ANTTI TUISKULLE LEIJONA-KELLOJEN VIIMEINEN 100-VUOTISJUHLAMALLIKELLO

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja pdf-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Leijona-kellojen 100-vuotisjuhlavuosi huipentuu suunnittelukilpailun voittaneen Tomi Laurin moderneihin kaulakelloihin. Joulukuun miesten juhlamallikellon ykkösnumero luovutetaan laulaja Antti Tuiskulle. Juhlavuoden kunniaksi on vuoden 2010 jokainen kuukausi julkistettu juhlamallistokello naisille ja miehille. Näitä malleja valmistetaan kumpaakin rajattu sadan kappaleen keräilyerä.

Joulukuun juhlamallikello suomalaiselle poptähdelle
Joulukuun miesten Leijona-juhlamallin numero 001/100 luovutetaan laulaja Antti Tuiskulle.

– Antti Tuisku on laulanut ja tanssinut tiensä suomalaisten sydämiin vuoden 2004 Idols-kilpailusta alkaneen uransa aikana, perustelee Oy Perkon tulosyksikön johtaja Pirjo Kaarte Tuiskun valintaa joulukuun juhlamallin saajaksi.

Edellisten kuukausien Leijona-juhlamallikellojen ykkösnumerot on luovutettu presidentti Tarja Haloselle, puhemies Sauli Niinistölle, Kaunialan sotavammasairaalalle, iskelmätähti Paula Koivuniemelle, Suomen kellomuseolle, jääkiekkolegenda Jari Kurrille, Lastenklinikoiden Kummit ry:lle, viihdetaiteilija Pirkko Mannolalle, suunnistaja Minna Kaupille, näyttelijä-laulaja Vesa-Matti Loirille ja hiihtäjälegenda Juha Miedolle.

Tomi Laurin voittajatyöt uudistavat kaulakellojen ilmeen
Joulukuun Leijona-juhlamallikelloista järjestettiin keväällä 2010 kutsukilpailuna toteutettu suunnittelukilpailu, jonka voitti moderneilla kaulakelloillaan kuvataiteilija Tomi Lauri (s. 1979). Hän yhdisti kelloissaan historiaa nykypäivään valitsemalla nuorekkaiden malliensa pohjaksi L-kirjaimen, joka on ollut osa Leijonaa jo sadan vuoden ajan.

– Uskomme Laurin suunnittelemien mallien sopivan erinomaisesti lisäämään myös nuorempien käyttäjäryhmien kiinnostusta Leijona-kelloja kohtaan, Kaarte kertoo.

Omaperäisissä kaulakelloissa on teräskuori, ja niiden kellotaulua peittää safiirilasi. Naisten mallin kaulaketju on terästä. Miesten mallin kaulanauhassa terästä on yhdistetty mustaan nahkaan. Joulun aikaan kauppoihin saapuvat kellot ovat vesitiiviitä 30 metriin saakka.

Laurin lisäksi suunnittelukilpailuun osallistuivat suunnittelija Paola Suhonen, näyttelijä-kirjailija Kiti Kokkonen, tanssinopettaja Aira Samulin, vaatesuunnittelija Kalle Kuusela sekä tanssija-koreografi Jorma Uotinen. Kaikki kilpailutyöt ovat nähtävissä osoitteessa: www.leijonakellot.fi.

Joulukuun miesten malli 5100-12M
Suositushinta: 289 €