Revenio Group Oyj: Omien osakkeiden luovutus

Revenio Group Oyj, pörssitiedote, 18.9.2020 klo 12.00

Omien osakkeiden luovutus

Revenio Group Oyj on luovuttanut 21.8.2020 yhteensä 2126 hallussaan olevaa omaa osaketta (REGV1) Revenio Group Oyj:n hallituksen jäsenille osana hallituksen palkkioita.

Revenio Group Oyj:n yhtiökokous päätti 8.6.2020 hallituspalkkioiden maksamisesta 40%:sti yhtiön omina osakkeina sekä 60%:sti rahana. Yhtiökokous päätti, että hallituksen puheenjohtajalle maksetaan palkkiona 48.000 euroa vuodessa, valiokuntien puheenjohtajina toimiville hallituksen jäsenille 30.000 euroa vuodessa ja hallituksen muille jäsenille 24.000 euroa vuodessa ja että osakepalkkio-osuus maksetaan käyttäen osakkeen arvona 1.1.- 30.6.2020 osavuosiraportin julkistamista seuraavan päivän kaupankäynnillä painotettua keskikurssia.

Osakkeilla maksettava hallituspalkkio-osuus on näillä luovutuksilla tullut kokonaisuudessaan maksetuksi. Luovutusten jälkeen yhtiön hallussa on 131 058 yhtiön omaa osaketta.

Toimitusjohtaja Jouni Toijala, tel.  050 484 0085

jouni.toijala@revenio.fi

Revenio on kansainvälisillä markkinoilla toimiva terveysteknologiakonserni ja oftalmologisten laitteiden globaali kärkiyhtiö. Revenio-konsernin silmän diagnostiikkaratkaisuihin kuuluvat Icare-brändin alla silmänpaineen mittauslaitteet ja silmänpohjan kuvantamislaitteet. Glaukooman tunnistamisen, diagnoosin ja hoidon aikaisen seurannan tärkeimmät työkalut ovat silmänpaineen mittaus (tonometria), silmänpohjan kuvantaminen ja näkökenttätutkimus (perimetria).

Revenio-konserniin kuuluvat Icare Finland Oy, Icare USA Inc., Revenio Italy S.R.L, CenterVue SpA, Revenio Research Oy, Done Medical Oy sekä Oscare Medical Oy.

Revenion liiketoimintojen yhteisenä nimittäjänä on potilaslähtöinen seulonta, seuranta ja maailmanlaajuinen tarve terveydenhuollon kustannussäästöihin ennaltaehkäisevän terveydenhuollon kautta. Revenio tavoittelee terveysteknologiassa voimakasta kasvua. Revenion tavoitteena on kehittää entistä tehokkaampia ja helposti käyttöönotettavia menetelmiä tunnistaa kansanterveydellisesti merkittäviä sairauksia jo niiden alkuvaiheessa. Tavoitteena on luoda parempaa elämänlaatua terveys- teknologiaratkaisuilla, jotka mahdollistavat tehokkaamman diagnostiikan. Konsernin fokuksessa ovat glaukooman, diabeettisen retinopatian ja silmänpohjan rappeuman varhainen tunnistaminen ja hoitoprosessin aikainen seuranta. Revenio Research puolestaan keskittyy ihosyövän ja astman diagnosointia ja hoidon suunnittelua tukevien järjestelmien kaupallistamiseen.

Revenio-konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 49,5 miljoonaa euroa ja liikevoitto 25,5 %. Revenio Group Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.