Rettig on saattanut päätökseen Nordkalkin kaupan

Nordkalk Oy Ab:n muut osakkaat ovat tänään myyneet osakkeensa Rettig Group Oy Ab:lle kilpailuviranomaisten hyväksyttyä kaupan.

Rettigin omistusosuus Nordkalkista nousee 49 %:sta 100 %:iin.

”Olemme hyvin tyytyväisiä siihen, että pitkäaikainen rahoitus järjestyi kesäkuussa ja että viranomaisluvat saatiin suunnitellun aikataulun mukaisesti”, sanoo toimitusjohtaja Bjarne Mitts.

Bjarne Mitts, toimitusjohtaja, Rettig Group
Puh. 0400 317 400

Bertel Karlstedt, toimitusjohtaja, Nordkalk
Puh. 040 553 3859

Rettig on suomalainen perheyritys, jolla on kolme liiketoiminta-aluetta: Rettig ICC (radiaattorit vesikeskuslämmitykseen ja sähkölämmitykseen sekä sisäilman laadun säätölaitteet), Bore (varustamotoiminta) ja Tarkala (kiinteistökehitys ja ‑vuokraus). Vuoden 2009 liikevaihto oli n. 572 miljoonaa euroa. Konsernin palveluksessa on n. 3500 henkilöä 20 maassa. Rettigillä on 15 tuotantolaitosta 11 maassa.

Nordkalk on Pohjois-Euroopan johtava korkealaatuisten kalkkikivipohjaisten tuotteiden valmistaja, jonka tuotteita käytetään mm. paperi-, teräs- ja rakennusaineteollisuudessa sekä ympäristönhoidossa ja maataloudessa. Tuotemerkki on Nordkalk. Vuonna 2009 Nordkalkin liikevaihto oli 277 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on n. 1200 henkilöä yli 30 paikkakunnalla mm. Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Puolassa, Virossa ja Venäjällä.