Revenio Group Oyj: Icare jakeluyhteistyöhön Iridex Corporationin kanssa

Revenio Group Oyj, Pörssitiedote, 18.05.2015 klo 9:00

ICARE JAKELUYHTEISTYÖHÖN IRIDEX CORPORATIONIN KANSSA

Revenio Group Oyj:n tytäryhtiö Icare Finland Oy on solminut jakelusopimuksen yhdysvaltalaisen Iridex Corporationin kanssa koskien Icare TA01i -silmänpainemittaria. Iridexin tavoitteena on ottaa Icaren TA01i-silmänpainemittarin osaksi glaukooman hoitoon tarkoitettua Iridexin Total Glaucoma Solution -kokonaisjärjestelmää, joka koostuu vastikään lanseeratusta Cyclo G6 laserista ja patentoidusta MicroPulse® P3 -laitteesta. Laserhoito on tarkoitettu potilaille, joilla on diagnosoitu useita glaukoomaan liittyviä tautitiloja. Icaren TA01i auttaa silmälääkäriä glaukooman diagnosoinnissa sekä toimenpiteen jälkeisessä hoidossa ja potilaan silmänpaineen seurannassa.

Iridex myi vuoden 2015 ensimmäisellä neljänneksellä ensimmäiset uudet Cyclo G6 glaukoomalaserit ja kertakäyttöiset MicroPulse® P3 -laitteet. MicroPulse® tarjoaa toistettavissa olevan ja mahdollisimman vähän invaasisen menetelmän hidastaa glaukooman etenemistä ja siirtää mahdollista kirurgista toimenpidettä kauemmaksi tulevaisuuteen. Icaren TA01i-silmänpainemittari mullistaa glaukooman tehokkaan ja aikaisen tunnistamisen. Sen avulla silmänpaineen mittauksesta voidaan tehdä nopea ja helppo rutiinitoimenpide sekä potilaalle että silmälääkärille.

"Yhteistyö Iridexin kanssa laajentaa molempien yhtiöiden markkinapeittoa, kun molempien yhtiöiden laitteet ja kertakäyttöiset instrumentit voidaan tarjota silmälääkäreille osana kokonaisjärjestelmää. Iridex on Icaren tavoin silmälääkäreiden keskuudessa tunnettu brändi. Odotamme positiivista yhteistyötä tulevien vuosien aikana," toteaa Revenio-konsernin toimitusjohtaja Olli-Pekka Salovaara.

Toimitusjohtaja Olli-Pekka Salovaara, gsm 040-5675520
olli-pekka.salovaara@revenio.fi

Iridex Corporation lyhyesti

Iridex on vuonna 1989 perustettu amerikkalainen pörssiyhtiö, joka kehittää, valmistaa ja markkinoi innovatiivisia ja monipuolisia laseriin perustuvia oftalmologisia laitteita. Iridex myy tuotteitaan Yhdysvaltojen lisäksi jakelijoidensa välityksellä yli 100 maassa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2014 oli USD 42,8 miljoonaa ja sen osakkeet on listattu Yhdysvalloissa NASDAQissa. www.iridex.com

Revenio on suomalainen terveysteknologiakonserni, jonka liiketoiminnan ytimen muodostavat silmänpainemittarit. Revenio-konsernin Terveysteknologia-segmentin muodostavat Icare Finland Oy:n ja osteoporoosin seulontaan ja seurantaan keskittyvän Oscare Medical Oy:n ja Revenio Research Oy:n liiketoiminta. Revenion liiketoimintojen yhteisenä nimittäjänä on seulonta, seuranta ja maailmanlaajuinen tarve terveydenhuollon kustannussäästöihin ennaltaehkäisevän terveydenhuollon kautta. Revenio tavoittelee terveysteknologiassa voimakasta kasvua orgaanisesti ja yritysjärjestelyiden kautta. Revenion tavoitteena on kehittää entistä tehokkaampia ja helposti käyttöönotettavia menetelmiä tunnistaa kansanterveydellisesti merkittäviä sairauksia jo niiden alkuvaiheessa. Revenion seulontateknologioiden fokuksessa ovat glaukooman, osteoporoosin, ihosyövän ja astman tunnistaminen ja niiden hoitoprosessin aikainen mittaaminen.

Revenio-konsernin liikevaihto vuonna 2014 oli 16,0 miljoonaa euroa, jatkuvien toimintojen liiketuloksen ollessa 27,5 %. Revenio Group Oyj on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. www.revenio.fi