Revenio Group Oyj: Mikko Moilanen nimitetty Revenion toimitusjohtajaksi

Pörssitiedote, 15.4.2019 kello 9.30

Sisäpiiritieto 15.4.2019, kello 9.30

MIKKO MOILANEN NIMITETTY REVENION TOIMITUSJOHTAJAKSI

DI Mikko Moilanen, (s. 1965) on nimitetty Revenio Group Oyj:n ja Revenion konserniyhtiö Icare Finland Oy:n toimitusjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään viimeistään 14.10.2019, mahdollisesti aikaisemmin. Revenion nykyinen toimitusjohtaja Timo Hildén siirtyy omasta pyynnöstään, aluksi toimitusjohtajan tehtävien ohella ja myöhemmin täysipäiväisesti johtamaan CenterVue-yritysoston integraatiotyötä ja hän myös tukee Moilasta toimitusjohtajan tehtävien vastaanottamisessa.

Mikko Moilanen on aiemmin toiminut sijoitusyhtiö Panostajan omistaman Grano Group Oy:n toimitusjohtajana, Suunto Oy:n toimitusjohtajana sekä useissa kansainvälisissä johtotehtävissä Nokia Oyj:ssä. Hänellä on laaja-alainen kokemus ja vahvat näytöt teknologiayhtiöiden ja asiantuntijaorganisaatioiden johtamisesta kansainvälisessä liiketoimintaympäristössä. Mikko Moilaselle tuttuja markkina-alueita ovat Pohjoismaiden ja Euroopan lisäksi muun muassa Yhdysvallat, Japani, Kiina ja Korea. Hänellä on myös vahva kokemus johtajuudesta innovaatio- ja tuotekehitysvetoisessa yrityskulttuurissa, sekä kuluttaja- että B2B-liiketoiminnan parissa.

Revenio-konsernin hallituksen puheenjohtaja Pekka Rönkä kommentoi:

”Timo Hildénin ilmaistua toiveensa saada keskittyä käynnistämänsä CenterVue-yritysoston viimeistelyyn ja integraatioon, hallituksen tärkeänä tehtävänä oli löytää hänelle paras mahdollinen seuraaja. Olen äärimmäisen tyytyväinen siitä, että saamme juuri Mikko Moilasen johtamaan Reveniota kohti seuraavaa kasvuvaihetta. Mikolla on laaja-alainen kokemus sekä kasvujohtamisesta, kansainvälisestä liiketoiminnasta että jakelijaverkostoista ja suurasiakasyhteistyöstä. Hän on johtajana kokenut, rehellinen ja aikaansaava – helposti lähestyttävä ja läsnä oleva. Toivotan Mikon omasta ja koko Revenion hallituksen puolesta lämpimästi tervetulleeksi mukaan luotsaamaan Revenion ja Icaren menestyksekästä tiimiä kohti seuraavaa vaihetta.”

Mikko Moilanen kommentoi:

”Revenio, Icare ja terveysteknologia edustavat minulle kansainvälistä, valtavaa potentiaalia omaavaa toimialaa, jota leimaa innovaatiot ja syvä asiantuntijuus. Otan toimitusjohtajan tehtävät vastaan mielenkiinnolla ja uskon tuovani yhtiöön uutta näkökulmaa kokemukseni sekä johtamiseni kautta. Johtajana tärkeä tehtäväni on tukea ja luoda edellytyksiä sekä organisaation että yksilöiden kasvulle ja kehittymiselle. Odotan innolla, että pääsemme tiimini kanssa rakentamaan yhteistä tulevaisuutta.”

Hallituksen puheenjohtaja Pekka Rönkä, puh. +358 40 826 4356

pekka.ronka@revenio.fi

Mikko Moilanen, puh. +358 400 742 559

mikko.moilanen@me.com

Liitteet:

Mikko Moilanen CV ja kuva

Revenio on kansainvälisillä markkinoilla toimiva suomalainen terveysteknologiakonserni, jonka maailmanlaajuinen menestys perustuu vahvasti patentoituun silmänpaineen mittausteknologiaan.

Revenio-konserniin kuuluvat Icare Finland Oy, Revenio Research Oy sekä Oscare Medical Oy. Revenion liiketoiminnan ydin on kehittää ja kaupallistaa tehokkaita ja helposti käyttöönotettavia glaukooman diagnoostiikkaa ja hoidon aikaista seurantaa avustavia laitteita.

Revenio tavoittelee terveysteknologiassa voimakasta kasvua. Revenion tavoitteena on kehittää entistä tehokkaampia ja helposti käyttöönotettavia menetelmiä tunnistaa kansanterveydellisesti merkittäviä sairauksia jo niiden alkuvaiheessa. Revenion teknologioiden fokuksessa ovat glaukooman, ihosyövän ja astman tunnistaminen ja niiden hoitoprosessin aikainen mittaaminen.