ENSIMMÄINEN TERASSI-LEHTI ILMESTYY HUOMENNA

Kyseessä Pohjoismaiden ainoa ulkoalueiden sisustamiseen keskittyvä aikakauslehti (Linkit painokelpoiseen kansikuvaan ja pdf-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.) Kotimaisen Terassi Media Oy:n julkaiseman, uuden Terassi-lehden ensimmäinen numero tulee myyntiin lehtipisteisiin keskiviikkona 19.5.2010. Uudessa lehdessä tarjoillaan yhteensä 132 sivua visuaalisia piha-, parveke- ja terassielämyksiä. Lehden tekijäkunta koostuu muun muassa kokeneista sisustustoimittajista, palkitusta AD:stä sekä tunnetuista suomalaisvaikuttajista.

132 SIVUA PIHAUNELMIA JA -ELÄMÄÄ Ensimmäisessä Terassi-lehdessä on yhteensä 132 sivua pihaunelmia ja -elämää. Lehti sisältää muun muassa seuraavat vakio-osiot: kotimaisia pihakokonaisuuksia esittelevä Näin Meillä, ulkomaisista pihoista muodostuva Vierailulla, vinkkejä, uutuustuotteita, kattauksia ja ajankohtaisia reseptejä tarjoileva Syödään ulkona, kauden sadonkorjuuseen keskittyvä Kotipuutarhasta pöytään sekä ulkona olemisen riemua korostava Ollaan ulkona. TAUSTALLA ERI ALOJEN AMMATTILAISIA Kustantaja ja päätoimittaja Eeva Ek on koonnut Terassi-lehden tekijäjoukon sisustus-, puutarha-, ruoka- ja viihdealojen ammattilaisista. Toimituskuntaan kuuluvat muun muassa sisustusarkkitehti Kata Pleece, sisustussuunnittelija SI Ida Lestinen sekä sisustustoimittaja Paulina Arcklin. Reseptejä lehteen laatii porvoolaista kokoushotelli- ja pitopalveluyritys Kokousmyllyä pyörittävä kokki Georg Simojoki. Puutarhanhoitovinkkejä puolestaan antaa hortonomi Juha Toikka. Terassi-lehden vakiopalstoja ovat myös näyttelijä Jaakko Saariluoman kolumni sekä ratsastajana ja mallina tunnetun Marko Björsin toimittama Terasseilla tavattu -seurapiiripalsta. Toimituspäälliköksi Ek on valinnut viestintätehtävissä työskennelleen Pia Harju-Jeantyn ja AD:ksi Aikakauslehtiliiton Vuoden 2008 taittaja -palkinnon voittaneen Mia Noronkosken. Ek on itse siirtynyt lehtimaailmaan Nokia Siemens Networks Oy:n johtotehtävistä. YHDEKSÄN NUMEROA VUODESSA Ensimmäinen Terassi-lehti ilmestyy keskiviikkona 19.5.2010 – sekä suoraan tilaajille että myyntiin Lehtipisteen jakelupisteisiin. Muut vuoden 2010 numerot ilmestyvät 18.6., 16.7., 19.8., 23.9., 21.10. ja 2.12. Jatkossa Terassi-lehti ilmestyy yhdeksän kertaa vuodessa. Terassi • kotimaisen Terassi Media Oy:n julkaisema uutuuslehti • Pohjoismaiden ainoa ulkoalueiden sisustamiseen keskittyvä aikakauslehti • tavoitteena edistää rentoa ja nautinnollista vapaa-ajan viettoa pihalla, parvekkeella ja puutarhassa • kohderyhmänä keskituloiset, kaupungeissa tai niiden ympäristössä asuvat 30–65-vuotiaat naiset • lukijatavoitteena kolmessa vuodessa 45 000 kappaleen levikki