ASUNTOMESSUPIHAT ENSIMMÄISTÄ KERTAA PARRASVALOISSA

Uusi Terassi-lehti julkaisee messupihat esittelevän erikoisnumeron heinäkuussa

Asuntomessujen piha-alueet nostetaan ensimmäistä kertaa valokeilaan, kun toukokuussa lanseerattu Terassi-lehti esittelee messujen pihat, puistot ja muut merkittävät ulkoalueet erikoisnumerossaan. Terassin asuntomessunumero ilmestyy 20.7., mutta on saatavilla messualueella jo 16.7. lähtien.

Terassi-lehden Asuntomessut-suurnumerosta tulee käännettävä kaksoisnumero, jonka toisen puoliskon muodostaa lehden normaali sisältö ja käänteisen puoliskon Asuntomessujen pihoja esittelevä, noin 100–120 sivun laajuinen osio. Lehden kokonaissivumäärä tulee olemaan noin 240 sivua.

– Terassin erikoisnumero keskittyy ensimmäisenä lehtenä Suomessa esittelemään kattavasti ja näyttävin kuvin Asuntomessujen kiinnostavimpia piharatkaisuja ja muita ulkoalueita, kuten patioita, terasseja ja parvekkeita, kuvailee Terassi-lehden kustantaja ja päätoimittaja Eeva Ek.

Asuntomessut 2010 järjestetään 16.7.–15.8.2010 Kuopion Saaristokaupungin Lehtoniemessä, Kallaveden rannalla. Asuntomessuilta haetaan ideoita myös piharatkaisuihin: viime vuosina 12–14 % kävijöistä tuli messuille nimenomaan löytääkseen uusia ja erilaisia ratkaisuja pihasuunnitteluun (Asuntomessujen kävijätutkimus, 2008 ja 2009). Tänä vuonna yhdeksi messuteemaksi on nostettu oma piha.

– Ajatus asuntomessupihojen kuvaamisesta inspiroi koko Terassi-lehden syntyä. Kun vuosi sitten huomasin, ettei messupihoja esitelty missään mediassa, idea uudesta, ulkoalueiden sisustamiseen keskittyvästä lehdestä alkoi kehittyä, Ek kertoo.

Terassi on yhdeksän kertaa vuodessa ilmestyvä, kotimaisen Terassi Media Oy:n julkaisema uutuuslehti, joka esittelee unelmien pihoja ja parvekkeita sekä antaa ideoita kodin ja loma-asunnon ulkoalueiden suunnitteluun ja kohentamiseen. Asuntomessupihoja esittelevä erikoisnumero on Terassi-lehden kolmas julkaistava numero.

Terassi Media Oy / kustantaja ja päätoimittaja Eeva Ek
puh. 045 341 5747, eeva.ek@terassilehti.fi