DYSONIN INNOVATIIVISET TUULETTIMET TUOTTAVAT TASAISEN ILMAVIRRAN

Valmistaudu helteisiin ajoissa

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Suomalaiset hakevat kesäkuumalla viilennystä tuulettimista, ja helteisiin on hyvä varautua jo keväällä. Imuri-innovaatioistaan tunnettu Dyson on kehittänyt Air Multiplier -tuulettimiinsa teknologian, joka tuottaa tasaisen, katkeamattoman ilmavirran ja kierrättää tehokkaasti koko huoneen ilmaa. Muotoilustaan palkituissa AM-tuulettimissa ei ole lainkaan perinteisiä tuulettimen lapoja, joten ne ovat turvallisia myös lapsiperheissä ja kodeissa, joissa on lemmikkieläimiä.

Jalalliset AM03 ja AM02 tuulettavat tehokkaasti
Dyson AM03 -tuuletin viilentää tehokkaasti laajankin tilan – suuren kehyksensä ansiosta AM03-tuuletin vahvistaa ilmavirran 18 kertaiseksi, joten se puhaltaa ilmaa 594 litraa sekunnissa. Laitteen korkeutta voi säätää helposti 1,2 metristä 1,4 metriin kehyksestä ylös vetämällä tai alas painamalla. Kapea, jalallinen Dyson AM02 -tuuletin puolestaan vahvistaa ilmavirran 16 kertaiseksi – laite puhaltaa ilmaa 528 litraa sekunnissa. Metrin korkuinen ja vain 19 senttimetrin levyinen AM02 sopii ihanteellisesti tiloihin, joissa on rajoitetusti lattiatilaa.

Kaikki Air Multiplier -tuulettimet voi säätää pyörimään edestakaisin 90 asteen kulmassa, jolloin tuulettimen vaikutus ulottuu laajemmalle alueelle. Lavattomuuden ansiosta ilmavirta on jatkuvaa ja miellyttävämmän tuntuista kuin perinteisissä tuulettimissa.  AM02‐ ja AM03‐tuulettimia säädetään laitteen jalassa olevasta kytkimestä tai kauko‐ohjaimella, ja tuulettimissa on portaaton ilmavirtauksen voimakkuuden säätö. Kaikissa Air Multiplier ‐tuulettimissa moottori on sijoitettu tuulettimen jalkaan, mikä siirtää laitteen painopisteen alas tehden siitä vakaan.

Muotoilustaan palkittu pöytätuuletin AM01 vahvistaa ilmavirran 15 kertaiseksi

AM01
-pöytätuulettimen moottori imee sisäänsä 27 litraa ilmaa sekunnissa. Tuuletin vahvistaa virtauksen 15 kertaiseksi puhaltaen katkeamatonta ilmavirtaa 405 litraa sekunnissa. AM01-pöytätuulettimesta on saatavana kaksi mallia, joissa rengasmaisen kehyksen halkaisija on joko noin 25 tai 30 senttimetriä. Tuulettimen ilmavirran suuntaa voi ohjata kallistamalla laitetta jalasta kevyesti eteen‐ tai taaksepäin. Kestävästä ABS-muovista valmistetut Air Multiplier -tuulettimet on helppo pitää puhtaina ja pölyttöminä pyyhkimällä niitä pehmeällä kankaalla. Valko-hopea AM01-pöytätuuletin valittiin mukaan vuoden 2011 Habitare-kokoelmaan.

AM Hot tuulettaa ja tarvittaessa lämmittää

Dysonin AM04 Hot -tuuletin soveltuu ympärivuotiseen käyttöön, sillä laitteen saa toimimaan sekä tuulettimena että lämmittimenä. Laitteen tehokas moottori imee 24 litraa ilmaa sekunnissa ja puhaltaa sen ulos tasaisen katkeamattomana ilmavirtana, jonka voimakkuuden voi valita kymmenestä vakioasetuksesta. Ilmavirran suuntaa voi myös ohjata kallistamalla laitetta jalasta kevyesti eteen- tai taaksepäin, aina 10 asteen kulmaan asti. Kaksoistoiminnon ansiosta AM04 Hot -tuuletinta voi käyttää kesäisin huoneilmaa tehokkaasti kierrättävänä tuulettimena ja viileämmällä säällä se puolestaan lämmittää huoneen. Lämmitystoiminnossa lämpötila-asetuksen voi säätää asteen tarkkuudella aina 37 celsiusasteeseen saakka. AM Hot ylläpitää valitun tavoitelämpötilan energiatehokkaasti, sillä se seuraa lämpötilan muutoksia termostaatin avulla ja säätelee tehoaan tarpeen mukaan.

Dyson Air Multiplier -tuulettimen toimintaperiaate:

•    Tuulettimen jalkaan sijoitetun moottorin turbiini imee ilmaa laitteeseen.
•    Ilma ohjataan ulos kapeasta aukosta, joka kiertää tuulettimen renkaan- tai ovaalinmuotoisen kehyksen reunaa. Samalla ilman virtausnopeus kasvaa.
•    Poikkileikkaukseltaan lentokoneen siipeä muistuttava kehys ohjaa ilmavirtauksen suuntaa.
•    Kehyksen läpi kulkeva ilmavirta vetää liikkeeseen tuulettimen takana, edessä ja ympärillä olevat ilmamassat,
jolloin ilmavirta vahvistuu entisestään.

Kuvien tuotteet:
AM03 Pedal, korkeus: 118,8–140,8 cm, värit: hopea/hopea, ovh. 429 €

AM02 Tower, korkeus: 100,7 cm, värit: valkoinen/hopea, ovh. 399 €

AM01 Desk 12”, korkeus: 54,7 cm, värit: valkoinen/hopea ovh. 349€

AM04 Hot, korkeus: 57,9 cm, paino: noin 2,57 kg, värit: sininen/harmaa, valkoinen/hopea, ovh. 399 €

Dysonin korkealaatuisilla tuulettimilla on kahden vuoden takuu.

www.fi.dyson.com

Suomen Sähkötuonti Oy, tuotepäällikkö Kalle Kuisma

Puh. 0400 566 155, kalle.kuisma@suomensahkotuonti.fi

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070