Revenio Group Oyj: Revenion uusi toimitusjohtaja Jouni Toijala aloittaa tehtävässään 18.5.2020

Revenio Group Oyj, pörssitiedote, 4.5.2020 klo 9.00

REVENION UUSI TOIMITUSJOHTAJA JOUNI TOIJALA ALOITTAA TEHTÄVÄSSÄÄN 18.5.2020

Maaliskuussa valittu Revenio Group Oyj:n uusi toimitusjohtaja DI, MBA Jouni Toijala, (s. 1968) aloittaa tehtävässään 18.5.2020. Nimityksen yhteydessä aloituspäiväksi ilmoitettiin viimeistään 30.9.2020. Nimitysuutinen julkaistiin pörssitiedotteena 31.3.2020.

”Tulemme jatkamaan työtä yhdessä Revenion työntekijöiden, johtoryhmän ja hallituksen kanssa kannattavan kasvun rakentamiseksi edelleen. Reveniolla on tärkeä rooli silmän diagnostiikkaratkaisuiden edelläkävijänä ihmisten elämänlaadun parantamisessa, minkä koen itseäni innostavaksi missioksi. Olen iloinen ja ylpeä siitä, että pääsen toimialan huippuammattilaisista koostuvan tiimini kanssa kehittämään konsernia kohti seuraavaa kasvuvaihetta”, kommentoi Jouni Toijala.

Ennen Revenion toimitusjohtajaksi siirtymistään Jouni Toijala on työskennellyt terveysteknologian sopimussuunnittelu- ja valmistuspalveluja toimittavan Innokas Medical Oy:n toimitusjohtajana, digitaalisia palveluita ja tuotteita toteuttavan ohjelmistoyhtiö Symbio Finland Oy:n toimitusjohtajana sekä useissa kansainvälisissä johtotehtävissä mm. Ranskassa ja Iso-Britanniassa Nokia-konsernin sekä Meridea Financial Software UK Ltd:n palveluksessa.

Timo Hildén, Revenion ja Icare Finlandin pitkäaikainen toimitusjohtaja, tukee Jounia tehtävien vastaanottamisessa sujuvan vaihdoksen varmistamiseksi.

Toimitusjohtajasopimuksessa yhtiö on sitoutunut voimassa olevien toimitusjohtajan palkitsemiseen liittyvien elementtien lisäksi siihen, että toimitusjohtajalla on tiettyjen edellytysten täyttyessä oikeus rajoitettuun osakepalkkiojärjestelmään, jonka mukaisesti Jouni Toijala saisi vuosien 2021–2023 aikana yhteensä 3000 kpl yhtiön osakkeita.

Hallituksen puheenjohtaja Pekka Rönkä, puh. +358 40 826 4356

pekka.ronka@revenio.fi

Revenio on kansainvälisillä markkinoilla toimiva terveysteknologiakonserni ja oftalmologisten laitteiden globaali kärkiyhtiö.

Revenion liiketoimintojen yhteisenä nimittäjänä on potilaslähtöinen seulonta, seuranta ja maailmanlaajuinen tarve terveydenhuollon kustannussäästöihin ennaltaehkäisevän terveydenhuollon kautta. Revenio tavoittelee terveysteknologiassa voimakasta kasvua. Revenion tavoitteena on kehittää entistä tehokkaampia ja helposti käyttöönotettavia menetelmiä tunnistaa kansanterveydellisesti merkittäviä sairauksia jo niiden alkuvaiheessa. Tavoitteena on luoda parempaa elämänlaatua terveys- teknologiaratkaisuilla, jotka mahdollistavat tehokkaamman diagnostiikan. Konsernin fokuksessa ovat glaukooman, diabeettisen retinopatian ja silmänpohjan rappeuman varhainen tunnistaminen ja hoitoprosessin aikainen seuranta. Revenio Research puolestaan keskittyy ihosyövän ja astman diagnosointia ja hoidon suunnittelua tukevien järjestelmien kaupallistamiseen.

Revenio-konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 49,5 miljoonaa euroa ja liikevoitto 25,5 %. Revenio Group Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.