Elixi Diabene – ravintolisä, joka tasoittaa verensokerin vaihtelua

Aikuistyypin diabetes on yleinen kansantauti Suomessa. Tällä hetkellä noin 250 000 henkilöllä on todettu tyypin 2 diabetes ja noin 200 000 henkilöä sairastaa tautia tietämättään.  Elixi Diabene on kehitetty henkilöille, joilla verensokeriarvot ovat lievästi koholla tai joilla on todettu aikuistyypin diabetes. Diabene on ainutlaatuinen yhdistelmä kotimaista pellavansiemenrouhetta, kromia, magnesiumia ja Pycnogenolia. Elixi Diabene on tarkoitettu osaksi monipuolista ruokavaliota ja se sopii käytettäväksi aamupalan tai välipalan yhteydessä esimerkiksi puuroon, viiliin tai jogurttiin sekoitettuna.

(Painolaatuinen kuva ja pdf-muotoinen tiedote ovat viestin lopussa.)

Elixi Diabene osaksi kokonaisvaltaista 2 tyypin diabeteksen hoitoa
Elixi Diabene on yhdistelmä kotimaista sopimusviljeltyä pellavansiemenrouhetta, kromia, magnesiumia ja kasviantioksidantti Pycnogenolia. Tuotteen sisältämä kromi edistää veren glukoositasojen pysymistä normaalina(1). Suomalaisten krominsaanti on keskimäärin 30 µg, suosituksen ollessa 50—200 µg päivässä. Magnesiumin on todettu vähentävän 2 tyypin diabeteksen riskiä merkittävästi(2). Kohonnut verensokeri lisää magnesiumin poistumista elimistöstä, jolloin sen tarve myös lisääntyy. Diabenen patentoitu ja kliinisesti tutkittu Pycnogenol hidastaa merkittävästi sokeriyhdisteiden, kuten hiilihydraattien, imeytymistä hillitsemällä ruoansulatusentsyymin, alfa-glukosidaasin, toimintaa pohjukkaissuolessa(3). Elixi Diabenen päiväannos on kaksi annosmitallista eli 10 grammaa vuorokaudessa. Pakkaus sisältää annosmitan.

Pellavansiemenrouheen kuidut ovat hyväksi vatsalle ja tasoittavat verensokerin vaihtelua

Elixi Diabenen sisältämässä pellavansiemenrouheessa on ravintokuitua ja ihmiselle välttämättömiä rasvahappoja. Kuitupitoinen ruokavalio lisää kylläisyyden tunnetta ja tasaa myös verensokerin nousua aterian jälkeen. Pellavansiemenrouheen sisältämistä ravintokuiduista kaksi kolmasosaa on ummetusta ehkäisevää liukenematonta ravintokuitua. Kolmannes pellavansiemenrouheen kuiduista on liukoista, hyytelöityvää kuitua, joka hidastaa mahalaukun tyhjentymistä ja hiilihydraattien imeytymistä. Se vähentää veren glukoosivastetta ja tasoittaa veren glukoosin vaihtelua. Yhdessä liukenemattoman kuidun kanssa, liukoinen kuitu tasapainottaa ja edistää vatsan toimintaa. Pellavansiemen on paras omega-3-rasvahapon lähde ja se sisältää molempia omega-6- ja omega-3-rasvahappoja ihanteellisessa suhteessa.

Terveet elämäntavat suojaavat aikuistyypin diabetekselta

Tyypin 2 eli aikuistyypin diabetes on yleistyvä kansantauti. Keski-ikäisestä suomalaisväestöstä noin 15 prosentilla on diabetes ja jopa 35 prosentilla on jonkinasteinen sokeriaineenvaihdunnan häiriö. Tyypin 2 diabeteksen taustalla ovat geenit ja elintavat. Aikuistyypin diabetekselle on tunnusomaista kohonneen verensokerin lisäksi samanaikaisesti esiintyvä häiriö veren rasva-arvoissa, kohonnut verenpaine ja vyötärölihavuus. Diabetes on ehkäistävissä terveellisellä ruokavaliolla, riittävällä liikunnalla ja lihomisen välttämisellä. Diabeetikoiden määrän arvioidaan kaksinkertaistuvan kymmenessä vuodessa.

Tuotetiedot
Elixi® Diabene®,
300 g, hinta noin 19,90 €

Ainesosat
pellavansiemenrouhe, magnesiumsitraatti, Pycnogenol® ja kromipikolinaatti

Jälleenmyynti
apteekit

Elixi Oil Oy, puh. 02 777 630
Toimitusjohtaja Ville Kauppinen
ville.kauppinen@elixioil.fi, puh. 0400 324 031

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. 09 170 070
Karri Harju, karri.harju@promode.fi / tiedotus ja kuvamateriaali
Jarna Tikkanen, jarna.tikkanen@promode.fi /
tuotenäytteet

1 Ghosh ym. Role of chromium supplementation in Indians with type 2 diabetes mellitus. 2002
2 Lopex-Ridaura ym. Magnesium intake and risk of type 2 diabetes in men and women. 2004
3 Schäfer et al. Oligomeric procyanidins of French maritime pine bark extract (Pycnogenol) effectively inhibit alpha-glucosidase.