Parempi kannattavuus edelleen haastavassa markkinatilanteessa

Avainluvut tammi-kesäkuu 2014

- Liikevaihto ennallaan 456,7 miljoonaa euroa (456,9)

- Käyttökate (EBITDA) kasvoi 10,2% 62,9 miljoonaan euroon (57,1)

- Liiketulos (EBIT) parani 53,9% 23,4 miljoonaan euroon (15,2)

- Nettovelka laski 13,6% 334 miljoonaan euroon (386,7)

Rettig Groupin toimitusjohtaja Hans Sohlström:

"Kannattavuus parani vuoden ensimmäisen puoliskon aikana paremman tehokkuuden ja karsittujen kustannusten ansiosta. Keskityimme edelleen kassavirtaan ja velan pienentämiseen, minkä seurauksena vapaa kassavirta kasvoi 13 miljoonalla eurolla ja nettovelka laski 53 miljoonalla eurolla verrattuna edellisvuoteen. Vaikka kehitimme liiketoimintamme suunnitelmien mukaisesti, kannattavuus oli vielä pitkäjänteisiin tavoitteisiimme nähden epätyydyttävällä tasolla.”

Vuoden 2014 näkymiä tarkennettu

Euroopan talouskasvun ennustetaan jatkuvan matalana, mikä pitää toimintaympäristömme haastavana. Keskitymme edelleen strategiamme toteuttamiseen, minkä seurauksena odotamme kannattavuutemme paranevan ja taseen vahvistuvan. Mikäli Ukrainan tilanteesta johtuva kriisi jatkuu pitempään tai syvenee entisestään, sen laajemmat vaikutukset voivat vaikuttaa kielteisesti liiketoimintaamme.

Josefina Tallqvist, Director of Corporate Communication and Investor Relations

Puh: +358 (0)40 7455276, josefina.tallqvist@rettig.fi tai www.rettig.fi

Rettig Group on suomalainen perheyritys, joka luo arvoa sukupolville kestävän ja pitkäjänteisen kasvun kautta. Kaikissa liiketoiminnoissamme tavoittelemme johtavaa markkina-asemaa ja korkeampaa asiakasarvoa pienemmin ympäristövaikutuksin. Rettig Groupin omistukseen kuuluvat Rettig ICC – Euroopan johtava lämpöpattereiden ja sisäilman säätölaitteiden valmistaja; Nordkalk – Pohjois-Euroopan johtava kalkkikivipohjaisten tuotteiden toimittaja teollisuuteen, maanviljelykseen ja ympäristönhoitoon; sekä Bore – teollisten merikuljetuspalveluiden tarjoaja. Vuonna 2013 Rettig Groupin liikevaihto oli 974 miljoonaa euroa ja yhtiö työllisti noin 4300 henkilöä 25 maassa.