Vahva kassavirta ja parempi kannattavuus haastavassa markkinatilanteessa

Avainluvut

- Liikevaihto nousi 0,4% 973,7 miljoonaan euroon (970,1 milj. euroa)

- Käyttökate (EBITDA) kasvoi 4,9% 131,6 miljoonaan euroon (125,4 milj. euroa)

- Liiketulos (EBIT) parani 46,1% 35,8 miljoonaan euroon (24,5 milj. euroa)

- Nettovelka laski 11,9% 288,1 miljoonaan euroon (326,9 milj. euroa)

Rettig Groupin toimitusjohtaja Hans Sohlström

"Panostuksemme kannattavuuden parantamiseen nosti käyttökatetta 5% 132 miljoonaan euroon, vaikka markkinatilanne oli haastava eikä liikevaihdossa nähty kasvua. Vahva vapaa kassavirtamme, 107 miljoonaa euroa, mahdollisti velan pienentämisen 39 miljoonalla eurolla. Vuoden lopulla nettovelkaantumisasteemme oli 70 %. Tuloskehitys oli vuoden tavoitteiden mukainen, mutta pitkäjänteisiin tavoitteisiimme nähden kannattavuus oli epätyydyttävä."

Vuoden 2014 näkymät

Euroopan talouskasvun ennustetaan jatkuvan matalana, mikä pitää toimintaympäristömme haastavana. Keskitymme edelleen strategiamme toteuttamiseen jatkamalla kannattavuuden parantamiseen tähtääviä toimia sekä kannattavaan kasvuun tähtäävää taseen vahvistamista.

Josefina Tallqvist, Rettig Group, Investor Relations Manager

Puh: +358 (0)40 7455276, josefina.tallqvist@rettig.fi  tai www.rettig.fi

Rettig Group on suomalainen perheyritys, joka luo arvoa sukupolville kestävän ja pitkäjänteisen kasvun kautta. Kaikissa liiketoiminnoissamme tavoittelemme johtavaa markkina-asemaa ja korkeampaa asiakasarvoa pienemmin ympäristövaikutuksin. Rettig Groupin omistukseen kuuluvat Rettig ICC – Euroopan johtava lämpöpattereiden ja sisäilman säätölaitteiden valmistaja; Nordkalk – Pohjois-Euroopan johtava kalkkikivipohjaisten tuotteiden toimittaja teollisuuteen, maanviljelykseen ja ympäristönhoitoon; sekä Bore – teollisten merikuljetuspalveluiden tarjoaja. Vuonna 2013 Rettig Groupin liikevaihto oli 974 miljoonaa euroa ja yhtiö työllisti noin 4 300 henkilöä 25 maassa.