Rettig Group laskee liikkeeseen 100 miljoonan euron kotimaisen joukkovelkakirjalainan 22.6.2010. Viiden vuoden lainan kiinteä korko on viisi prosenttia.

Lainasta saatavat varat käytetään yhtiön yleisiin rahoitustarpeisiin. Joukkovelkakirjalaina on yhtiön ensimmäinen.

Lainan pääjärjestäjinä toimivat Nordea Markets ja Sampo Pankki. Lisäksi jakelijana toimii Pohjola Pankki.

Leif Söderström, Group Treasurer, puh. 040 501 0930

Rettig on suomalainen perheyritys, jolla on kolme liiketoiminta-aluetta: Rettig ICC (radiaattorit vesikeskuslämmitykseen ja sähkölämmitykseen sekä sisäilman laadun säätölaitteet), Bore (varustamotoiminta) ja Tarkala (kiinteistökehitys ja ‑vuokraus). Vuoden 2009 liikevaihto oli n. 572 miljoonaa euroa. Konsernin palveluksessa on n. 3500 henkilöä 20 maassa. Rettigillä on 15 tuotantolaitosta 11 maassa.

Rettig allekirjoitti 19.5.2010 Nordkalkin muiden osakkaiden kanssa kauppasopimuksen, jonka seurauksena Rettigin omistusosuus Nordkalkista nousee 100 prosenttiin. Kaupan toteutuminen edellyttää kilpailuviranomaisten hyväksyntää. Nordkalk on Pohjois-Euroopan johtava kalkkikivipohjaisten tuotteiden valmistaja.