Craftin uudet Grand Tour -pyöräilyvaatteet tukevat pyöräilijän suorituskykyä

Craftin Performance Bike -pyöräilymallisto täydentyy keväällä 2014 uusilla tiimihenkisillä pyöräilyasuilla, kuten Grand Tour -pyöräilypaidoilla ja -trikoilla. Craftin tekniset pyöräilyasut on suunniteltu parantamaan pyöräilijän suorituskykyä ja tukemaan oikeaa ajoasentoa. Maaliskuussa kauppoihin saapuvat tuotteet ovat lainattavissa kuvauksiin Soprano Promoden showroomista.

Performance Bike – nauti ajon haasteista
Craftin Performance Bike -pyöräilymallisto on suunniteltu pyöräilijälle, joka harrastaa lajia useamman kerran viikossa pysyäkseen hyvässä kunnossa. Sporttinen mallisto koostuu pyöräilytakeista, -paidoista ja -housuista. Mallistossa yhdistyvät laadukkaat tekniset materiaalit ja ergonominen muotoilu. Yhdessä ne takaavat liikkumisen vapauden, erinomaisen lämmönsäätelyn, aerodynamiikan ja tuen lihaksille, jotta pyöräilijä voi keskittyä nauttimaan ajosta.

Performance Bike Grand Tour SS Jersey Women & Men
Uuden Grand Tour -sarjan tiimihenkinen pyöräilypaita auttaa lämmönsäätelyä ajon aikana, sillä paidassa on yhdistetty eri vahvuisia materiaaleja kehon hikoilualueiden mukaan. Yläselän siipimäinen Moving Wing -leikkaus ja tehokkaasti kosteutta siirtävä materiaali tuovat liikkumiseen vapautta. Ergonomisesti muotoillun paidan rinnassa, kyljissä ja olkapäissä on Craft-logo sublimoituna. Lyhythihaisen t-paidan etumuksessa on pitkä vetoketju, helmassa silikonigrippi ja selässä kolmiosainen tasku, jonka lokeroista yhden voi sulkea vetoketjulla.

PB Grand Tour SS Jersey Women & Men, SH. 90 € (naisten paita) ja 100 € (miesten paita).
Koot: XS–XXL. Värit naisille: pinkki/musta/valkoinen ja musta/valkoinen/punainen. Värit miehille: musta/valkoinen/oranssi ja musta/valkoinen/punainen.

Performance Bike Grand Tour Shorts Women
Naisten ergonomisesti muotoillut pyöräilyhousut on suunniteltu käytettäväksi yhdessä Grand Tour -pyöräilypaidan kanssa. Neljään suuntaan joustava, lihaksia tukeva materiaali sekä satulassa istumista keventävä Performance Pad -pehmuste tekevät pyörällä ajosta nautinnon.
Lahkeiden suissa on käytännöllinen silikonigrippi.
PB Grand Tour Shorts Women, SH. 110 €. Koot: XS–XXL.
Väri: musta/harmaa/pinkki/valkoinen.

Performance Bike Grand Tour Bib Shorts
Miesten lyhytlahkeisissa pyöräilytrikoissa on henkselit, joiden materiaali on hengittävää ja tehokkaasti kosteutta siirtävää verkkoneulosta. Ergonomisesti muotoillut trikoot on valmistettu neljään suuntaan joustavasta ja lihaksia tukevasta materiaalista. Istumaosan Performance Pad -pehmuste tekee ajosta miellyttävää pitkilläkin pyörälenkeillä. Lahkeiden suissa on silikonigrippi.
PB Grand Tour Bib Shorts, SH. 135 €. Koot: XS–XXL. Väri: musta/valkoinen/punainen.

Performance Bike Featherlight Jacket Women & Men
Craftin höyhenen kevyt Grand Tour -pyöräilytakki on valmistettu tuulenpitävästä polyesterista, jonka pinnassa on vettä ja likaa hylkivä DWR-käsittely. Lämmönsäätelyä helpottavat ventilaatiot hikoilualueilla. Turvallisuutta liikenteessä lisäävät heijastavat yksityiskohdat, joiden näkyvyys on 360 astetta. Takki on pakattavissa selässä olevaan taskuun. Pakattuna takki mahtuu vaivatta myös Craftin pyöräilypaidan takataskuun.
PB Grand Tour Featherlight Jacket Women & Men, SH. 90 €.
Koot: XS–XXL. Värit naisille: pinkki/oranssi. Värit miehille: musta/valkoinen/punainen

• Kansallisen liikuntatutkimuksen (2010) mukaan pyöräily on toiseksi harrastetuin liikuntamuoto kävelyn jälkeen.
  • Liikennevälineenä pyörän on todettu olevan nopein kulkuväline alle 7 kilometrin matkoilla.
  • Pyöräily kehittää hengitys- ja verenkiertoelimistön kuntoa, parantaa lihasvoimaa ja liikkuvuutta, auttaa painonhallinnassa ja kehittää tasapainoa sekä koordinaatiota.
  • Nykyisen pyöräilykulttuurin taustalla vaikuttavat mm. vapaa-ajan lisääntyminen, kuntoliikunnan suosio, välineiden kehittyminen ja ekologinen herätys.
    Lähde: Suomen Latu (kesälajit, pyöräily)

Oy Sultrade Ltd, Pauliina Sjölund
puh. (09) 859 592 25, pauliina.sjolund@sultrade.fi
www.craftfinland.fi

PR- ja viestintätoimisto Soprano Promode, puh. (09) 170 070
Anu Kuronen, anu.kuronen@promode.fi / tiedotus ja tuotelainaukset

Kuvapankki:
kuvapankki.soprano.fi, käyttäjätunnus: media, salasana: media

Oy Sultrade Ltd, puh. (09) 859 591, info@sultrade.fi

Urheiluliikkeet

Oy Sultrade Ltd on monipuolinen ja osaava urheilu- ja vapaa-ajantuotteiden maahantuontiyritys ja suomalaisen Transmeri-konsernin itsenäinen tytäryhtiö. Sultrade edustaa useita urheilumaailman huippumerkkejä Suomessa ja Baltiassa. Sultraden liikevaihto vuonna 2013 oli noin 45,5 miljoonaa euroa ja se työllistää 65 henkilöä.