Revenio Group Oyj: Jouni Toijala nimitetty Revenio Group Oyj:n toimitusjohtajaksi

Revenio Group Oyj, Pörssitiedote 31.3.2020, kello 9.00

JOUNI TOIJALA NIMITETTY REVENIO GROUP OYJ:N TOIMITUSJOHTAJAKSI

B.Sc., MBA Jouni Toijala, (s. 1968) on nimitetty Revenio Group Oyj:n ja sen tytäryhtiöiden toimitusjohtajaksi viimeistään 30.9.2020 alkaen. Timo Hildén, Revenion ja Icare Finlandin pitkäaikainen toimitusjohtaja, on sitoutunut tukemaan Jounia tehtävien vastaanottamisessa sujuvan vaihdoksen varmistamiseksi.

Jouni Toijala on työskennellyt toimitusjohtajana terveysteknologian sopimussuunnittelu- ja valmistuspalveluja kansainvälisille ja kotimaisille johtaville yhtiöille toimittavassa Innokas Medical Oy:ssä vuodesta 2016 lähtien. Vuosina 2012-2016 hän työskenteli digitaalisia palveluita ja tuotteita toteuttavan ohjelmistoyhtiö Symbio Finland Oy:n toimitusjohtajana. Vuosina 1994-2011 hän työskenteli useissa kansainvälisissä johtotehtävissä mm. Ranskassa ja Iso-Britanniassa Nokia-konsernin sekä Meridea Financial Software UK Ltd:n palveluksessa.

Revenio-konsernin hallituksen puheenjohtaja Pekka Rönkä kommentoi:

”Jouni on pidetty ja arvostettu tiimipelaaja, minkä lisäksi hänellä on vahvat näytöt tuloksekkaasta työstä henkilöjohtajana ja organisaatioiden kehittäjänä. Valinnassa painoivat myös merkittävästi Jounin kokemus kansainvälisestä liiketoiminnasta, terveysteknologia-toimialasta ja ohjelmistoliiketoiminnasta.  Hän tuntee entuudestaan terveysteknologiaan liittyvän sääntelyn ja viranomaisvaatimukset sekä digitalisaation liiketoiminnalle luomat mahdollisuudet. Jounin kokemus ja osaaminen antavat hänelle erinomaiset valmiudet johtaa Reveniota yhdessä tiiminsä kanssa seuraavaan kasvuvaiheeseen. Toivotan Jounin omasta ja koko hallituksen puolesta lämpimästi tervetulleeksi tiimiin.”

Jouni Toijala kommentoi:

”Revenion liiketoimintaa tukevat vahvat terveysteollisuuteen liittyvät megatrendit. Digitalisaatio, tiedolla johtaminen ja koneoppiminen luovat aivan uudenlaisia tulevaisuuden mahdollisuuksia terveysteknologia-alan toimijoille. Toisaalta, terveysteknologiaan liittyvä sääntely lisääntyy ja monimutkaistuu, jolloin organisaatioille on entistä tärkeämpää kyetä navigoimaan voimakkaasti muuttuvassa toimintaympäristössä.  Revenio on toimialansa vahva kasvaja ja tunnettu toimija.

Olen iloinen ja ylpeä siitä, että pääsen toimialan huippuammattilaisista koostuvan tiimini kanssa kehittämään konsernia kohti seuraavaa kasvuvaihetta. Avoimesti ja keskinäisen luottamuksen ilmapiirissä.”

Hallituksen puheenjohtaja Pekka Rönkä, puh. +358 40 826 4356

pekka.ronka@revenio.fi

Liitteet:

Jouni Toijala CV ja kuva

Revenio on kansainvälisillä markkinoilla toimiva terveysteknologiakonserni ja oftalmologisten laitteiden globaali kärkiyhtiö.

Revenion liiketoimintojen yhteisenä nimittäjänä on potilaslähtöinen seulonta, seuranta ja maailmanlaajuinen tarve terveydenhuollon kustannussäästöihin ennaltaehkäisevän terveydenhuollon kautta. Revenio tavoittelee terveysteknologiassa voimakasta kasvua. Revenion tavoitteena on kehittää entistä tehokkaampia ja helposti käyttöönotettavia menetelmiä tunnistaa kansanterveydellisesti merkittäviä sairauksia jo niiden alkuvaiheessa. Tavoitteena on luoda parempaa elämänlaatua terveys- teknologiaratkaisuilla, jotka mahdollistavat tehokkaamman diagnostiikan. Konsernin fokuksessa ovat glaukooman, diabeettisen retinopatian ja silmänpohjan rappeuman varhainen tunnistaminen ja hoitoprosessin aikainen seuranta. Revenio Research puolestaan keskittyy ihosyövän ja astman diagnosointia ja hoidon suunnittelua tukevien järjestelmien kaupallistamiseen.

Revenio-konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 49,5 miljoonaa euroa ja liikevoitto 25,5 %. Revenio Group Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.