vastaa kasvavaan kiinnostukseen mobiileista maksupalveluista. Loyo Pay on jo käytössä Ruotsissa ja Norjassa, ja nyt on Suomen vuoro.

Digitaaliset maksuratkaisut kehittyvät huimaa vauhtia. Loyo Pay ‑sovelluksen lanseeraamisen myötä Resurs Bank on yksi mobiilimaksamisen edelläkävijöistä. Master Cardin teettämän tutkimuksen mukaan vain 25 prosenttia suomalaisista käyttää mieluiten käteistä maksuvälineenä, ja 51 prosenttia suomalaisista uskoo, että käteinen poistuu Suomessa käytöstä vähitellen kokonaan.

– On jo pitkään ennustettu, että puhelin on tulevaisuuden lompakko. Nyt tämä on todellisuutta myös suomalaisille asiakkaillemme. Loyo Pay tekee ostamisesta helppoa ja vaivatonta, ja sen edistykselliset turvaominaisuudet takaavat turvallisuuden kaikissa kanavissa. Todellinen joka paikan lompakko, Resurs Bankin toimitusjohtaja Kenneth Nilsson kertoo.

Nykyään ostokokemukselta odotetaan sujuvuutta ja turvallisuutta ostokanavasta riippumatta. Lähimaksaminen ja NFC-tekniikka kasvattavat suosiotaan ja mobiilimaksujen määrä on kolminkertaistunut viime vuosien aikana. Mobiilimaksamisen lisääntymistä selittävät sen helppous ja turvallisuus. Loyo Payn käyttäjien mielestä sovellus on hyvin suunniteltu, tuntuu turvalliselta ja helpottaa elämää, kun mukana ei tarvitse kuljettaa niin monia kortteja.

Yhä useampi yritys tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuden mobiilimaksamiseen. Loyo Pay on integroitu digitaaliseen MasterPass-alustaan, minkä ansiosta verkossa ja myymälöissä maksaminen on vaivatonta, yksinkertaista ja turvallista. Se toimii kaikissa myymälöissä, joissa on lähimaksua tukevat maksupäätteet, ja kaikissa verkkokaupoissa, joiden maksutapoihin sisältyy MasterPass.

– Kiinnostus mobiilimaksamista kohtaan kasvaa jatkuvasti, kun kuluttajat huomaavat helpon, jouhevan ja turvallisen digitaalisen maksamisen edut paikasta riippumatta. Loyo Pay ‑sovelluksen avulla yhdistämme etäluettavuuden MasterPassiin, jolloin asiakas voi hyödyntää mobiilimaksamisen etuja niin Suomessa kuin eri puolilla maailmaa, toteaa Mats Taraldsson, joka toimii MasterCardin liiketoiminnan kehittäjänä Pohjoismaissa ja Baltiassa.

Loyo Payn käyttö edellyttää Android-puhelinta ja Resurs Bankin myöntämää MasterCard-korttia, Supreme Cardia. Sovellus ladataan Google Play ‑kaupasta. Tällä hetkellä sovellusta ei voi käyttää iPhone-puhelimilla, sillä Apple ei tue NFC-tekniikkaa.

Lähteet: MasterCard. Tutkimuksen toteutti YouGov Finland. Kysely toteutettiin kesäkuussa 2016, ja siihen osallistui 1008 suomalaista vastaajaa, MasterCard Data Warehouse.

Lisätiedot:

Kim Wikström, Manager Payment Solutions, kim.wikstrom@resurs.fi

Tomas Åberg, Country Director, tomas.aberg@resurs.fi

Joakim Wallin, Head of Cards Resurs Bank, joakim.wallin@resurs.se

Resurs Bank AB Suomen sivuliike aloitti toimintansa Suomessa 2007. Tarjoamme joustavia rahoitusratkaisuja sekä kuluttaja- että yritysasiakkaille. Tuotteitamme ovat kuluttajalainat, luottokortit ja vähittäiskaupan myyntirahoitus sekä kivijalassa että verkossa. Resurs Bankilla on Suomessa noin 120 000 kuluttaja-asiakasta. Kaupan myyntirahoituksen kumppaneina on yli 1 500 yritystä. Suomessa asiakkaitamme, kumppaneitamme ja muita sidosryhmiä palvelee yli 50 asiantuntijaamme.

Avainsanat: