Revenio Group Oyj: Osavuosiraportti 1.1.-30.9.2016

Revenio Group Oyj, Pörssitiedote 31.10.2016 klo 9.00

Osavuosiraportti 1.1.-30.9.2016

Arvopaperimarkkinalain 26.11.2015 voimaantulleen muutoksen seurauksena Revenio julkaisee 1-3/2016 ja 1-9/2016 osavuosikatsausten selostusosat aiempaa tiivistetymmässä muodossa. Taulukko-osat raportoidaan aiemman käytännön mukaisina. Luvut ovat tilintarkastamattomat.

Revenio Group Oyj on siirtynyt Finanssivalvonnan Määräykset ja ohjeet 7/2013 (liikkeeseenlaskijan tiedonantovelvollisuus) mahdollistamaan julkistamismenettelyyn ja julkistaa tällä pörssitiedotteella liitteenä olevan osavuosiraportin tammi-syyskuulta 2016. Tämä tiedote on tiivistelmä Revenio Group Oyj:n tammi-syyskuun 2016 osavuosiraportista, joka on luettavissa kokonaisuudessaan tämän pörssitiedotteen liitteenä olevasta pdf-tiedostosta ja yhtiön verkkosivuilla osoitteessa www.revenio.fi.

3. neljänneksen liiketulos kasvoi vahvasti 17,6 %

Heinä-syyskuu 2016 lyhyesti, konsernin jatkuvat toiminnot

• Liikevaihto oli 5,8 (5,3) miljoonaa euroa, kasvua 8,7 %
  • Liiketulos oli 1,9 (1,6) miljoonaa euroa, kasvua 17,6 %
  • Anturimyynti jatkaa vahvaa kasvuaan ja oli 1,7 (1,4) miljoonaa euroa eli 29,3 % liikevaihdosta
  • Astmatuotteelle on haettu CE-merkkiä, tuotenimeksi Ventica
  • Liiketuloksen kasvuun vaikuttivat sekä antureiden tuotantoprosessin tehostaminen että edellisvuotta alhaisemmat liiketoiminnan muut kulut
  • Osakekohtainen tulos, laimentamaton 0,20 (0,17)

Tammikuu-syyskuu 2016 lyhyesti, konsernin jatkuvat toiminnot

tumisaste, %
    -36,4 -44,2 7,8

Taloudellinen ohjeistus vuodelle 2016

Liikevaihdon kasvun odotetaan jatkuvan vahvana. Kannattavuuden odotetaan säilyvän hyvällä tasolla kasvupanostuksista huolimatta.

Toimitusjohtaja Olli-Pekka Salovaara kommentoi vuoden 2016 kolmatta neljännestä:

"Icare-silmänpainemittareiden myynti katsauskaudella on sujunut hyvin suuren kasvupotentiaalin omaavissa maissa kuten Kiinassa, Kanadassa ja Venäjällä. Yhdysvallat on edelleen suurin yksittäinen markkinamme ja asiakkaiden reaktiot uusia tuotteitamme kohtaan luovat oikeutetusti positiivisia odotuksia jatkon suhteen.

Katsauskaudella loppuun saatetut anturituotannon tehostamistoimenpiteet vaikuttivat vahvaan tulokseen positiivisesti. Yhdysvaltojen Icare HOME -silmänpainemittarin lanseerauskulut eivät myöskään ole vielä realisoituneet myyntiluvan puuttuessa.

Alkuvuonna Euroopassa lanseeratun Icare ic100 -silmänpainemittarin myynti on käynnistynyt ripeästi. Icare ic100 sai huhtikuussa myyntiluvan Yhdysvaltoihin, jossa lanseeraustoimenpiteet on käynnistetty alkuvuodesta.

Icare HOME -silmänpainemittarin käytettävyystutkimukset on saatu päätökseen ja tavoitteenamme on myyntilupahakemuksen jättäminen FDA:lle suunnitellusti kuluvan vuoden 2016 aikana.

Ihosyöpään ja astmaan liittyvien tuoteiden kehityshankkeet etenevät suunnitellusti.

Kolmannen neljänneksen myynnin kasvu jäi odotuksistamme, mutta uskon vuoden viimeisen neljänneksen olevan myynnin osalta vahvempi."

Yleislausunto

Tämän tiedotteen tietyt lausunnot ovat ennusteita ja perustuvat johdon näkemykseen niiden antohetkellä. Tästä syystä niihin sisältyy riskejä ja epävarmuustekijöitä. Ennusteet saattavat muuttua, jos yleisessä taloudellisessa tilanteessa tapahtuu merkittäviä muutoksia.

Toimitusjohtaja Olli-Pekka Salovaara, gsm 040-5675520
olli-pekka.salovaara@revenio.fi

Revenio on kansainvälisillä markkinoilla toimiva suomalainen terveysteknologiakonserni, jonka maailmanlaajuinen menestys perustuu vahvasti patentoituun silmänpaineen mittausteknologiaan. Revenio-konserniin kuuluvat Icare Finland Oy, Revenio Research Oy sekä 53 %:sti omistettu Oscare Medical Oy. Revenion liiketoimintojen yhteisenä nimittäjänä on seulonta, seuranta ja maailmanlaajuinen tarve terveydenhuollon kustannussäästöhin ennaltaehkäisevän terveydenhuollon kautta. Revenio tavoittelee terveysteknologiassa voimakasta kasvua. Revenion tavoitteena on kehittää entistä tehokkaampia ja helposti käyttöönotettavia menetelmiä tunnistaa kansanterveydellisesti merkittäviä sairauksia jo niiden alkuvaiheessa. Revenion seulontateknologioiden fokuksessa ovat glaukooman, osteoporoosin, ihosyövän ja astman tunnistaminen ja niiden hoitoprosessin aikainen mittaaminen.

Revenio-konsernin liikevaihto vuonna 2015 oli 20,3 miljoonaa euroa, liikevoiton ollessa 28,4 % jatkuvista toiminnoista. Revenio Group Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oyj:ssä.