DYSONILTA TEHOA KEVÄTSIIVOUKSEEN

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Kevät on paitsi auringon, myös pölyn ja allergioiden aikaa. Joka toinen suomalainen kärsii Allergia- ja astmaliiton mukaan allergiaoireista jossain vaiheessa elämäänsä. Dyson-pölynimurit parantavat kodin sisäilman laatua ja vievät pölyn ja lian mennessään. Dyson suosittelee HEPA-suodattimella varustettuja DC37-pölynimureita sisätilojen allergeenien, kuten eläinkarvojen, siitepölyhiukkasten ja homeitiöiden poistamiseen. Siisteyttä on vaivatonta ylläpitää DC35-varsi-imurilla. Dyson Groom tool -karstaussuulake puolestaan puhdistaa koiran turkin tehokkaasti irtokarvoista.

DC37-imurit puhdistavat kodin ilman
HEPA-suodattimella varustetut pölypussittomat DC37-pölynimurit Allergy-, Allergy Parquet- ja Animal Turbine tekevät kodista allergeenittomamman. DC37-imurin uudelleen suunniteltu Radial Root Cyclone -sykloniteknologia pystyy nappaamaan jopa 0,5 mikronin kokoisia likahiukkasia, kuten siitepölyä, hometta ja bakteereja. Pöly ja lika lingotaan suoraan ilmavirrasta kahden litran vetoiseen pölysäiliöön, jonka tyhjennys onnistuu siististi avauspainikkeesta painamalla. Dyson-pölynimurin poistoilma on jopa 150 kertaa puhtaampaa kuin hengitettävä ilma.

DC35-varsi-imurilla siisteyden ylläpito on helppoa
DC35 Digital Slim
-varsi-imurin lattiasuulakkeen antistaattiset hiilikuituharjakset irrottavat hienojakoisenkin pölyn lattiasta, sillä ne purkavat tehokkaasti staattista sähkövarausta. DC35-varsi-imurissa on 66 cm pitkä kevyt alumiiniputki, jonka irrottamalla laitteen voi muuntaa kätevästi rikkaimuriksi. Vakiovarusteisiin kuuluvan yhdistelmäsuulakkeen ja rakosuulakkeen voi liittää joko suoraan laitteeseen tai putken päähän, kun pölyt halutaan poistaa esimerkiksi korkeista paikoista.

Groom tool -karstaussuulake puhdistaa koiran turkin irtokarvoista

Koirista lähtee karvoja ympäri vuoden, mutta tehostettu harjaus on tarpeen varsinkin keväällä, kun koira vaihtaa talviturkkinsa kesäkarvaan. Dyson Groom tool on suunniteltu puolipitkä- ja pitkäkarvaisten koirien turkin siistimiseen. Groom toolissa on ruostumattomasta teräksestä valmistetut harjakset, jotka irrottavat irtonaiset karvat ja kuolleet ihosolut koiran turkista tehden siitä kiiltävän. Dyson-imurin letkuun liitettävä Groom tool imaisee irtokarvat suoraan turkista imurin pölysäiliöön, ennen kuin ne leviävät kodin pinnoille. Groom tool vähentää myös tehokkaasti koiran karvojen ja hilseen mukana leviävien allergeenien määrää, jotka aiheuttavat monille allergisia oireita.

___________________________________________

Vinkkejä kodinpuhdistukseen

Dysonin mikrobiologia-laboratorio on koonnut muutamia nopeita vinkkejä allergeenien poistamiseen kotoa:

Eteinen ja matot
Siitepöly, lemmikkien karvat ja kemikaalit kerääntyvät eteiseen ja mattoihin. Tätä voi ehkäistä laittamalla kengät aina suoraan kenkätelineeseen ja varmistamalla, että matot ovat vesipestäviä.

Kylpyhuone

Kosteat matot ja pyyhkeet keräävät hometta. Myös pölypunkit kukoistavat lämpimässä ja kosteassa. Kylpyhuoneen huolellinen kuivaus ja tuuletus auttavat. Pyyhkeet kannattaa vaihtaa riittävän usein.

Kasvit

Vältä huonekasvien liikakastelua ja vaihda leikkokukkien vesi säännöllisesti estääksesi homeen ja bakteerien muodostumista. Poista kuolleet lehdet ja kukinnot estääksesi siitepölyn ja bakteerien leviämistä.

Makuuhuone

Lämmintä ja kosteaa - patjat ovat täydellinen elinympäristö pölypunkeille. Niillä on myös jatkuva ravinnonlähde, ihmisistä irronneet ihosolut. Dyson-patjasuulake on suunniteltu poistamaan pölypunkit ja niiden jätökset.

Pehmolelut

Laita pehmolelut kerran kuukaudessa muovipussiin ja pakastimeen 12 tunniksi. Kylmyys tappaa pölypunkit ja niiden munat. Anna pehmolelujen lämmetä luonnollisesti.
__________________________________

Tuotteet ja hinnat:
DC37 Allergy Parquet
-imuri, suositushinta 569 €
DC35 Digital Slim
-varsi-imuri, suositushinta 329 €
Groom tool
-karstaussuulake, suositushinta 59 €

www.fi.dyson.com

Suomen Sähkötuonti Oy, tuotepäällikkö Kalle Kuisma
Puh. 0400 566 155, kalle.kuisma@suomensahkotuonti.fi

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070