Jarkko Kaplin nimitetty Nordkalkin toimitusjohtajaksi

Nordkalkin hallitus on nimittänyt diplomi-insinööri Jarkko Kaplinin (47) Nordkalkin toimitusjohtajaksi 1.1.2015 alkaen. Jarkko Kaplin raportoi Rettig Groupin toimitusjohtajalle Hans Sohlströmille.

Jarkko Kaplin on toiminut Nordkalkin PulpPaper & Finland divisioonan johtajana vuodesta 2012 ja hän vastaa toimitusjohtajuuden ohella toistaiseksi myös tästä divisioonasta. Hän on Rettig Groupin johtoryhmän jäsen.

Bertel Karlstedt, Nordkalkin nykyinen toimitusjohtaja vuodesta 2006, on nimitetty Valmetin

Sellu ja energia liiketoimintalinjan johtajaksi 1.2.2015 alkaen.

”Jarkko on saavuttanut hyvää tulosta ja osoittanut vahvaa johtamista Nordkalkin suurimman divisioonan PulpPaper & Finlandin johtajana. Olen erittäin tyytyväinen nimitykseen ja että Jarkko on osa Rettig Groupin johtoryhmää kun jatkamme työtä arvoa sukupolville -missiomme mukaisesti. Kiitän Bertel Karlstedtiä hänen työstään Nordkalkin toimitusjohtajana ja toivotan hänelle menestystä uudessä tehtävässä Rettig Groupin ulkopuolella”, sanoo Nordkalkin hallituksen puheenjohtaja ja Rettig Groupin toimitusjohtaja Hans Sohlström.

Ennen Nordkalkia Jarkko Kaplin työskenteli Metsä Groupissa (2002-2012), jossa hän toimi tuotannon, energian ja hankinnan johtotehtävissä.

Liite: Jarkko Kaplinin CV (pdf)

Lisätietoa:

Hans Sohlström, Nordkalkin hallituksen puheenjohtaja ja Rettig Groupin toimitusjohtaja:

Puh. 09 6188 3220, hans.sohlstrom@rettig.fi tai www.rettig.fi

Jarkko Kaplin, PulpPaper & Finland divisioonajohtaja, Nordkalk:

Puh. 050 409 6501, jarkko.kaplin@nordkalk.com tai www.nordkalk.fi

Bertel Karlstedt, toimitusjohtaja, Nordkalk:

Puh. 040 553 3859, bertel.karlstedt@nordkalk.com tai www.nordkalk.fi

Rettig Group on suomalainen perheyritys, joka luo arvoa sukupolville kestävän ja pitkäjänteisen kasvun kautta. Kaikissa liiketoiminnoissamme tavoittelemme johtavaa markkina-asemaa ja korkeampaa asiakasarvoa pienemmin ympäristövaikutuksin. Rettig Groupin omistukseen kuuluvat Rettig ICC – Euroopan johtava lämpöpattereiden ja sisäilman säätölaitteiden valmistaja; Nordkalk – Pohjois-Euroopan johtava kalkkikivipohjaisten tuotteiden toimittaja teollisuuteen, maanviljelykseen ja ympäristönhoitoon; sekä Bore – teollisten merikuljetuspalveluiden tarjoaja. Vuonna 2013 Rettig Groupin liikevaihto oli 974 miljoonaa euroa ja yhtiö työllisti noin 4300 henkilöä 25 maassa.

Nordkalk on Pohjois-Euroopan johtava korkealaatuisten kalkkikivipohjaisten tuotteiden valmistaja, jonka tuotteita käytetään ympäristönhoidossa ja maataloudessa sekä mm. paperi-, teräs- ja rakennusaineteollisuudessa. Nordkalkilla on toimintaa yhdeksässä maassa Itämeren alueella, ja sen palveluksessa on yhteensä noin 1050 henkilöä. Nordkalk panostaa teollisuuden ja ympäristönhoidon yhdistämiseen, ja ympäristötyömme on sertifioitu ISO 14001 -standardin mukaisesti. Nordkalk kuuluu Rettig Group -konserniin.