Revenio Group Oyj: Revenio myy ohjelmistoliiketoimintansa - viimeinen strategiaan kuulumaton yhtiö on nyt myyty

Revenio Group Oyj, Pörssitiedote, 07.05.2015 kello 12:10

REVENIO MYY OHJELMISTOLIIKETOIMINTANSA - VIIMEINEN STRATEGIAAN KUULUMATON YHTIÖ ON NYT MYYTY

Revenio Group Oyj myy lopetettuihin liiketoimintoihinsa luokitellun, Teknologia ja Palvelut -segmentin  Ohjelmistoliiketoimintaa edustaneen Done Software Solutions Oy:n (DSS) koko osakekannan Roima Intelligence Oy:lle. Strategiansa mukaisesti Revenio keskittyy terveysteknologiaan ja DSS:n myynti ydinliiketoimintaan kuulumattomana viimeisenä yhtiönä saattaa päätökseen strategian mukaiset toimenpiteet.

Osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkaista. Lopetettuihin liiketoimintoihin vuoden 2014 lopulla siirretyn Done Software Solutions Oy:n myynnillä ei ole vaikutuksia Revenio Group Oyj:n vuoden 2015 tulokseen tai annettuun taloudelliseen ohjeistukseen. Kaupalla on arviolta 1,6 noin miljoonan euron konsernin kassavaroja vahvistava vaikutus.

"Done Software Solutions oli viimeinen ydinliiketoimintoihimme kuulumaton yhtiö ja olemme tyytyväisiä että löysimme yhtiölle ja sen henkilöstölle oikeanlaisen ostajan joka tulee jatkamaan liiketoiminnan kehitystä osana suurempaa kokonaisuutta. Nyt kun olemme saaneet päätökseen strategiamme mukaisesti näiden liiketoimintojen myynnin, voimme keskittää kaikki voimavaramme terveysteknologiaan liittyvien liiketoimintojen kehittämiseen. Tavoitteenamme on kehittää entistä tehokkaampia ja helposti käyttöönotettavia menetelmiä kansanterveydellisesti merkittävien sairauksien tunnistamiseen jo niiden alkuvaiheessa. Seulontateknologioidemme fokuksessa ovat glaukooman, osteoporoosin, ihosyövän ja astman tunnistaminen ja niiden hoitoprosessin aikainen mittaaminen," toteaa Revenio-konsernin toimitusjohtaja Olli-Pekka Salovaara.

Toimitusjohtaja Olli-Pekka Salovaara, gsm 040-5675520
olli-pekka.salovaara@revenio.fi

Revenio on suomalainen terveysteknologiakonserni, jonka liiketoiminnan ytimen muodostavat silmänpainemittarit. Revenio-konsernin Terveysteknologia-segmentin muodostavat Icare Finland Oy:n ja osteoporoosin seulontaan ja seurantaan keskittyvän Oscare Medical Oy:n ja Revenio Research Oy:n liiketoiminta. Revenion liiketoimintojen yhteisenä nimittäjänä on seulonta, seuranta ja maailmanlaajuinen tarve terveydenhuollon kustannussäästöihin ennaltaehkäisevän terveydenhuollon kautta. Revenio tavoittelee terveysteknologiassa voimakasta kasvua orgaanisesti ja yritysjärjestelyiden kautta. Revenion tavoitteena on kehittää entistä tehokkaampia ja helposti käyttöönotettavia menetelmiä tunnistaa kansanterveydellisesti merkittäviä sairauksia jo niiden alkuvaiheessa. Revenion seulontateknologioiden fokuksessa ovat glaukooman, osteoporoosin, ihosyövän ja astman tunnistaminen ja niiden hoitoprosessin aikainen mittaaminen.

Revenio-konsernin liikevaihto vuonna 2014 oli 16,0 miljoonaa euroa, jatkuvien toimintojen liiketuloksen ollessa 27,5 %. Revenio Group Oyj on listattu NASDAQ OMX Helsingissä.