adidas lanseeraa FIFA 2014 maailmancupin virallisen jalkapallon

Brazuca-pallossa yhdistyvät intohimo jalkapalloon ja brasilialainen elämänilo

adidas lanseeraa tänään 4.12.2013 FIFA 2014 jalkapallon maailmancupin virallisen ottelupallon, brazucan. Pallo on ainutlaatuinen yhdistelmä brasilialaisvaikutteista designia sekä huippuluokan teknisiä ominaisuuksia.

(Linkit painolaatuisiin kuviin ja tiedote PDF-muodossa ovat viestin lopussa)

brazuca on puhekieltä ja viittaa brasilialaiseen elämäntapaan. Uuden virallisen FIFA 2014 maailmancup –jalkapallon värimaailma on saanut vaikutteita paikallisista perinteistä:  vihreät, punaiset ja siniset väriraidat ovat saaneet inspiraationsa suosituista brasilialaisista onnenrannekkeista, joilla paikalliset koristavat ranteensa. Aaltokuviointi puolestaan tuo palloon säväyksen brasilialaista eloisuutta ja hauskuutta.

brazuca yhdistää suosittujen Tango 12 ja UEFA Champions League -pallojen tekniset huippuominaisuudet ainutlaatuiseen paneeliratkaisuun. brazuca muodostuu kuudesta erilaisilla pintarakenteilla toteutetusta  paneelista. Tämä tekee brazucasta entistä tehokkaamman ja tarkemman pelipallon ja tuo siihen lisää pitoa ja vakautta.

adidas Group Finlandin markkinointijohtaja Tia Matthews on innoissaan uudesta FIFA 2014 Maailmancup -pallosta: “brazuca on saanut erittäin positiivista palautetta ammattilaispelaajilta. Esimerkiksi brasilialainen Dani Alves sekä espanjalainen Iker Casillias ovat kiitelleet brazucan veikeää ulkonäköä sekä kehuneet pallon pelattavuutta maassa ja ilmassa.”

brazuca on kaikkien aikojen testatuin adidas-pallo. Yli 600 pelaajaa, 30 ammattilaista ja kymmenen maajoukkuetta ympäri maailman ovat testanneet brazucaa yli kahden ja puolen vuoden ajan. Testaamiseen osallistui maailman huippuluokan pelaajia ja seuroja. Muun muassa Leo Messi ja Zinedine Zidane sekä seuroista AC Milan ja Bayern Munich pääsivät testaamaan brazucaa ennen sen lanseeraamista maailmanmarkkinoille ja viralliseksi kisapalloksi.

adidaksella on takanaan pitkä historia FIFA:n maailmancupin virallisten jalkapallojen valmistajana, sillä yhtiö on valmistanut kaikki viralliset pelipallot vuodesta 1970 alkaen. Juhlistaakseen yhteistyötä adidas lanseeraa brasilialaisvaikutteisen Samba-kokoelman sekä menneiden vuosikymmenien suosituimpia palloja ja kenkiä sisältävän FIFA maailmancup -tuoteperhesarjan.

brazuca tulee myyntiin tänään 4.12.2013 valikoitujen adidas-jälleenmyyjien kautta sekä verkkokaupassa: www.adidas.com/worldcup. brazucan hinta on 130 €.

Osallistu keskusteluun jalkapallosta  www.facebook.com/adidasfootball tai Twitterissä @adidasfootball.

Lisätiedot:

PR- ja viestintätoimisto Soprano Promode, puh (09) 170 070
Wilma Wallin, wilma.wallin@soprano.fi, puh 040 737 3888
Anu Kuronen, anu.kuronen@soprano.fi, puh 050 344 4636

adidas group puh. 030 647 7030

adidas Football
adidas on maailman johtava jalkapallovälineiden valmistaja. Yhtiö sponsoroi maailman tärkeimpiä jalkapallotapahtumia, -liittoja, -seuroja ja -pelaajia. FIFA Maailmancup on maailman suurin jalkapallotapahtuma.