Dysonin uuden varsi-imurimalliston erikoisuus on pörheä Dyson Fluffy

Dyson lanseeraa neljä uutta johdotonta varsi-imuria, jotka vastaavat imuteholtaan täysikokoista perässä vedettävää pölynimuria. Malliston erikoisin uutuus on Fluffy-suulake, joka muistuttaa ulkonäöltään pehmeää maalitelaa. Sillä puulattiatkin puhdistuvat hellävaraisesti sekä hienojakoisesta pölystä että isommista roskista. Moottoroitu Fluffy-suulake saa niin tiiviin kontaktin lattiapintaan, etteivät roskat pääse enää työntymään varsi-imurin edellä alta pois. Suomessa laitteet tulevat myyntiin toukokuun lopussa 2015.

Dysonin uudesta varsi-imurimallistosta tuodaan Suomessa myyntiin neljä mallia: koville lattiapinnoille tarkoitettu Dyson V6 Fluffy, sarjan tehokkain ja monipuolisin Dyson V6 Total Clean, lemmikkien omistajille kehitetty Dyson V6 Animalpro ja edullisempi perusmalli Dyson V6. Laitteet eroavat toisistaan suulakevalikoimassa, joka on suunniteltu vastaamaan erilaisiin siivoustarpeisiin.

Uuden Fluffy-suulakkeen nailonpintainen rulla pitää jatkuvan, tiiviin kontaktin lattiapintaan. Siksi isommatkaan roskat eivät työnny varsi-imurin edellä alta pois, vaan moottoroidun rullan kuidut vetävät ne tehokkaasti imurin sisään. Ohuina raitoina näkyvät mustat hiilikuituharjakset poistavat pinnoilta hienojakoisen pölyn. Erityisesti kovien lattiapintojen imurointiin tarkoitettu Fluffy-suulake sisältyy sarjan V6 Fluffy- ja V6 Total Clean -malleihin.

Monikäyttöisessä V6 Total Clean -mallissa on Fluffy-suulakkeen lisäksi Direct Drive -suulake, jonka sisällä on tasapainoa vahvistava suoravetomoottori. Se puhdistaa matot pinttyneestäkin liasta, jopa 75 % tehokkaammin kuin moottoroitu harjasuulake, joka kuuluu vakiona edullisempiin V6- ja V6 Animalpro -malleihin. Dysonin kaikkien harjasuulakkeiden jäykät nailonharjakset nostavat roskat mattojen nukasta, ja pehmeät hiilikuituharjakset poistavat pölyt kovilta lattiapinnoilta.

V6 Total Clean- ja V6 Animalpro -malleissa on mukana myös rikkaimurikäyttöön tarkoitettu moottoroitu miniturbiinisuulake, jolla karvat ja roskat on helppo siivota esimerkiksi huonekalujen ja autojen verhoiluista. Kaikissa V6-malleissa on rikkaimurikäytön mahdollistava yhdistelmä- ja rakosuulake. Mallien väliset suulake-erot on eritelty liitteenä olevassa PDF-tiedostossa.

Valttina hiipumaton imuteho
Kaikkien Dysonin uusien varsi-imurien sydämenä on tehokas V6-digitaalimoottori, jonka kierrosluku on 110 000 kierrosta minuutissa. Se on viisi kertaa suurempi kuin F1-autolla ja 10 kertaa suurempi kuin Boeing 747 -lentokoneen moottorilla. Varsi-imureissa käytetään samaa patentoitua Radial-sykloniteknologiaa, josta Dysonin pölypussittomat imurit tunnetaan. Laitteessa on 15 syklonia kahdessa kerroksessa, jotka kiihdyttävät ilmavirtausta ja nappaavat siitä pienimmätkin pölypartikkelit. Pestävä suodatin varmistaa puhtaan poistoilman. Dysonin varsi-imurit on valmistettu erittäin kestävistä materiaaleista: ABS-muovista ja polykarbonaatista. Putki on kevyttä alumiinia. Akun kesto on 20 minuuttia yhdellä latauksella, ja imuteho säilyy hiipumatta koko akun keston ajan.

Johdottomuus helpottaa siivouksen aloittamista
Varsi-imurilla siivouksen aloittaminen on vaivatonta, kun johtoa ei tarvitse siirrellä pistokkeesta toiseen huoneiden välillä. Eteisen lattialle kertyvä hiekka ja keittiön murut on helppo imuroida kuin ohimennen. Dysonin varsi-imurien mukana tulee seinäteline, jossa imuria voi ladata ja säilyttää käden ulottuvilla. Monikäyttöinen laite muuntuu putken irrottamalla käteväksi rikkaimuriksi. Kun varsi-imurin putkeen yhdistää rikkaimurin suulakkeen, sillä ylettyy imuroimaan hämähäkinseitit katonrajasta. Varsi-imurin painopiste on suunniteltu lähelle kahvaa, joten se on kevyt nostaa ylös, kun lattiasuulake irrotetaan. Laitteen paino on mallista riippuen 2,11–2,33 kiloa. Pölysäiliö on helppo tyhjentää siivouksen päätteeksi. Säiliön pohjassa oleva kansi aukeaa painikkeesta vetämällä.

Dyson V6-varsi-imurit, takuu 2 vuotta. Suomessa myytävät mallit:
Dyson V6 -varsi-imuri, hinta 399 €
Dyson V6 Animalpro -varsi-imuri, hinta 449 €
Dyson V6 Fluffy -varsi-imuri, hinta 489 €
Dyson V6 Total Clean -varsi-imuri, hinta 579 €

www.fi.dyson.com, www.dysonv6.com
Suomen Sähkötuonti Oy, Simo Salovaara, simo.salovaara@sahkotuonti.fi
tuotepäällikkö Kalle Kuisma, puh. 0400 566 155, kalle.kuisma@sahkotuonti.fi

Rianno Communications Oy
Heini Kantala, heini.kantala@rianno.fi, puh. 040 5588 306 / viestintä, kuvamateriaali ja testauslainat

Suomen Sähkötuonti Oy, puh. 020 7411 660

mm. Stockmann, Hobby Hall, Verkkokauppa.com

Dyson on brittiläinen teknologiayhtiö, joka kehittää pölynimureita, käsienkuivaajia, tuulettimia sekä huipputehokkaita digitaalisia moottoreita. Maailmanlaajuisesti Dyson työllistää yli 2000 tiedemiestä ja insinööriä.  Dyson investoi seuraavien neljän vuoden aikana 1,5 miljardia puntaa eli yli 2 miljardia euroa tuotekehitykseen, tutkimukseen sekä tuotannon laajentamiseen. Laajentumisprosessi luo 3000 uutta työpaikkaa yhtiön Malmesburyn tehdaskampukselle. Käynnissä oleva rekrytointi on kansainvälisesti avoin, joten myös suomalaiset voivat hakea avoimia paikkoja.