DOMUKSELTA MARKKINOIDEN ENERGIATEHOKKAIMMAT IKKUNAT

Domus Passiivi-ikkuna kirkkailla Pilkington Optiwhite™ -laseilla on silmin nähden paras energiaikkuna

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Domuksen uudet Passiivisarjan ikkunat ovat markkinoiden energiatehokkain ikkunaratkaisu. Ainutlaatuinen Passiiviratkaisu vastaa ekologisuuteen tähtäävän passiivirakentamisen suosion kasvuun ja tarjoaa erinomaisen energiatehokkuuden jo kolmilasisilla ikkunoilla. Muotoilultaan skandinaaviseen arkkitehtuuriin sopivat Passiivisarjan ikkunat on saatavissa myös Pilkington Optiwhite™ -lasilla, joka on kirkkaudessaan ja läpinäkyvyydessään vertaansa vailla.

Passiivisarjan ikkunat vähentävät energiankulutusta
Ikkunat ovat tärkeä osa passiivirakentamista, sillä oikealla ikkunavalinnalla voidaan vähentää rakennuksen lämmityskustannuksia ja vuotuista energiankulutusta. Vahvan tuotekehityksen tuloksena syntynyt Domuksen Passiivisarja on markkinoiden energiatehokkain ikkunaratkaisu, jonka parhaan mallin vuotuista energiankulutusta kuvaava E-arvo on erinomainen 28 ja U-arvo 0,68. Domuksen Passiiviratkaisu tarjoaa erinomaisen energiatehokkuuden jo kolmilasisilla ikkunoilla, kun muiden toimittajien ratkaisuissa lähelle samaa tasoa päästään vasta neljällä lasilla. Kolmilasisen ikkunan käyttö ja asennus on selvästi nelilasista helpompaa.

– Passiivisarjan kiinteiden kolmilasisten ikkunoiden ulkopuolella on säätä kestävä alumiiniverhoilu ja sisäpuolella hyvin lämpöä eristävä puurunko. Ikkunan lasituksena on Seloyn Pilkingtonin laseista valmistama eristyslasi, jossa on kaksi selektiivipintaa. Markkinoiden paras Seloyn Thermoplastic Spacer (TPS) -lämpömassalista lisää lasipaketin lämmöneristyskykyä ja pitää argon-kaasun eristyslasien sisällä sekä lasit tukevasti kiinni toisissaan, kuvaa Domuksen tuotepäällikkö Jussi Laimi ikkunan rakennetta.

Muotoilua skandinaaviseen makuun
Domus yksilöi ikkunakokonaisuudet asiakkaan ja rakennuksen tarpeiden mukaisesti tuoden oikean ikkunan oikeaan paikkaan. Domuksen MEK Passiivi -ikkunan selkeä design sopii skandinaaviseen arkkitehtuuriin – ikkunan näkyvät puuosat on maalattu kolme kertaa ja niiden pinnat ovat oksattomia, mikä takaa huonekalumaisen viimeistelyn ja siistin ulkonäön. Ikkunan alumiiniosat on polttomaalattu.

Kirkkaasti parempi energiansäästölasi tuo maisemat kauniisti esiin

Domuksen Passiivisarjan ikkunat ovat saatavilla myös Pilkingtonin äärimmäisen laadukkailla Optiwhite™-laseilla, jotka valmistetaan ilman rautaoksidia. Tämän vuoksi Pilkington Optiwhite™ -lasi on kirkkaudessaan ja läpinäkyvyydessään vertaansa vailla. Perinteisten ikkunalasien rinnalla Pilkington Optiwhite™ on entistä läpinäkyvämpi vaihtoehto, joka tuo kauniisti esiin rakennusta ympäröivät maisemat.

Ikkunan lämmöneristävyys

Ikkunan selektiivipinnat: Energiaikkunoissa käytettävä selektiivipinnoite päästää auringon lämpösäteilyn sisään, mutta estää samalla lämmön karkaamisen sisältä ulos.
Erityislasien välitila: Energiaikkunoissa eristyslasien välitila täytetään ilmaa hidasliikkeisemmällä jalokaasulla, kuten argon-kaasulla, joka parantaa lämmöneristävyyttä.
TPS-välilista: Domuksen Passiivisarjan ikkunoissa käytetään joustavaa TPS-lämpömassalistaa, jonka eristyskyky ja tiiviys ovat huippuluokkaa verrattuna perinteisiin eristemateriaaleihin.

Domus Yhtiöt Oy

Tuotepäällikkö Jussi Laimi, puh. 0207 100 315, jussi.laimi@domus.fi

Domus Yhtiöt Oy, puh. 0207 100 200, ikkunat.myynti@domus.fi

Domus Centerit kautta maan

Suomalainen Domus Yhtiöt Oy on maamme johtavia ikkuna-, keittiö-, tilajärjestelmä- ja kylpyhuonevalmistajia. Domus Yhtiöiden tuotemerkkejä ovat Domus, Domlux ja Villa. Ikkunat valmistetaan Loimaalla, keittiöt, kylpyhuoneet ja tilajärjestelmät Korialla. Domus Yhtiöiden tuotteiden lähtökohtana on perinteisten puusepäntaitojen kunnioittaminen. Yritys panostaa jatkuvaan tuotekehitykseen sekä nykyaikaisiin, ympäristöystävällisiin valmistusmenetelmiin. Yhtiön liikevaihto on noin 35 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä noin 250. Yhtiön oma jälleenmyyntiverkosto käsittää 16 palvelevaa Domus Centeriä. Osa tuotannosta menee vientiin. Tärkeimmät vientimaat ovat Ruotsi, Venäjä ja Japani.