Bore tilaa kaksi uutta RoRo-alusta Saksasta

Bore on allekirjoittanut sopimuksen kahden uuden RoRo-aluksen tilaamisesta Flensburger Schiffbau-Gesellschaft mbH & Co KG -telakalta Saksasta. Tilaus on osa Boren aluskannan uusimisohjelmaa ja sisältää lisäksi option kahden sisaraluksen hankinnasta.

Ensimmäiset alukset valmistuvat toukokuussa ja elokuussa 2011. Kummankin aluksen kapasiteetti on 2900 kaistametriä. Aluksille voidaan myös pinota kontteja kaksi päällekkäin kaikille kansille ja niille voidaan asentaa siirrettävät autokannet. Kummankin aluksen pituus on 195 metriä ja leveys 26 metriä. Syväys on 7,05 metriä ja kuollutpaino noin 13,025 tonnia.

Alukset kattavat ruotsalais-suomalaisen jääluokan 1 A vaatimukset sekä uusimmat turvallisuus- ja ympäristömääräykset. Alusten suurin nopeus on 19 solmua polttoaineen kulutuksen ollessa tehokasta.

Kahden aluksen investoinnin arvo on noin 100 miljoonaa euroa.

Thomas Franck, CEO Bore, puh. 040 564 7429.