CROCS KIISTÄÄ KONKURSSIVÄITTEET

Crocs Nordic tekee hyvää tulosta taantumasta huolimatta

Washington Postissa 16.7.2009 julkaistussa artikkelissa väitettiin, että Crocs on konkurssin partaalla. Crocs Nordic Oy:n toimitusjohtaja Kimmo Salmi kiistää tällaiset väitteet. – Washington Postin artikkeli ei perustu faktaan, vaan toimittajan väärään johtopäätökseen Crocsin voimassa olevaan lainaan liittyen. Kyseiset lainat ovat liike-elämässä arkipäivää. Crocs on suunnitelman mukaisesti lyhentänyt lainaansa samalla, kun organisaatiossa on tehty normaaleja kustannusleikkauksia. On selvää, että taantuma näkyy myös Crocsien myynnissä, mutta olemme sopeuttaneet valmistuskapasiteettiamme kysynnän mukaiseksi. Crocsin Suomen tytäryhtiöllä, joka vastaa Suomen lisäksi Ruotsin, Norjan ja Baltian maiden maahantuonnista, menee tänä vuonna jopa paremmin kuin viime vuonna, Salmi sanoo. Vaikka Crocs-brändi on vasta viisi vuotta vanha, se on jo lähes yhtä tunnettu kuin Nike ja Adidas. Brändin vahvuudesta kertoo Kimmo Salmen mukaan myös se, että Washington Postin uutinen levisi nopeasti myös Suomen mediassa. – Ihmiset puhuvat Crocseista, pitivätpä he niistä tai eivät. Crocseja käyttää kuitenkin yli 100 miljoonaa kuluttajaa 125 eri maassa, ja Crocsit ovat valloittaneet myös Suomen katukuvan. Croslite-materiaaliin ihastuneilla on valittavanaan yli 120 erilaista jalkinetta niin työhön kuin vapaa-aikaan, Salmi sanoo.