Elixin uutuus – Pellavansiemenrouhe kuituproteiini terveydestään huolehtivalle sekä painonhallintaan

Ravintolisien ja öljyjen terveellisyyden salaisuus on kotimainen pellava

Elixi Pellavansiemenrouhe kuituproteiini sisältää kaikki pellavan hyvät ominaisuudet sekä ihmiselle välttämättömiä aminohappoja. Mustikanmakuinen uutuus soveltuu erinomaisesti osaksi terveellistä ruokavaliota niin aktiiviselle liikkujalle, terveydestään huolehtivalle kuin painonhallintaan. Ravinnerikas Elixi pellavansiemenöljy on oivallinen välttämättömien rasvahappojen lähde ruoanlaittoon. Elixin pellavansiemenrouheesta valmistetut ravintolisät Diabene ja Rouheva sisältävät ainesosia, jotka yhdessä pellavan kanssa auttavat edistämään terveyttä.

(Linkit painolaatuisiin kuviin ja tiedote PDF-muodossa ovat viestin lopussa)

Uusi Elixi Pellavansiemenrouhe kuituproteiinista hyvä aloitus päivälle
Elixi Pellavansiemenrouhe kuituproteiini
sisältää runsaasti vatsan ja suoliston hyvinvoinnille tärkeitä kuituja sekä proteiinia, jossa on kaikkia ihmiselle välttämättömiä aminohappoja. Pellavansiemenrouhetta, soijaproteiinikonsentraattirouhetta ja mustikkajauhetta sisältävä tuote soveltuu erinomaisesti aktiiviselle liikkujalle, terveydestään huolehtivalle sekä painonhallintaan. Kymmenen gramman päiväannos sisältää 4,6 grammaa proteiinia, 2,7 grammaa ravintokuitua ja 0,6 grammaa omega-3-alfalinoleenihappoa. Mustikanmakuisen Elixi Pellavansiemenrouhe kuituproteiinin voi sekoittaa jogurttiin, viiliin, rahkaan tai puuroon ja nauttia vaikkapa osana aamupalaa.
Elixi Pellavansiemenrouhe kuituproteiini
, 300 g, hinta noin 4,05 €; jälleenmyynti: päivittäistavarakaupat

Elixi p
ellavansiemenöljyistä runsaasti hyvinvoinnille välttämätöntä omega-3 -rasvahappoa
Elixi Pellavansiemenöljy
ja Luomupellavansiemenöljy puristetaan kaikkein laadukkaimmista siemenistä hellävaraisesti kylmäpuristamalla. Öljyt ovat ihanteellinen osa ravinnerikasta ja terveellistä ruokavaliota ja ne soveltuvat erinomaisesti vaikkapa smoothie-juomiin, salaatinkastikkeisiin tai sellaisenaan nautittavaksi. Pellavansiemenöljyn rasvahapoista lähes 80 % on monityydyttymättömiä ja noin 13 % kertatyydyttymättömiä rasvahappoja. Ihmisen hyvinvoinnille välttämätöntä alfalinoleenihappoa (omega-3) on enemmän kuin missään muussa kasviöljyssä. Alfalinoleenihappo auttaa myös ylläpitämään veren normaalia kolesterolitasoa. Pellavansiemenöljyn hyvät ominaisuudet heikkenevät korkeassa lämpötilassa, joten se ei sovellu paistamiseen.
Elixi Pellavansiemenöljy
, 250 ml, hinta noin 5,55 € ja Elixi Luomupellavansiemenöljy, 250 ml, hinta noin 6,15 €; jälleenmyynti: päivittäistavarakaupat

Elixi Diabene osaksi 2 tyypin diabeteksen hoitoa

Verensokerin tasapainon ylläpidon tueksi soveltuva Elixi Diabene on yhdistelmä pellavansiemenrouhetta, kromia, magnesiumia ja kasviantioksidantti Pycnogenolia. Tuotteen sisältämä kromi edistää veren glukoositasojen pysymistä normaalina(1) ja magnesium vähentää tutkimusten mukaan 2 tyypin diabeteksen riskiä(2). Diabenen patentoitu Pycnogenol-yhdiste hidastaa merkittävästi sokeriyhdisteiden, kuten hiilihydraattien, imeytymistä hillitsemällä ruoansulatusentsyymin, alfa-glukosidaasin, toimintaa pohjukkaissuolessa(3). Elixi Diabenen päiväannos on 10 grammaa vuorokaudessa.
Elixi Diabene
, 300 g, hinta noin 19,90 €; jälleenmyynti: apteekit

Elixi Rouheva MultiBene on kaksinverroin hyvää sydämelle

Sydäntä hellivä Elixi Rouheva on sisältää pellavansiemenrouhetta ja patentoitua, professori Heikki Karppasen kehittämää MultiBeneä. MultiBene on veren kolesterolia alentavan kasvisterolin sekä kalium- ja kalsiumsuolojen seos. Tasapainoinen kaliumin ja kalsiumin suhde auttaa ylläpitämään normaalia verenpainetta. Mustikanmakuisen Rouheva-ravintolisän annostus on 10 g vuorokaudessa.

Elixi Rouheva
, 300 g, hinta noin 19,90 € ja Elixi Rouheva Annos, 20 x 10 g, hinta noin 19,00 €; jälleenmyynti: apteekit

Paljon hyvää kotimaisesta pellavasta

Pellavansiemen on paras omega-3 -rasvahapon lähde ja se sisältää molempia omega-6 ja omega-3 -rasvahappoja ihanteellisessa suhteessa. Pellavan sisältämistä ravintokuiduista kaksi kolmasosaa on ummetusta ehkäisevää liukenematonta ravintokuitua ja yksi kolmasosa on mahalaukun tyhjenemistä hidastavaa ja kylläisyyden tunnetta lisäävää liukoista ravintokuitua. Pellavan sisältämien kasvilignaanien saannilla ja niistä muodostuvalla enterolaktonilla voi olla suomalaistutkimusten mukaan edullinen vaikutus kansantautien riskiin, kuten sepelvaltimotautiin(4) ja syöpäsairauksiin(5).

Elixi Oil Oy, puh. 02 777 630
Toimitusjohtaja Ville Kauppinen
ville.kauppinen@elixioil.fi, puh. 0400 324 031

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. 09 170 070