DOMUKSEN UUDEN PASSIIVISARJAN ALUMIINI-IKKUNAT ERISTÄVÄT LÄMPÖÄ ENTISTÄ TEHOKKAAMMIN

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Domus Yhtiöt Oy tuo Suomen markkinoille Schücon uudet passiivisarjan ikkunat, jotka tehokkaan eristyskykynsä ansiosta soveltuvat erinomaisesti passiivitaloihin ja auttavat säästämään lämmitysenergiaa. Alumiinirakenteisilla ikkunoilla voidaan toteuttaa suuriakin lasipintoja energiatehokkuudesta tinkimättä. Innovatiiviset Schüco-alumiini-ikkunat valmistetaan Domuksen Loimaan tehtaalla.

Uuden passiivisarjan ikkunoissa kehittynyt lämpökatkorakenne
Domuksen valmistamissa Schücon uusissa Frame Passiivi- ja Kombi Frame Passiivi -ikkunoissa on entistä tehokkaamman lämmöneristyskyvyn antava 90 mm karmisyvyys ja kehittynyt lämpökatkorakenne. Lämpökatkoilla toisistaan erotetut alumiiniprofiilit eristävät erittäin hyvin lämpöä, eikä kylmyys pääse kulkeutumaan rakennetta pitkin ulkopinnalta sisälle. Siksi passiivisarjan alumiini-ikkunat ovat erinomainen vaihtoehto passiivitaloihin.

– Kiinnostus passiivirakentamista kohtaan on jatkuvasti nousussa. Suomen vaativien ilmasto-olosuhteiden vuoksi kodin lämmöneristyksen parantaminen on järkevää, sillä se vähentää lämmitysenergian kulutusta ja tuo huomattavia säästöjä lämmityskustannuksiin, kertoo Domuksen tuotepäällikkö Jussi Laimi.

Energiatehokkuutta kookkaisiin ikkunapintoihin
Schücon passiivisarjan ikkunoilla suuretkin lasipinnat on mahdollista toteuttaa energiatehokkuutta unohtamatta. Kiinteä Frame Passiivi -ikkuna voidaan valmistaa jopa kuuden neliön kokoisella, valoa ja avaruutta tilaan antavalla lasipinnalla. Avattavassa Kombi Frame Passiivi -ikkunassa on tuuletusta helpottava kääntökippitoiminto, jonka avulla ikkuna voidaan avata joko sivusuunnassa sivusaranoilla tai vaihtaa pystysuunnassa kallistuvaan kippiasentoon yhdellä kahvan liikkeellä. Kippiasennossa tuulettamalla raitis ilma ohjautuu ylös, eikä se viilennä lattianrajaa. Yhtenäisen karmirakenteen ansiosta avautuvia ja kiinteitä ikkunoita voidaan yhdistää keskenään halutulla tavalla. Myös moniruutuisten ikkunoiden toteutus on mahdollista.

Helppohoitoisuutta ja modernin linjakasta tyyliä
Schücon alumiinirakenteisten ikkunoiden karmit voidaan sävyttää sisä- ja ulkopinnoilta erivärisiksi sointumaan talon ja sisustuksen väreihin. Ikkunoiden puhtaanapitoa helpottamaan alumiinikehyksiin on saatavana likaa hylkivä pinnoite ja ikkunoihin itsestään puhdistuva Aktiivi-lasitus. Ulkonäöltään alumiini-ikkunat ovat modernin linjakkaita, sillä kaikki saranat ja helat jäävät painiketta lukuun ottamatta piiloon ikkunarakenteisiin.

– Schüco-tuotteemme valmistetaan yksilöllisesti arkkitehdin suunnitelmien mukaan Domuksen Loimaan tehtaalla. Kosteus- ja lämpöteknisten ominaisuuksien säilymisen varmistamiseksi toimitamme ikkunat aina asennettuina. Domuksen kylmäsillaton asennustekniikka takaa, että Schüco-tuotteiden alumiinirakenteen teknisesti kehittyneet käyttöominaisuudet toteutuvat suunnitellusti, Laimi sanoo.

Frame Passiivi -ikkuna, Uw-arvo: 0,73 W/m2K

kokorajat: min. 300 x 530 mm, max. 2350 x 2550 mm (leveys x korkeus)

Kombi Frame Passiivi -ikkuna, Uw-arvo: 0,82 W/m2K
kokorajat: min. 530 x 660 mm, max. 1575 x 2100 mm (leveys x korkeus)

Domus Yhtiöt Oy, tuotepäällikkö Jussi Laimi

puh. 0207 100 315, jussi.laimi@domus.fi, www.domus.fi/schuco

Domus Yhtiöt Oy, puh. 0207 100 200, ikkunat.myynti@domus.fi

Domus Centerit kautta maan

Suomalainen Domus Yhtiöt Oy on maamme johtavia ikkuna-, keittiö-, tilajärjestelmä- ja kylpyhuonevalmistajia. Domus Yhtiöiden tuotemerkkejä ovat Domus, Domlux ja Villa. Ikkunat valmistetaan Loimaalla, keittiöt, kylpyhuoneet ja tilajärjestelmät Korialla. Domus Yhtiöiden tuotteiden lähtökohtana on perinteisten puusepäntaitojen kunnioittaminen. Yritys panostaa jatkuvaan tuotekehitykseen sekä nykyaikaisiin, ympäristöystävällisiin valmistusmenetelmiin. Yhtiön liikevaihto on noin 35 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä noin 250. Yhtiön oma jälleenmyyntiverkosto käsittää 16 palvelevaa Domus Centeriä. Osa tuotannosta menee vientiin. Tärkeimmät vientimaat ovat Ruotsi, Venäjä ja Japani.