FINNWEARIN PLUS-MALLISTON MITOITUS IMARTELEE RUNSASMUOTOISIA NAISIA

(Linkit painokelpoisiin kuviin ovat viestin lopussa.)

Kotimainen Finnwear on tarjonnut jo vuosikymmenen ajan hyvin istuvia, helppohoitoisia vaatteita myös plus-kokoisille naisille. Kevään 2013 Plus-mallistossa nähdään graafisia kuoseja, pitkiä ja A-linjaisia leikkauksia sekä voimakkaita värejä kuten pinkkiä, sinistä, turkoosinvihreää ja mustaa.

Kuluttajien toiveesta laajentuvaksi mallistoksi
Finnwearin ensimmäinen Plus-mallisto sai alkunsa noin kymmenen vuotta sitten, kun ensimmäiset plus-kokoisille naisille suunnitellut vaatteet liitettiin osaksi naisten casual-mallistoa. Vuosikymmenen aikana Plus-mallisto on laajentunut kattamaan myös alus- ja yöasut sekä uima-asut. Malliston casual-, yö- ja uima-asut suunnittelee Riikka Partanen ja alusasut Helena Lukala.

– Toive mitoituksen jatkamisesta isompiin kokoihin tuli alun perin kuluttajilta. Finnwearin Plus-malliston ideana on tarjota iloisia, raikkaita, helppoja ja muodikkaita vaatteita plus-kokoisille naisille. Hyvin istuvissa vaatteissa muodokas nainen voi kokea itsensä kauniiksi ja itsevarmaksi, sanoo Finnwearin Brand Manager Pirjo Autio.

Mitoituksen lähtökohtana plus-kokoisten naisten vartalotyypit
Finnwearin Plus-mallistossa on panostettu erityisesti vaatteiden oikeanlaiseen mitoitukseen. Suunnittelun lähtökohdaksi on otettu runsasmuotoisten kuluttajien toiveet ja erilaiset vartalotyypit. Mitoituksessa käytetään väljempää D-mitoitusta, ja tuotteita on saatavana D36/38-koosta aina D52/54-kokoon asti.

– Plus-malliston tuotteiden mitoituksessa varmistetaan, että tuote istuu kauniisti rintojen ja lantion kohdalta, käsivarsissa ja kaulalla on riittävästi tilaa. Myös jokaisen tuotteen pituutta mietitään harkitusti niin, että se on aina eduksi kantajalleen, Autio kuvailee.

Materiaalivalinnoilla helpotusta arkeen
Plus-malliston vaatteet valmistetaan helppohoitoisista materiaaleista, kuten viskoosi-elastaanista, puuvilla-elastaanista ja viskoosisekoitteisesta jerseystä, jotka eivät rypisty ja soveltuvat siksi ihanteellisesti jokapäiväiseen käyttöön.

– Materiaalivalinnoilla ja käyttömukavuutta lisäävällä mitoituksella haluamme tarjota naisille mahdollisuutta helppoon arkeen. Vuosien saatossa Finnwearin Plus-mallistot ovat saavuttaneet kuluttajien tietoisuuden, myyntiluvut ovat kasvaneet ja mallistojen tuotteita näkyy katukuvassa suomalaisten naisten päällä, Autio iloitsee.

Nanso Group Oy, Brand Manager Pirjo Autio puh. 040 703 4518, pirjo.autio@nansogroup.com
www.finnwear.fi

PR‐ ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070
Jarna Tikkanen, jarna.tikkanen@promode.fi / kuvauslainat

Kuvapankki:
http://nanso.digtator.fi, käyttäjätunnus: nansoimage_fi, salasana: nansoimage_fi

Nanso Group Oy, puh. 020 125 800

Tavaratalot ja marketit

Nanso Group Oy on suomalainen ja vastuullinen perheyritys jo neljännessä polvessa. Yritys täytti 90 vuotta vuonna 2011. Vuosikymmenten kuluessa Nanso Group on kasvanut Suomen toiseksi suurimmaksi vaateteollisuusyritykseksi. Nanso Groupin hallussa ovat luotettavat suomalaiset pukeutumisen brändit: Nanso, Finnwear, Black Horse, Vogue, Norlyn, Amar ja KS. Yritys työllistää noin 640 henkilöä. Nanso Groupin pääkonttori sijaitsee Nokialla ja sen tuotantolaitokset ovat Nokialla, Torniossa ja Tallinnassa. Yrityksen moderni logistiikkakeskus sijaitsee Hämeenlinnassa.