TAMPEREEN LAHDESJÄRVELLE 65 000 m2 OSTOSPUISTO

Report this content

RETAIL PARK OY Lehdistötiedote 13.12.2004 Julkaistavissa heti TAMPEREEN LAHDESJÄRVELLE 65 000 m2 OSTOSPUISTO Tampereen Lahdesjärvelle rakennetaan uuden sukupolven kauppapaikka MAXX ostospuisto. MAXX tarjoaa uudenlaisen toimintaympäristön kodin sisustamisen ja rakentamisen sekä vapaa-ajan tuotteita ja palveluita tarjoaville yrityksille. Ostospuiston asemakaava on lainvoimainen, ja kohteen markkinointi käynnistetään välittömästi. Hanketta hidastaneen kallion louhinta on käynnissä, ja rakennustöiden on suunniteltu alkavan vuodenvaihteessa 2006-2007. Suunniteltu pinta-ala on 65 000 m2 ja tavoiteaikataulun mukaan ostospuisto avataan vuonna 2007. MAXX ostospuisto on uusi, 2000-luvun kauppapaikkakonsepti. Lahdesjärven MAXX on ensimmäinen markkinointivaiheeseen edennyt kohde. Keskuksen suunnittelusta ja markkinoinnista vastaa Cityconin ja Skanskan yhteinen markkinointiyhtiö Retail Park Oy. Vastaavien kauppapaikkojen sijaintivaihtoehtoja tutkitaan pääkaupunkiseudulla ja Turun markkina-alueella. Vahvuuksina sijainti, saavutettavuus ja tarjonnan monipuolisuus MAXX sijaitsee Tampereen eteläisen sisääntulotien varressa ja eteläisen ohikulkutien välittömässä vaikutuspiirissä, joten sinne on kätevä saapua koko Pirkanmaan markkina-alueelta. MAXX tuo myös Hervannan ja tulevan Vuoreksen kaupunginosan asukkaille erikois-tavarakaupan uusia palveluja lähelle. Autopaikkoja tulee yli 2 000, mutta ostospuistoon voi saapua myös julkisella liikenteellä. "MAXX ei kilpaile Tampereen keskustan liikkeiden kanssa. Mielestämme keskustassa tulee säilyttää pukeutumisen ja kevyiden käyttötavaroiden tarjonta, jolloin MAXXin ja Tampereen keskustan palvelut täydentävät toisiaan", toteaa Cityconin toimitusjohtaja Petri Olkinuora. Tampereen kaupunki kaavoittaa Lahdesjärven ja Lakalaivan alueita, joista muodostuu monipuolinen kaupallinen keskittymä kaupungin eteläpuolelle. "Lahdesjärven kaupallinen sijainti on erinomainen. Se on todella kilpailukykyinen vaihtoehto kaupan ja palvelualan yrityksille, jotka tarvitsevat suurempia ja edullisempia tiloja kuin keskustasta voidaan tarjota. Ja ajomatka Tampereen ydinkeskustaan on vain viisi minuuttia", kertoo Tampereen elinkeinojohtaja Harri Airaksinen. "Ratinan kehittyvä alue, johon Koskikeskuskin kuuluu, vahvistaa keskustan palveluita. Kokonaisuus valmistunee vuosikymmenen loppuun mennessä ja tulee olemaan Helsingin Itäkeskuksen jälkeen maan toiseksi suurin kauppakeskus", Airaksinen jatkaa. "Ratina ja MAXX yhdessä vahvistavat merkittävästi kaupungin kaupallista vetovoimaa ja turvaavat Tampereen säilymisen voimakkaana valtakunnallisena kaupan keskuksena", kaavoitusjohtaja Jyrki Laiho Tampereen kaupungilta sanoo. Lisätietoja Citycon Oyj Toimitusjohtaja Petri Olkinuora Puhelin (09) 6803 6738 tai 0400 333 256 Retail Park Oy Toimitusjohtaja Aimo Salmi Puhelin (09) 6152 2476 tai 040 5614 417 Skanska Talonrakennus Oy Aluejohtaja Jyrki Lautarinne Puhelin (03) 234 5560 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=57212&fn=wkr0010.pdf