FINNWEAR VASTAA LASTEN MUUTTUNEISIIN KASVUKÄYRIIN UUSILLA VAATEMITOITUKSILLA

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja pdf-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Finnwear on uudistanut lastenvaatekokonsa ja -mitoituksensa vastaamaan paremmin nykypäivän lasten kasvuvauhtia ja vartalon mallia. Uudistuksen taustalla vaikuttavat tutkimustulokset lasten muuttuneista kasvukäyristä ja kuluttajien toiveet pukea lapset entistä istuvampiin vaatteisiin.

Finnwearin lastenvaatteisiin uusi kokomitoitus
Finnwear uudistaa lastenvaatemallistonsa kokomitoituksen siten, että koot jaksottuvat jatkossa kuuden senttimetrin välein entisen kymmenen senttimetrin sijaan. Vaatemallien mitoitusta muutetaan samalla lahkeita, hihoja ja helmoja pidentämällä ja vaatteiden leveysmittoja kaventamalla.

– Finnwearin uuden mitoituksen mukaiset vaatemallit vastaavat entistä paremmin nykypäivän trendiä, joka suosii aiempaa kapeampia ja istuvampia lastenvaatteita, kertoo Finnwearin lasten vaatemalliston suunnittelija Assi Salvisto-Suominen.

Uuden mitoituksen mukaiset Finnwearin lastenvaatteet ovat kaupoissa keväällä 2011. Finnwearin lastenvaatteiden pienin koko on 62 cm ja suurin koko 170 cm.

Lapset kasvavat nopeammin ja pidemmiksi kuin aiemmin
Finnwearin lastenvaatteiden kokouudistuksen taustalla vaikuttaa laaja kasvukäyrätutkimus*, jossa seitsemän vuoden tutkimustyön ja 76 000 suomalaislapsen pituus- ja painotietojen vertailun tuloksena vanhojen kasvukäyrien todettiin muuttuneen. Lapset syntyvät nykyään suurempina sekä kasvavat nopeammin ja pidemmiksi kuin ennen. Lisäksi murrosiän kasvupyrähdys saattaa tulla aikaisemmin kuin 1960–70-lukujen kasvateilla. Alle 10 -vuotiaiden lasten keskipaino on myös hieman alentunut.

– Ajat muuttuvat ja lapset kasvavat. Finnwearin lastenvaatteiden koko- ja mitoitusuudistuksella haluamme taata, että laadukkaat tuotteemme vastaavat jatkossakin kuluttajien tarpeisiin ja tuovat iloa heidän arkeensa, kuvailee Finnwearin Brand Manager Pirjo Autio.

* Lastenlääkäri Leo Dunkelin työryhmän helmikuussa 2010 valmistunut tutkimus.

Nanso Group Oy, Brand Manager Pirjo Autio, puh. 040 703 4518,
pirjo.autio@nansogroup.com
Suunnittelija Assi Salvisto-Suominen, puh. 040 547 3340, assi.salvisto-suominen@nansogroup.com
www.finnwear.fi

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070
Heini Kantala,
heini.kantala@promode.fi / tiedotus ja kuvamateriaali
Jarna Tikkanen,
jarna.tikkanen@promode.fi
/ tuotelainaukset

Nanso Group Oy, puh. 020 125 800

Kuvapankki:
www.nansogroup.com
-> kuvapankki -> käyttäjätunnus: ngpress_fi, salasana: ngpress_fi

Jälleenmyynti:  mm. marketit ja tavaratalot

Nanso Group Oy on suomalainen ja vastuullinen perheyritys jo neljännessä polvessa. Yritys täyttää 90 vuotta vuonna 2011. Vuosikymmenten kuluessa Nanso Group on kasvanut Suomen toiseksi suurimmaksi vaateteollisuusyritykseksi. Nanso Groupin hallussa ovat luotettavat suomalaiset pukeutumisen brändit: Nanso, Finnwear, Black Horse, Vogue, Norlyn, Amar ja KS. Yritys työllistää noin 640 henkilöä. Nanso Groupin pääkonttori sijaitsee Nokialla ja sen tuotantolaitokset ovat Nokialla, Torniossa ja Tallinnassa. Yrityksen moderni logistiikkakeskus sijaitsee Hämeenlinnassa.