Neil MacPherson nimitetty Rettig ICC:n toimitusjohtajaksi

Neil MacPherson (54) on nimitetty Rettig ICC:n toimitusjohtajaksi (Chief Executive Officer) 1.1.2013 alkaen. Hän seuraa tehtävässä nykyistä toimitusjohtajaa, Markus Lengaueria (47), joka jättää yhtiön ensi vuoden alkupuolella omasta pyynnöstään.

Markus on ollut erinomainen toimitusjohtaja, ja Rettig Group on hänelle siitä kiitollinen. Vaikka olemme pahoillamme menettäessämme hänet, kunnioitamme hänen päätöstään ja toivotamme hänelle kaikkea hyvää tulevaisuudessa.

Neil tuli Rettig ICC:n palvelukseen vuonna 2004 Rettig UK:n toimitusjohtajaksi, ja vuodesta 2007 lähtien hän on toiminut Rettig ICC:n varatoimitusjohtajana. Uudessa tehtävässään Neil raportoi Rettig Groupin toimitusjohtaja Hans Sohlströmille. Neilin nykyisen vastuualueen tehtävien hoidosta tiedotetaan myöhemmin.

”Neilin erinomaiset johtamistaidot ja kokemus liiketoiminnasta tekevät hänestä Markuksen oivallisen seuraajan, joka voi kehittää Rettig ICC:n toimintaa edelleen. Toivotamme molemmille onnea ja menestystä”, sanoo Hans Sohlström.

”Kiitän Rettig Groupia hyvästä yhteistyöstä kuluneiden vuosien aikana ja toivotan Neilille ja koko Rettig ICC:n tiimille kaikkea hyvää tulevaisuudessa”, sanoo Markus Lengauer.

Hans Sohlström
Puh. +358 400 547 717

Markus Lengauer
Puh. +43 664 5202341

Neil MacPherson
Puh. +44 7801 607444

Rettig Group on suomalainen perheyritys, jolla on kolme liiketoiminta-aluetta: Rettig ICC (Euroopan johtava lämpöpattereiden, lattialämmitysjärjestelmien ja sisäilman laadun säätölaitteiden valmistaja), Bore (varustamotoiminta) ja Nordkalk (Pohjois-Euroopan johtava kalkkikivipohjaisten tuotteiden toimittaja teollisuudelle, maataloudelle ja ympäristön hoitoon). Vuoden 2011 liikevaihto oli n. 970 miljoonaa euroa. Konsernin palveluksessa on n. 4500 henkilöä 20 maassa.

Rettig Group is a Finnish family owned company focusing on three core business areas: Rettig ICC (Europe’s leading supplier of heat emitters, under-floor heating and indoor climate regulation), Bore (shipping) and Nordkalk (Northern Europe’s leading supplier of limestone-based products for industry, agriculture and environmental care). Turnover in 2011 amounted to some EUR 970 million. Rettig Group employs some 4,500 persons in 20 countries.