Dyson Cool -tuuletin on hiljainen kesäpaikan viilentäjä

Dyson Cool -tuuletin viilentää tehokkaasti ympäristönsä ja se on edeltäjäänsä 75 % hiljaisempi. Dyson Coolin toiminta perustuu Dyson Airmultiplier -teknologiaan, joka vahvistaa laitteeseen sisään otettavan ilman virtauksen. Energiatehokas moottori imee laitteeseen ilmaa ja puhaltaa sen ulos tasaisen katkeamattomana ilmavirtana renkaan muotoisen aukon läpi

(Painokelpoiset kuvat ovat viestin lopussa)

Dyson Cool™ -tuulettimen äänentaso on saatu hiljaiseksi läpikulkevan ilmavirran turbulenssia pienentämällä ilman, että laitteen teho on kärsinyt. Helmholtz-ontelo laitteen pohjassa hajottaa yli 1000Hz ääniaaltoja, eli kovempia ääniä kuin hyttysen siipien suhina. Dyson Cool sopii siis kesämökin viilennykseen ilman, että se häiritsee lomalaisen unia. Dyson Coolissa on uniajastin, jolla laitteen voi säätää toimimaan enintään yhdeksäksi tunniksi. Laite toimii myös kaukosäätimellä, ja se on helppo puhdistaa.

65 insinööriä kehitti Dyson Cool -tuuletinsarjaa kolmen vuoden ajan, ja Dyson on investoinut laitteeseen 48 miljoonaa euroa. Tuulettimella on 410 patenttia ja 187 patenttihakemusta maailmanlaajuisesti. Dyson Cool on kestävä – jokainen laitteen osa testataan satoja kertoja Dysonin laboratoriossa.

– Suurella nopeudella kulkeva ilma aiheuttaa meteliä, jota on vaikeaa vaimentaa. Me kuitenkin onnistuimme: Dyson Cool on suunniteltu saamaan aikaan tehokkaan ilmavirran ilman kovaa ääntä, kertoo Dysonin perustaja James Dyson.

Dysonilla on 1600 patenttia yli 400 keksintöön. Vuosittain Dyson investoi yli kolme miljoonaa euroa pitääkseen huolta immateriaalioikeuksistaan teknologialleen. Dysonilla työskentelee lähes 2000 insinööriä ja tutkijaa.

Dyson Cool AM06 suositushinta 389 €, paino noin 3,3kg
Dyson Cool AM07, valkoinen suositushinta: 429 €, paino noin 4,6kg
Dyson Cool AM07, musta suositushinta: 449 €, paino noin 4,6kg
Takuu: 2 vuotta

Materiaali:
Tuuletin on tehty kestävästä ABS-muovista.

Videot:
Dysonin insinöörit kertovat videolla kuinka uutuustuulettimen akustiikkatestausta tehtiin
Video siitä, kuinka Air Multiplier -tekniikka toimii?

www.fi.dyson.com

Suomen Sähkötuonti Oy, tuotepäällikkö Kalle Kuisma, puh. 0400 566 155, kalle.kuisma@suomensahkotuonti.fi

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070
Heidi Azinur, heidi.azinur@promode.fi / viestintä, kuvamateriaali ja kuvauslainat

Suomen Sähkötuonti Oy, puh. 0207 411 660

Stockmann, Hobby Hall, Prisma, Verkkokauppa.com
Dyson Suomi Facebook, Dyson Twitter
Katso Dysonin insinööritarina täältä.