adidas haastoi julkisuudesta tutut henkilöt juoksemaan varoja uuden lastensairaalan hyväksi

Julkisuuden henkilöt juoksivat kuukauden aikana yhteensä lähes 1000 kilometriä ja keräsivät varoja uudelle lastensairaalalle. Muun muassa Aku Hirviniemi, Kirsi Alm-Siira ja Kristiina Komulainen käyttivät kuukauden ajan adidas Smart Run -juoksukelloa ja tallensivat sillä juoksemansa kilometrit. adidas Group Suomi viisinkertaistaa summan ja  lahjoittaa yhteensä 5000 euroa uuden lastensairaalan rakentamiseen.

Julkisuuden henkilöt juoksivat uuden lastensairaalan hyväksi
adidas  haastoi julkisuuden henkilöt juoksemaan uuden lastensairaalan hyväksi. Haasteessa olivat mukana mm. ohjelmapäällikkö Kristiina Komulainen, radiojuontaja Tuija Pehkonen, näyttelijä Aku Hirviniemi, suunnittelija Tiia Vanhatapio, radiojuontaja Kimmo Sainio, uutistoimittaja Kirsi Alm-Siira ja stand-up-koomikko Lotta Backlund. Jokaisella oli käytössä adidas Smart Run -juoksukello, joka tallensi kuukauden aikana juostut kilometrit. Haaste oli käynnissä  21.1.-21.2.2014.  adidas Group Suomi lahjoittaa yhteensä 5000 € varoja uuden lastensairaalan rakentamiseen.

”Tämä oli hieno mahdollisuus yhdistää uusi harrastus hyväntekeväisyyteen. Lisäksi juoksun seuraaminen juoksukellon avulla ja tämä haaste toivat uutta motivaatiota treeniin,” Aku Hirviniemi kommentoi.

adidas Smart Run -juoksukello – optista tarkkuutta
Smart Run -juoksukello mittaa sykettä ilman lisäosia, joten takkuiset piuhaviidakot jäävät historiaan. Sydämen sykkeen mittaamiseen käytetään uusinta, optista teknologiaa. Erillistä mittauslaitetta ei tarvita, sillä Smart Run lukee pulssin uskomattomalla tarkkuudella veren virtausnopeuden aiheuttamista mikromuutoksista ihon pinnalla.

Juoksukellon GPS-teknologian avulla käyttäjä pystyy mittaamaan nopeutta, etäisyyttä ja reittiä. Laitteesta löytyy myös reittiopastus, joka helpottaa liikkumista etenkin tuntemattomassa maastossa. Suoritusten raportointiin ja historiatietoihin on helppo palata omaa kehitystä seuratakseen. Smart Run  -juoksukellon integroitu MP3-soitin soittaa musiikkia langattomasti Bluetooth-kuulokkeilla.

Juoksukelloa ohjataan pääsääntöisesti värillisen kosketusnäytön kautta. Näyttö on myös mahdollista kustomoida käyttäjälle mieleiseksi.

Uusi Lastensairaala 2017 -hankkeen tukiyhdistys aloitti helmikuussa 2013 varainhankinnan uuden valtakunnallisen lastensairaalan rakennuttamiseksi. Tavoitteena on kerätä 30 miljoonaa euroa lahjoituksina yrityksiltä ja yksityisiltä henkilöiltä. Lahjoituksien avulla Helsinkiin nousee uusi, lasten erikoissairaanhoitoon keskittynyt huippuyksikkö vuoteen 2017 mennessä.

adidaksen viestintä:
PR- ja viestintätoimisto Soprano Promode, puh (09) 170 070
Anu Kuronen, anu.kuronen@soprano.fi, puh 050 344 4636
Mirkka Guthwert, mikka.guthwert@soprano.fi, puh 040 538 1837

adidas Smart Run -juoksukellon kuvamateriaali:
kuvapankki.soprano.fi, käyttäjätunnus: media, salasana: media

adidas Smart Run -juoksukellon hinta:

adidas group puh. 030 647 7030