Revenio Group Oyj – Nimitys Revenion johtoryhmään

Pörssitiedote 19.12.2019, kello 11.00

NIMITYS REVENION JOHTORYHMÄÄN

Revenio Group Oyj:n johtoryhmään on nimitetty 1.1.2020 alkaen CenterVue S.p.A.:n silmän kuvantamislaitteiden tuotekehitysjohtajana vuodesta 2008 toiminut DI Giuliano Barbaro.

”CenterVue-yritysoston myötä on tärkeää, että saamme täydennettyä johtoryhmäämme myös Giulianon edustamalla CenterVuen kuvantamistuotteiden osaamisella. Hänellä on pitkä kokemus silmän diagnostiikkalaitteiden kehitystyöstä sekä arvokasta näkemystä diagnostiikkalaitteiden liiketoiminnan kehittämisestä. Toivotan Giulianon lämpimästi tervetulleeksi Revenio-konsernin johtoryhmään,” toteaa Revenio-konsernin toimitusjohtaja Timo Hildén.

Revenio-konsernin johtoryhmään kuuluvat Revenio Group Oyj:n toimitusjohtaja Timo Hildén (pj), Revenio Group Oyj:n talousjohtaja Robin Pulkkinen, myynti- ja markkinointijohtaja Tomi Karvo, tonometrien tutkimus- ja tuotekehitysjohtaja Mika Salkola, operaatiojohtaja Ari Isomäki, laatujohtaja Heli Huopaniemi sekä kuvantamislaitteiden tuotekehitysjohtaja Giuliano Barbaro.

Toimitusjohtaja Timo Hildén, puhelin 040 580 4774

Revenio on kansainvälisillä markkinoilla toimiva terveysteknologiakonserni ja silmän diagnostiikkaratkaisuiden globaali kärkiyhtiö.

Revenion liiketoimintojen yhteisenä nimittäjänä on potilaslähtöinen seulonta, seuranta ja maailmanlaajuinen tarve terveydenhuollon kustannussäästöihin ennaltaehkäisevän terveydenhuollon kautta. Revenio tavoittelee terveysteknologiassa voimakasta kasvua. Revenion tavoitteena on kehittää entistä tehokkaampia ja helposti käyttöönotettavia menetelmiä tunnistaa kansanterveydellisesti merkittäviä sairauksia jo niiden alkuvaiheessa. Tavoitteena on luoda parempaa elämänlaatua terveys- teknologiaratkaisuilla, jotka mahdollistavat tehokkaamman diagnostiikan. Konsernin fokuksessa ovat glaukooman, diabeettisen retinopatian ja silmänpohjan rappeuman varhainen tunnistaminen ja hoitoprosessin aikainen seuranta. Revenion Research-toiminto puolestaan keskittyy ihosyövän ja astman diagnosointia ja hoidon suunnittelua tukevien järjestelmien kaupallistamiseen.

Revenio-konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 30,7 miljoonaa euroa ja liikevoitto 33,3 %. Revenio