• Revenio Group Oyj/

Revenio Group Oyj: Osakkeenomistajien ehdotus yhtiökokoukselle koskien yhtiön hallituksen jäsenmäärää, hallituksen jäsenten palkkioita ja kulujen korvaamisperusteita sekä hallituksen jäsenten valit...

Revenio Group Oyj, Pörssitiedote, 29.2.2016 klo 9:00

OSAKKEENOMISTAJIEN EHDOTUS YHTIÖKOKOUKSELLE KOSKIEN YHTIÖN HALLITUKSEN JÄSENMÄÄRÄÄ, HALLITUKSEN JÄSENTEN PALKKIOITA JA KULUJEN KORVAAMISPERUSTEITA SEKÄ HALLITUKSEN JÄSENTEN VALITSEMISTA

Revenio Group Oyj:n osakkeenomistajat, jotka edustavat yhteensä 18,03 % yhtiön osakkeista ja äänistä ovat ilmoittaneet yhtiölle tulevansa tekemään 15.3.2016 pidettävässä varsinaisessa yhtiökokouksessa seuraavat ehdotukset kokouskutsun kohtiin A10, A11 ja A12:

A 10 Hallituksen jäsenten palkkioista ja matkakustannusten korvausperusteista päättäminen

Esitettävä ehdotus:

Yhtiökokouksessa valittaville hallituksen jäsenille maksetaan vuoden 2017 varsinaiseen yhtiökokoukseen päättyvälle toimikaudelle palkkiota seuraavasti: hallituksen puheenjohtajalle 48.000 euroa ja jäsenille 24.000 euroa. Lisäksi ehdotetaan, että vuosipalkkiosta 40 % maksetaan yhtiön osakkeina ja 60 % rahana.

Lisäksi ehdotetaan, että hallituksen varsinaisten jäsenten matkakulut korvataan yhtiön matkustussäännön mukaisesti.

A 11 Hallituksen jäsenten lukumäärästä päättäminen

Esitettävä ehdotus:

Hallitukseen valitaan 5 varsinaista jäsentä.

A 12 Hallituksen jäsenten valitseminen

Esitettävä ehdotus:

Yhtiön hallitukseen valitaan nykyiset jäsenet Pekka Tammela, Ari Kohonen, Pekka Rönkä, Kyösti Kakkonen ja uutena jäsenenä Ann-Christine Sundell.

--

Uutena jäsenenä hallitukseen ehdotettavan Ann-Christine Sundellin esittely on nähtävissä yhtiön internet-sivuilla osoitteessa www.revenio.fi sekä tämän tiedotteen liitteenä.

Toimitusjohtaja Olli-Pekka Salovaara, gsm 040-5675520
olli-pekka.salovaara@revenio.fi

Revenio on kansainvälisillä markkinoilla toimiva suomalainen terveysteknologiakonserni, jonka maailmanlaajuinen menestys perustuu vahvasti patentoituun silmänpaineen mittausteknologiaan. Revenio-konserniin kuuluvat Icare Finland Oy, Revenio Research Oy sekä 53 %:sti omistettu Oscare Medical Oy. Revenion liiketoimintojen yhteisenä nimittäjänä on seulonta, seuranta ja maailmanlaajuinen tarve terveydenhuollon kustannussäästöhin ennaltaehkäisevä terveydenhuollon kautta. Revenio tavoittelee terveysteknologiassa voimakasta kasvua. Revenion tavoitteena on kehittää entistä tehokkaampia ja helposti käyttöönotettavia menetelmiä tunnistaa kansanterveydellisesti merkittäviä sairauksia jo niiden alkuvaiheessa. Revenion seulontateknologioiden fokuksessa ovat glaukooman, osteoporoosin, ihosyövän ja astman tunnistaminen ja niiden hoitoprosessin aikainen mittaaminen.

Revenio-konsernin liikevaihto vuonna 2015 oli 20,3 miljoonaa euroa, liikevoiton ollessa 28,4 % jatkuvista toiminnoista. Revenio Group Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oyj:ssä.