Revenio Group Oyj: Astmatuote Ventica on saanut CE-merkin

Revenio Group Oyj, Pörssitiedote 10.1.2017 kello 9.00

ASTMATUOTE VENTICA® ON SAANUT CE-MERKIN

Revenion astmatuote Ventica® on saanut CE-merkin, mikä mahdollistaa myynnin ja markkinoinnin käynnistämisen lisäksi laajemmat kliiniset tutkimukset Suomessa ja muualla Euroopassa.

Ventica® on tarkoitettu avustamaan erityisesti pienten lasten astman diagnosointiin sekä hoidon aikaisen lääkityksen arviointiin. Keuhkojen toiminnan mittaus on tärkeä osa astman hoitoprosessia eikä spirometria sovellu lapsille. Astmalle on tyypillistä oireiden vaihtelu tunneittain. Ventica® mittaa uloshengityksen profiilia yöaikaan, mikä antaa hoitavalle lääkärille tärkeää tietoa lääkityksen toimivuudesta.

"Astmatuote Ventican® kehitysprosessi on edennyt suunnitelmiemme mukaisesti ja olemme valmistelleet tuotteen lanseerausta Euroopan markkinoille. Nyt CE-merkin myötä pääsemme käynnistämään toimenpiteet. Tärkeä vaihe nyt on kuitenkin saada lisää kliinistä näyttöä myynnin tueksi. Sekä tuotteen ripeä tuotekehitysprosessi että CE-merkkihakemuksemme läpimeno osoittaa, että omat toimintamallimme sekä dokumentaatio ovat hyvässä kunnossa", toteaa Revenio-konsernin toimitusjohtaja Timo Hildén.

Toimitusjohtaja Timo Hildén
www.ventica.fi

Revenio on kansainvälisillä markkinoilla toimiva suomalainen terveysteknologiakonserni, jonka maailmanlaajuinen menestys perustuu vahvasti patentoituun silmänpaineen mittausteknologiaan. Revenio-konserniin kuuluvat Icare Finland Oy, Revenio Research Oy sekä 53 %:sti omistettu Oscare Medical Oy. Revenion liiketoimintojen yhteisenä nimittäjänä on seulonta, seuranta ja maailmanlaajuinen tarve terveydenhuollon kustannussäästöhin ennaltaehkäisevän terveydenhuollon kautta. Revenio tavoittelee terveysteknologiassa voimakasta kasvua. Revenion tavoitteena on kehittää entistä tehokkaampia ja helposti käyttöönotettavia menetelmiä tunnistaa kansanterveydellisesti merkittäviä sairauksia jo niiden alkuvaiheessa. Revenion seulontateknologioiden fokuksessa ovat glaukooman, osteoporoosin, ihosyövän ja astman tunnistaminen ja niiden hoitoprosessin aikainen mittaaminen.

Revenio-konsernin liikevaihto vuonna 2015 oli 20,3 miljoonaa euroa, liikevoiton ollessa 28,4 % jatkuvista toiminnoista. Revenio Group Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oyj:ssä.