Dysonin uusi lavaton AM05 on tehokas lämmittävä tuuletin

AM05 Hot + Cool™ on Dysonin uusi lavaton tuuletin. Huhtikuussa Suomessa myyntiin tuleva, musta Dyson AM05 soveltuu ympärivuotiseen käyttöön, sillä laitteen saa toimimaan sekä tuulettimena että lämmittimenä. Uuden moottorin ansiosta laitteen tuuletintoiminto on 33 prosenttia aiempaa tehokkaampi. Lämmitystoiminnossa lämpötila-asetuksen voi säätää omien mieltymysten mukaan asteen tarkkuudella aina +37 celsiusasteeseen saakka. Innovatiivisen muotoilunsa lisäksi AM05 on energiatehokas ja turvallinen.

(Painokelpoiset kuvat ja ja pdf-muotoinen tiedote ovat viestin lopussa.)

Lavaton AM05-tuuletin hyödyntää Dysonin Air Multiplier™-teknologiaa, joka vahvistaa laitteeseen sisään otettavan ilman virtauksen. Laitteen uusi tehokas moottori on suunniteltu suureen ilmanvirtaukseen – AM05 imee 28 litraa ilmaa sekunnissa, eli neljänneksen enemmän kuin aiemmat Air Multiplier -tuulettimet. Laite puhaltaa ulos tasaisen katkeamattoman ilmavirran, jonka voimakkuuden voi valita kymmenestä vakioasetuksesta.

– Kehitimme laitteen, joka lämmittää ja tuulettaa tehokkaasti. Lisäsimme moottorin tehoa 33 prosenttia parantaen viilennyksen tehoa. AM05 myös lämmittää huoneen nopeasti ja tasaisesti, kertoo keksijä James Dyson.

45 Dysonin insinööriä kehitti Dyson Hot + Cool™ laitteen testaamalla akustiikkaa ja elektromagneettista yhteensopivuutta sekä mallintamalla ilmavirran kulkua – yhteensä kymmenen vuotta kestäneen kehitystyön aikana insinöörit saavuttivat optimaalisen kulman ilmavirralle. Dyson AM05 -tuulettimella on 240 patenttia ja yli 170 patenttihakemusta maailman laajuisesti. Dyson on tunnettu myös pölypussittomista imureistaan.

AM05 on turvallinen ja energiatehokas

Ilma kulkee AM05-tuulettimessa ovaalinmuotoisten keraamisten levyjen välistä – ne säätelevät ilmavirran lämpötilaa. AM05 on turvallinen, sillä levyt eivät kuumene koskaan yli 200-asteisiksi ja laitteen pintalämpötila pysyy käytössä aina matalana. Mikäli laite kaatuu, sen virta katkeaa automaattisesti.

Energiatehokkaassa AM05-tuulettimessa on älykäs termostaatti, joka pitää huoneen 1–28 celsiuksen lämpötilassa asteen tarkkuudella. Kun haluttu lämpötila saavutetaan, laite menee automaattisesti pois päältä, mikä säästää energiaa. Se kuitenkin aistii lämpötilan muutokset ja kytkeytyy takaisin päälle ylläpitääkseen valitun lämpötilan.

AM05-tuulettimen jalassa olevien helppokäyttöisten painikkeiden lisäksi laitetta voidaan ohjata kauko-ohjaimella, joka on muotoiltu tuulettimen päällä säilytettäväksi. Kauko-ohjain pysyy magneettien avulla paikallaan myös käynnissä olevan laitteen päällä.

Dyson AM05
, väri: musta-harmaa suositushinta: 399 €,
Paino: 2,57 kg, takuu: 2 vuotta

www.fi.dyson.com